fallback

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното. Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в БългарияОт януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години. При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия. Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по маркиVolkswagen    27141Mercedes        20062Opel                   15676Audi                   14043BMW                 13570Toyota              10455Ford                     9706Peugeot              9517Renault               6482Honda                  6061Citroen                5988Fiat                       5477Nissan                4895Mazda                 4421Hyundai             3599Данни на КАТ за януари-септември 2018Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.  

Тагове: 2018
fallback
  • #27
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нова кола винаги ще е по-скъпа от стара. Особено ако не сравняваме Дачия с Мерцедес. Сравнете нова Октавия / около 35 хиляди / с употребявана такава за 15 хиляди като им навъртите и на двете 100 000 км.Моя опит досега показва - Каско + ремонти по 5 годишен масов модел са по-малко от само цена на Каско / без никакви ремонти / на чисто нов автомобил за пробег от 100 000 и 5 години. Каско нов автомобил за 5 години = 4500. Каско стар за пет години = 2500. 2000 за ремонти за 100 000 - стигат
  • #26
    Анонимен ( преди 5 години )
    Няма как нова кола за 5 години да се обезцени само с 30%. Приятел върна новата си кола обратно на дилъра след 6 години и 130 хил.км. Дадоха му 30% от цената нова / срещу нов лизинг разбира се / и той беше щастлив защото по негови думи на свободния пазар цената била още по-ниска. Я кажи какво значи 50% при втора ръка и какво при нова. Аз продадох употребяван автомобил с 50% надолу - цели 3000 лева обезценка. Ако си бях взел нов за същите километри / години не ми мърдаха 15 хиляди обезценка
  • #25
    U2 ( преди 5 години )
    Изборът на стара германска кола е ориенталския начин да си почуватваш значим, в... очите на слепите. Такива индивиди предизвикват единствено съжаление и чукане на дърво, пази боже!
  • #24
    Анонимен ( преди 5 години )
    Забравили са да махнат влекачите и автобусите на Мерцедес. При само леки коли М1 подредбата е ФВ, Опел, Мерцедес. Влизате в opendata сайта на МВР и си филтрирате като хората.
  • #23
    Ра$$$ово Ломско ( преди 5 години )
    Е, старо Porsche, ама аз не знам друга марка на която 50 год.коли да започват от 50 хил., а горна граница няма!Виж с Cayenne, нещата стоят малко по-иначе, но той вноса е от тях точно.
  • #22
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да в крайна сметка нова кола си излиза по-скъпо от стара. Но разликата нова среден клас (стига с тия сравнения с Дачия. Говоря за Опел, Шкода, Мазда) е малка спрямо стар Мерцедес. А всички защитници на старите коли сравняват стар Мерцедес с нова Дачия откъм комфорт и стар Опел с нов откъм цена. Тогава много ясно че старата е по-добра. Но ако контрола върху старите коли стане на необходимото ниво и те ще поскъпнат като cost of ownership особено при луксозните
  • #21
    Анонимен ( преди 5 години )
    Днъка сега ще падне, а обслужването е напълно поносимо. Повечето сервизи искат около 300 лв за услуга която в нормален труднмо да падне по 200. Моята нова кола ако сега беше на 5г и я продам ще загубя не повече от 30%. Старата ми употребявана за 3 години загуби почти 50.Гражданската как го реши че е по-скъпа. Лизинга не оскъпява с повече от 10 макс 15% и то ако си с малка начална вноска. Да каското е двойно на стария премиум. Но пък новата кола ти пести пари за гориво.
  • #20
    Loco ( преди 5 години )
    Уважаеми, ти пропускаш два момента: разходите за старите коли в БГ са неестествено ниски, като никъде другаде в Европа (не само в ЕС), и се поддържат така от мафията, която вкарва тотал-щетите в Дупница и пр. и с козметичен ремонт ги пробутва на населението да се трепе. Когато тия разходи се нормализират, тогава и обезценката на старите коли ще стане значително по-бърза. Иначе в момента е факт, че е по-изгодно стара от нова, и по-изгодно стара, отколкото обществен транспорт
  • #19
    Анонимен ( преди 5 години )
    Сметките за нова кола на колегата по-долу са доста едностранни. Ако беше едно и също да вземеш стара + обслужване или нова повечето щяха да предпочетат нова. Обаче новата кола има други разходи - данък, гражданска, каско,които са много по-високи. Обслужването е в оторизиран сервиз за да важи гаранцията а там всички дерат кожи. Ако си на лизинг още пари за лихви. Освен това обезценката при новите коли е най-голяма. За 5г кола на старо трудно ще изгуби 40-50% докато новата веднага е 20-30% надолу
  • #18
    Анонимен ( преди 5 години )
    Оставили сме ги бе :) Само искаме да си плащат като за БМВта и Мерцедеси. Да видим колко са баровци
fallback
Последни