fallback

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното. Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в БългарияОт януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години. При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия. Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по маркиVolkswagen    27141Mercedes        20062Opel                   15676Audi                   14043BMW                 13570Toyota              10455Ford                     9706Peugeot              9517Renault               6482Honda                  6061Citroen                5988Fiat                       5477Nissan                4895Mazda                 4421Hyundai             3599Данни на КАТ за януари-септември 2018Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.  

Тагове: 2018
fallback
  • #17
    911 ( преди 6 години )
    А бе оставете будалите да си карат старите БМВ-та, Мерцедеси, Аудита и Поршета, а вие си карайте новите Дачии!
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Уточнявам - Порше а не някаква ребрандирана джипка Фауве. С една дума - 911
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно. Употребяваните поршета за разлика от Хонда / Лексус и прочее държат цена а не стават за жълти стотинки. 20 годишен лексус с цена нов над 100 хиляди сега се продава за под 10. А поршето е паднало от 150 на 80 хиляди.Истината боли!
  • #14
    Факт! ( преди 6 години )
    Тия панелки избушени и така нататък ако ти се струват жилище начи зад граница си ходил най-много до Владивосток!
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тинтири, никой не ти пречи да си караш стария мерцедес, ако ти харесва. Въпросът е само да плащаш съответния данък, подобаващ на замърсяването, а не 45 лева на година. Който иска да е гъзар, да си плаща.
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Шерше ла фам" , както са казали франчулята! Много по лесно е някоя кифла да ти върже като я качиш в старо Порше, отколкото в чисто нов Форд, например, или нещо друго дето се води не-"премиум".Та, мутрата спира пред чалготеката с поршето, сваля десния джам и кифлите скачат .... Естествено, не всички мутри карат стари поршета, някой да не ми се обиди и да се обърка да тръгне да ме бие!
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    И не на последно място като купиш нова кола спокойно можеш да я търкаляш и 10 години без притеснения и съществени проблеми. ДОкато 10+ годишната Е класа след 10 години ще чукне 20 И колкото и да я гледаш и правиш все ще има трески за дялане а поддръжката ще стане съвсем грозна гледка.
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Също така да не забравяме че в наши дни и малка и голяма кола често са на една платформа та откъм возия няма голяма разлика. Също освен Дачия всичко друго можеш да окичиш с доста играчки по свой вкус.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всички се оправдават с финансовия аспект че е по-евтино да купиш стар дизелов лукс отколкото нова. Защо всички си мислят че кола бъкана с електроника и екстри на 350-500 хил км ще е евтина. Да кажем 15к покупна цена.1500 мин за обслужване. 1500 за 2 комплекта гуми. И обезценка за 5 години едни 50%. Тоест 10к загуба ако не се счупи нищо. А знаем че ще се чупи. Много А ако хванеш някоя промоция можеш да си вземеш кола D сегмент за около 40к. и до 1000 за гуми. При 35% обезценка са ти пак 15к
  • #8
    Брандо ( преди 6 години )
    Ами, да ! На нас ни трябва автомобил веднъж седмично или за малки разстояния. Защо да не е престижна марка, запазена и добре поддържана ?! Такива са Мерцедес. Карани от улегнали хора и поддържани в сервиз. Разбира се има и сдухани, но това е друга тема. Повечето германци мечтаят за тях и си ги позволяват чак, като се пенсионират.Затова избора на българина не е микропроцесорна, а здрава логика и най-вече стремеж към стандарт, въпреки мизерията.
fallback
Последни