IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в България

От януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години.

При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"

Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.

2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по марки
Volkswagen    27141
Mercedes        20062
Opel                   15676
Audi                   14043
BMW                 13570
Toyota              10455
Ford                     9706
Peugeot              9517
Renault               6482
Honda                  6061
Citroen                5988
Fiat                       5477
Nissan                4895
Mazda                 4421
Hyundai             3599
Данни на КАТ за януари-септември 2018


Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.


 

Тагове: 2018
0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Дилърите нормално ги изкупуват на толкова. Трябва да си луд или да ти дадат жестоки условия за новата за да я върнеш и да не я продадеш сам. Аз карам Октавия. Нова беше без малко 36 с подарък каско та все едно 34. Сега без проблем мога да й взема 22-23к. Предната ми беше С4 8200 купувана и 5000 продадена за 3 години. Отделно съм дал 3000+ за ремонти. Тоест 6200+ за 3 години срещу 11-12 за 5 при положение че Шкодата е в пъти по-добра
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Нова кола винаги ще е по-скъпа от стара. Особено ако не сравняваме Дачия с Мерцедес. Сравнете нова Октавия / около 35 хиляди / с употребявана такава за 15 хиляди като им навъртите и на двете 100 000 км. Моя опит досега показва - Каско + ремонти по 5 годишен масов модел са по-малко от само цена на Каско / без никакви ремонти / на чисто нов автомобил за пробег от 100 000 и 5 години. Каско нов автомобил за 5 години = 4500. Каско стар за пет години = 2500. 2000 за ремонти за 100 000 - стигат
  • #28
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Няма как нова кола за 5 години да се обезцени само с 30%. Приятел върна новата си кола обратно на дилъра след 6 години и 130 хил.км. Дадоха му 30% от цената нова / срещу нов лизинг разбира се / и той беше щастлив защото по негови думи на свободния пазар цената била още по-ниска. Я кажи какво значи 50% при втора ръка и какво при нова. Аз продадох употребяван автомобил с 50% надолу - цели 3000 лева обезценка. Ако си бях взел нов за същите километри / години не ми мърдаха 15 хиляди обезценка
  • #27
    23 rate up comment 8 rate down comment
    U2 ( преди 11 месеца )
    Изборът на стара германска кола е ориенталския начин да си почуватваш значим, в... очите на слепите. Такива индивиди предизвикват единствено съжаление и чукане на дърво, пази боже!
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Забравили са да махнат влекачите и автобусите на Мерцедес. При само леки коли М1 подредбата е ФВ, Опел, Мерцедес. Влизате в opendata сайта на МВР и си филтрирате като хората.
  • #25
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Ра$$$ово Ломско ( преди 11 месеца )
    Е, старо Porsche, ама аз не знам друга марка на която 50 год.коли да започват от 50 хил., а горна граница няма!Виж с Cayenne, нещата стоят малко по-иначе, но той вноса е от тях точно.
  • #24
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Да в крайна сметка нова кола си излиза по-скъпо от стара. Но разликата нова среден клас (стига с тия сравнения с Дачия. Говоря за Опел, Шкода, Мазда) е малка спрямо стар Мерцедес. А всички защитници на старите коли сравняват стар Мерцедес с нова Дачия откъм комфорт и стар Опел с нов откъм цена. Тогава много ясно че старата е по-добра. Но ако контрола върху старите коли стане на необходимото ниво и те ще поскъпнат като cost of ownership особено при луксозните
  • #23
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Днъка сега ще падне, а обслужването е напълно поносимо. Повечето сервизи искат около 300 лв за услуга която в нормален труднмо да падне по 200. Моята нова кола ако сега беше на 5г и я продам ще загубя не повече от 30%. Старата ми употребявана за 3 години загуби почти 50. Гражданската как го реши че е по-скъпа. Лизинга не оскъпява с повече от 10 макс 15% и то ако си с малка начална вноска. Да каското е двойно на стария премиум. Но пък новата кола ти пести пари за гориво.
  • #22
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Loco ( преди 11 месеца )
    Уважаеми, ти пропускаш два момента: разходите за старите коли в БГ са неестествено ниски, като никъде другаде в Европа (не само в ЕС), и се поддържат така от мафията, която вкарва тотал-щетите в Дупница и пр. и с козметичен ремонт ги пробутва на населението да се трепе. Когато тия разходи се нормализират, тогава и обезценката на старите коли ще стане значително по-бърза. Иначе в момента е факт, че е по-изгодно стара от нова, и по-изгодно стара, отколкото обществен транспорт
  • #21
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Сметките за нова кола на колегата по-долу са доста едностранни. Ако беше едно и също да вземеш стара + обслужване или нова повечето щяха да предпочетат нова. Обаче новата кола има други разходи - данък, гражданска, каско,които са много по-високи. Обслужването е в оторизиран сервиз за да важи гаранцията а там всички дерат кожи. Ако си на лизинг още пари за лихви. Освен това обезценката при новите коли е най-голяма. За 5г кола на старо трудно ще изгуби 40-50% докато новата веднага е 20-30% надолу