IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италианци тестваха 6 модела, резултатите се оказаха доста интересни

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италиански сайт тества 6 от най-продаваните в страната електрически автомобила, за да провери пробега и ефективността им. Журналистите ги караха в града, по магистралите и по провинциални пътища, докато батериите им се изтощят напълно.
  
  
Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
  
  
Целта на това специално сравнение не бе просто да се отговори на въпроса "Докъде могат да стигнат?", а за да се провери истинската им автономия. Още по-важно бе да се разбере колко ток всеки от тези модели консумира. Или с други думи, да се изпробваа ефективността им, защото е добре хората по-бързо да свикнат с параметри като кВтч/100 км и км/кВтч, които скоро ще станат по-познати на всички.

Тестовите автомобили

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
  
   
Представяйки категорията, задвижвана от батерии, чиито представители изобщо не са играчки, а удобни, безопасни и практични, като много бензинови или дизелови автомобили, бяха избрани 6 от най-продаваните модели в страната. Най-малкият е Smart EQ fortwo, който има и най-малък капацитет на батерията, докато Renault Zoe и Nissan Leaf са представители на компактните автомобили с нулеви емисии. Сегментът на електрическите всъдеходите и кросоувъри е добре представен от Hyundai Kona Electric, но и от луксозния и оригинален Jaguar I-Pace, плюс Tesla Model S 100D, който е готов да потвърди качествата, които го превърнаха в една от най-продаваните електрички в света.

Маршрутът

Тестът се проведе на обща дължина от 150 километра в и извън Рим - 45% градско шофиране, 45% извънградско и 10% магистрала. Този маршрут обобщава класическо пътуване дом-работа-дом, но също така до летището или до вилата край града. Целта за всички автомобили, участващи в този тест, наречен "Къде пристигнах с...", бе да се изпразни заряда на батерията, за да се установи истинската автономия на всеки модел, но също така да се направи класиране въз основа на потреблението на електроенергия.

Най-ефективен се оказа Hyundai Kona

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Първият модел, който спря, бе Smart EQ fortwo, а този, който измина най-много разстояние, бе Tesla Model S. Което не е изненада, докато крайното класиране по ефективност бе по-малко предвидимо. Италианците се изненадват, че неочакваният победител е Hyundai Kona Electric - корейската новост, която знае как най-добре да намали потреблението на електроенергия, без да жертва представянето.

Лъжат ли производителите за пробега

Друг интересен факт от теста е пробегът, който се различава от официално обявения от производителя, но не много. В таблицата по-долу са дадени резултатите - в първата колона се километрите, изминати по време на теста, във втората са данните по WLTP, а в третата - тези по NEDC.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

0 от 500
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    С опит ( преди 5 години )
    В този ред на мисли - Тесла, ако иска да продава в Европа и трябва кола с размера на голф или дори Поло.
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    С опит ( преди 5 години )
    Остава неудобството от бавното зареждане, високата цена и преполагаемата голяма загуба на стойност на електричките.Ще се наложат две концепции: малка градска кола с пробег 100-150км и plug-in пак с такъв пробег за града и бензинов двигател за магистралите.
  • #21
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "беее я там балъците сега да ги тестват и карат докато ги направят като хората." "бее нафтата стана два и педесе ама то има кой да излезе на площада да протестира, мене ми е студено." Сещаш ли се на къде бия?
  • #20
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Начи, ако честно мислиш, че няма смисъл в електромобилите верно си тоталка. Какво бяха преди 10 години и какво са сега. Какво ще бъдат след още 10? След 10 години ще вдигнат ли КПД-то и ще се понижи ли износването на ДВГ с вътрешно горене? Много ясно че имат кусури. Като дори производителите пускат само по 1-2 модела от цялата си линия и не инвестират толкова. Промени си мисленето за да може след 10 години да си купиш евтина, бърза и надежна ел кола с голям пробег.
  • #19
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Малко от вас знаят, че реалнитецени на Хюндай у нас с 5-7 хил. лв. под обявените.Никой не можа да ми обясни защо е така.
  • #18
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Нещо си се объркал - ако я вземеш нова от магазина докато я караш дори и тия 200 000 км няма да смениш нишо. Изхождаш от таралясниците които внасят в БГ втора ръка - те са на по 4-500 хил, затова купуваш и почваш смени. Интересното е, че Хюндай дава 200 000 км гаранция на механиката, въпреки комплектността на модерен ДВГ - в същото време "супер простия и надежден" ел. мотор на Тесла е с гаранция 80 000 км - ЩО ТАКА ВА?!
  • #17
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    А ако направим друга комбинация - базовата Кона 1.0 двигател и 120 коня (което е повече от достатъчно) срещу е-Кона с голямата 60 кВч батерия, за да получиш пробега от 435 км нещата са още по-трагични 36 срещу 73 000 лв или разлика от почти 40 000. С разликата може да минеш 330 000 км!!! на мен лично ще ми трябват 20тина години за този километраж... сега изглеждаш дори още по-глупав да ми казваш как да си хвърлям парите на вятъра!
  • #16
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А след колко км. хвърляш демпфер, дюзи и турбина? И колко пари струват? Недей тръгва натам.
  • #15
    15 rate up comment 2 rate down comment
    bg ( преди 5 години )
    Явно си си купил Nissan Leaf или еGolf...но не очкавах да е толкова голяма разликата зимата, а пък това за втората година направо ме уби
  • #14
    19 rate up comment 15 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    И аз проверих, е-Кона с малката батерия за 300 км пробег цена минимум 66 000 лв. Конвенционална Kона и то не с малкия 3 цил двигател а с 1.6 GDI 40 000 лв. 26 000 лв разлика - тоест да мина почти 200 000 км. И ти пожелавам успех като тръгнеш да я продаваш, щот не знам кой купува батерия втора ръка - кажи ако има някой щот имам батерии по волт и половина да му ги пробутам :D Айде кефи си се на тостера не ми пречиш, само не ме карай да съм толкова глупав колкото си и ти!