IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италианци тестваха 6 модела, резултатите се оказаха доста интересни

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Италиански сайт тества 6 от най-продаваните в страната електрически автомобила, за да провери пробега и ефективността им. Журналистите ги караха в града, по магистралите и по провинциални пътища, докато батериите им се изтощят напълно.
  
  
Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
  
  
Целта на това специално сравнение не бе просто да се отговори на въпроса "Докъде могат да стигнат?", а за да се провери истинската им автономия. Още по-важно бе да се разбере колко ток всеки от тези модели консумира. Или с други думи, да се изпробваа ефективността им, защото е добре хората по-бързо да свикнат с параметри като кВтч/100 км и км/кВтч, които скоро ще станат по-познати на всички.

Тестовите автомобили

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?
  
   
Представяйки категорията, задвижвана от батерии, чиито представители изобщо не са играчки, а удобни, безопасни и практични, като много бензинови или дизелови автомобили, бяха избрани 6 от най-продаваните модели в страната. Най-малкият е Smart EQ fortwo, който има и най-малък капацитет на батерията, докато Renault Zoe и Nissan Leaf са представители на компактните автомобили с нулеви емисии. Сегментът на електрическите всъдеходите и кросоувъри е добре представен от Hyundai Kona Electric, но и от луксозния и оригинален Jaguar I-Pace, плюс Tesla Model S 100D, който е готов да потвърди качествата, които го превърнаха в една от най-продаваните електрички в света.

Маршрутът

Тестът се проведе на обща дължина от 150 километра в и извън Рим - 45% градско шофиране, 45% извънградско и 10% магистрала. Този маршрут обобщава класическо пътуване дом-работа-дом, но също така до летището или до вилата край града. Целта за всички автомобили, участващи в този тест, наречен "Къде пристигнах с...", бе да се изпразни заряда на батерията, за да се установи истинската автономия на всеки модел, но също така да се направи класиране въз основа на потреблението на електроенергия.

Най-ефективен се оказа Hyundai Kona

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

Първият модел, който спря, бе Smart EQ fortwo, а този, който измина най-много разстояние, бе Tesla Model S. Което не е изненада, докато крайното класиране по ефективност бе по-малко предвидимо. Италианците се изненадват, че неочакваният победител е Hyundai Kona Electric - корейската новост, която знае как най-добре да намали потреблението на електроенергия, без да жертва представянето.

Лъжат ли производителите за пробега

Друг интересен факт от теста е пробегът, който се различава от официално обявения от производителя, но не много. В таблицата по-долу са дадени резултатите - в първата колона се километрите, изминати по време на теста, във втората са данните по WLTP, а в третата - тези по NEDC.

Колко всъщност изминават електрическите автомобили?

0 от 500
  • #13
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Аха ( преди 5 години )
    А след колко км. се скапват батериите, има ли поне 100 хил. км.
  • #12
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В идеалния случай - EVN нощна излиза по 12 стотинки за киловат. Коната тогава е около 1.5 лева за 100км. Приравнено в дизел/бензин се равнява на по-малко от литър на 100. Ама тинтирито ще ти каже КРАЙНО неефективна. Пасата му - ено и девет самолет със запушен ДПФ гори 0.2 и също толкова му трябва до 100.Австралопитек.
  • #11
    21 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Анонимник - казах ти е си ***, а ти не ми вЕрваш :D При условие, че един Голф струва 30 000 лева ти плащаш 80 000 за Кона щото горела 2 лева на 100. Ватманите определено сте за освидетелстване. Има си хора с тиха лудост ама вие сте не само сте зле У главата, ми сте и агресивни :)
  • #10
    28 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Идва втора зима и тогава ми дойде в повече, 70-80 километра в най-добрия случай и това е на на година и половина след като е купена чисто нова, и при дадени 270 от производителя!!! Продадох я по-възможно най-бързия начин за 3-пъти по-малко отколкото я взех! Повече електричка никога! Ще си карам 3.2 литровия бензинов шестак, който иска да кара електрокари, но не принуждавайте други да карат същите ***!
  • #9
    31 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз да споделя мнение от личен опит на притежание на електричка за 1-ви и последен път!Купувам чисто нова електрическа кола от шоурума (няма да споменавам марка) на 15 август 2016 с прозег 270 километра даден от производителя, реално изкарвах с един заряд най-много до 220!Няколко месеца по-късно застудява и пробега пада до максимум 120!!! Минава зимата, затопля се но пробега се влошава, дори и при топло време повече от 170 километра няма! Идва втора зима и тогава ми дойде в повече, 70-80 киломе
  • #8
    21 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Сега сметнах с калкулатора на ЧЕЗ и за КОНА излиза 2,8 лв за 100км. За Тесла 4,2 лв което пак не е лощо. Това ако си ги зареждаш вкъщи. На зарядни станции по път може би ще е друга цената.
  • #7
    20 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Браво на корейците. Колкото повече компании се включват в разработването на електрички толкова по-добре. А относно колко лъжат за пробега наистина 50-60 км разлика е ок с изключение на Ягуара където разликата е към 150 км и то по WLTP. Това си е доста голяма разлика както и да го погледнеш
  • #6
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ми то си пише ама кой да чете. Разхода ти е сметнат в киловат час на 100 км. Сега да ти сметна колко струва един киловат от ЧЕЗ ли ? :(
  • #5
    17 rate up comment 19 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Ето ме - само да попитам абе великата тесла що не е НАЙ?!Всъщност се оказва крайно неефективна! И да попитам на каква цена е тоя пробег? И да попитам що така искате субсиди... смешници!
  • #4
    27 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Е са ще дойде оня австралопитек тинтирито химлера да ви каже как с 40 лева крадена нафта от БДЖ стига от гората му до морето и дори остават пари за ротманс плочка за из път.