IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в България

От януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години.

При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"

Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.

2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по марки
Volkswagen    27141
Mercedes        20062
Opel                   15676
Audi                   14043
BMW                 13570
Toyota              10455
Ford                     9706
Peugeot              9517
Renault               6482
Honda                  6061
Citroen                5988
Fiat                       5477
Nissan                4895
Mazda                 4421
Hyundai             3599
Данни на КАТ за януари-септември 2018


Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.


 

Тагове: 2018
0 от 500
  • #47
    2 rate up comment 3 rate down comment
    US ( преди 5 години )
    Нова кола: ако ще я караш поне 7 год и прилични км, както примера по- долу. При добра подръжка си струва инвестицията. 3-5 годишна: Ако ще ги сменяш на около 3 год7 годишна: Караш 2 год. При добър избор на марка и модел може да няма и обезценяване. Но всяко продаване и купуване на кола си е разправия и време. Затова има хора, които ги връщат на дилъра, просто не им се занимава.
  • #46
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Мммм ( преди 5 години )
    Моята я взех миналата година от магазина и я докараха с найлоните,после аз си ги свалих така,че не ми дреме кой е пърдял на найлона, на седалката без найлон съм първи,и при мен булката е девствена , и това за втори път първият бе с предната кола сега е на 210000 км.дъщеря ми я кара,и не съм помислял да я връщам на дилър и тънки сметки колко овехтява и т.н.,карам си и си правя кефа с нова кола и за стара не помислям.
  • #45
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да 20К не са малко пари под тия пари колко премиумни са премиумите?
  • #44
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мда, те поршетата и бмв-тата заради големите багажници ги купуват
  • #43
    41 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дай на *** 20 000 за кола (или 5-6 годишен лизинг по 200лева на месец) и гледай как веднага ще се барне с лимузината на Меркел отпреди 10 години. Не може той да кара нова Корса, Клио, Фабия, Фиеста... кожи трябват, подгреви, джанти. Също айфон задължително. Защото *** може да взима 1000 лева, но вноската на айфона за две години е само по 100 на месец, лимузината по 200 и тя. Така е - отиват му и Айфон, и голяма дърта лимузина. Отиват му на очилата менте.
  • #42
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Докато данъците са ниски за стари коли, хората винаги ще предпочетат стар лукс. И в Европа би било така.
  • #41
    22 rate up comment 5 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Работата е че масово се карат коли до около 10000 лв а нова кола на тази цена няма. Просто такива са възможностите на хората. Ако имат пари надали ще купуват на риск коли на кой знае на колко км са и поддържани незнайно как.
  • #40
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Чакайте, никой не казва новата е по-евтина от старата. Точка. Казвам само че нов среден клас излиза близко до стара лимозина. Нов среден спрямо стар среден е ясно.Проблема е че мрънкаме как сме бедни и караме стари коли ама пък караме скъпи коли. Щом ви е такъв проблем сравнението с нова кола да ги сравним с 5 годишен среден клас. Още по-евтино ще излезе от 10+ годишна лимозина.Ама българина иска да му викат евала. Едно е да кажеш че караш БМВ друго е Опел макар и по-скъп.
  • #39
    9 rate up comment 16 rate down comment
    С опит ( преди 5 години )
    Разбира се, че новата кола излиза по-скъпо, най-малкото заради каското и данъка. Има и нещо друго- удоволствието и новите технологии. Ето пример. Приятел си купи GLK за 30 000 евро. 3 годишна. Но... това е кола, модел 2010. Екстрите, които са там, в сравнени с един например Тусон от 2018 са никакви. Тази кола няма нишо съвременно, въпреки, че е на 3 години.
  • #38
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В Германия, развит и богат пазар, годишно се купуват под 4 мил. нови автомобила и над 7 мил. на старо. Всяка година възрастта, на която човек придобива първата си нова кола в ЕС, расте и в момента е над 40 години.Съотношението нови/стари в БГ все още е лошо, но да се твърди, че новата кола непременно е по-добра или по-изгодна от старата просто не е коректно.