fallback

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното. Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в БългарияОт януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години. При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия. Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по маркиVolkswagen    27141Mercedes        20062Opel                   15676Audi                   14043BMW                 13570Toyota              10455Ford                     9706Peugeot              9517Renault               6482Honda                  6061Citroen                5988Fiat                       5477Nissan                4895Mazda                 4421Hyundai             3599Данни на КАТ за януари-септември 2018Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.  

Тагове: 2018
fallback
  • #47
    US ( преди 5 години )
    Нова кола: ако ще я караш поне 7 год и прилични км, както примера по- долу. При добра подръжка си струва инвестицията. 3-5 годишна: Ако ще ги сменяш на около 3 год7 годишна: Караш 2 год. При добър избор на марка и модел може да няма и обезценяване. Но всяко продаване и купуване на кола си е разправия и време. Затова има хора, които ги връщат на дилъра, просто не им се занимава.
  • #46
    Мммм ( преди 5 години )
    Моята я взех миналата година от магазина и я докараха с найлоните,после аз си ги свалих така,че не ми дреме кой е пърдял на найлона, на седалката без найлон съм първи,и при мен булката е девствена , и това за втори път първият бе с предната кола сега е на 210000 км.дъщеря ми я кара,и не съм помислял да я връщам на дилър и тънки сметки колко овехтява и т.н.,карам си и си правя кефа с нова кола и за стара не помислям.
  • #45
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да 20К не са малко пари под тия пари колко премиумни са премиумите?
  • #44
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мда, те поршетата и бмв-тата заради големите багажници ги купуват
  • #43
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дай на *** 20 000 за кола (или 5-6 годишен лизинг по 200лева на месец) и гледай как веднага ще се барне с лимузината на Меркел отпреди 10 години. Не може той да кара нова Корса, Клио, Фабия, Фиеста... кожи трябват, подгреви, джанти. Също айфон задължително. Защото *** може да взима 1000 лева, но вноската на айфона за две години е само по 100 на месец, лимузината по 200 и тя. Така е - отиват му и Айфон, и голяма дърта лимузина. Отиват му на очилата менте.
  • #42
    Анонимен ( преди 5 години )
    Докато данъците са ниски за стари коли, хората винаги ще предпочетат стар лукс. И в Европа би било така.
  • #41
    FenIX ( преди 5 години )
    Работата е че масово се карат коли до около 10000 лв а нова кола на тази цена няма. Просто такива са възможностите на хората. Ако имат пари надали ще купуват на риск коли на кой знае на колко км са и поддържани незнайно как.
  • #40
    Анонимен ( преди 5 години )
    Чакайте, никой не казва новата е по-евтина от старата. Точка. Казвам само че нов среден клас излиза близко до стара лимозина. Нов среден спрямо стар среден е ясно.Проблема е че мрънкаме как сме бедни и караме стари коли ама пък караме скъпи коли. Щом ви е такъв проблем сравнението с нова кола да ги сравним с 5 годишен среден клас. Още по-евтино ще излезе от 10+ годишна лимозина.Ама българина иска да му викат евала. Едно е да кажеш че караш БМВ друго е Опел макар и по-скъп.
  • #39
    С опит ( преди 5 години )
    Разбира се, че новата кола излиза по-скъпо, най-малкото заради каското и данъка. Има и нещо друго- удоволствието и новите технологии. Ето пример. Приятел си купи GLK за 30 000 евро. 3 годишна. Но... това е кола, модел 2010. Екстрите, които са там, в сравнени с един например Тусон от 2018 са никакви. Тази кола няма нишо съвременно, въпреки, че е на 3 години.
  • #38
    Анонимен ( преди 5 години )
    В Германия, развит и богат пазар, годишно се купуват под 4 мил. нови автомобила и над 7 мил. на старо. Всяка година възрастта, на която човек придобива първата си нова кола в ЕС, расте и в момента е над 40 години.Съотношението нови/стари в БГ все още е лошо, но да се твърди, че новата кола непременно е по-добра или по-изгодна от старата просто не е коректно.
fallback
Последни