Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Внесените стари Porsche са колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?

Кои са най-популярните марки в България? Отговорът на този въпрос е много различен, ако говорим за нови или употребявани автомобили. През първите девет месеца на годината при новите водят Dacia, Renault и Skoda - все марки с изразен акцент върху ценовите предимства. При старите обаче е тъкмо обратното.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Volkswagen традиционно е най-популярната марка на пазара за употребявани автомобили в България

От януари до септември в КАТ са регистрирани малко над 39 000 нови автомобила в категории М1 и N1 - и цели 207 000 употребявани. От тях съвсем малко са на възраст до 5 години (12 311), около 33 000 са между 5 и 10 години, и всичко останало е с възраст над 10 години.

При втората ръка по някакъв удивителен начин съображението за цената престава да играе роля. Сред петте най-популярни марки на пазара попадат и трите германски премиум гиганта - Mercedes-Benz, Audi и BMW. В това отношение България е уникална за ЕС. Подобно съотношение може да се открие единствено в Албания и някои области на Русия.

Кои са 10-те най-популярни употребявани коли в България?
Нужни са само малко козметични процедури, за да се превърнат тези отпадъци в "перфектно състояние", "без забележки", "сядаш и караш"

Само внесените над 10-годишни Mercedes, BMW и Audi са чувствително повече от целия пазар на нови автомобили у нас. Челната петица се допълва от Volkswagen, традиционния лидер в Горубляне и Дупница, и Opel.

2018, регистрирани употребявани леки автомобили, по марки
Volkswagen    27141
Mercedes        20062
Opel                   15676
Audi                   14043
BMW                 13570
Toyota              10455
Ford                     9706
Peugeot              9517
Renault               6482
Honda                  6061
Citroen                5988
Fiat                       5477
Nissan                4895
Mazda                 4421
Hyundai             3599
Данни на КАТ за януари-септември 2018


Вероятно най-показателно за степента на изкривяване на автомобилния пазар в България е, че внесените употребявани Porsche от началото на годината са точно толкова (423), колкото продадените нови Honda, Lexus и Mitsubishi, взети заедно.


 

Тагове: 2018
0 от 500
  • #40
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    В Германия, развит и богат пазар, годишно се купуват под 4 мил. нови автомобила и над 7 мил. на старо. Всяка година възрастта, на която човек придобива първата си нова кола в ЕС, расте и в момента е над 40 години. Съотношението нови/стари в БГ все още е лошо, но да се твърди, че новата кола непременно е по-добра или по-изгодна от старата просто не е коректно.
  • #39
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Не мога да разбера как някой ми обяснява че новата кола излиза по-евтино или същото като старата. Ако беше така всички щяха да карат нови и пазар за 2 употреба нямаше да има. Пълни глупости. И какво сравнявате - нова Шкода със стар Мерцедес?!? Сравняватйте стара с нова Шкода и стар с нов Мерцедес и пак елате ми кажете каква е обезценката на старата и новата кола. Правото да пръднеш пръв в колата е около 20-30% от цената и още при напускането на шоурума. Най-изгодно е 4-5 годишна кола.
  • #38
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако знаеш колко хора пърдят в колата преди да си я купиш лошо ще ти стане хаха. Карат я в завода до плаца, автовозаджията я кара на товарене и разтоварване. Като пристигне в БГ я карат от сервизите за проверка. Така че яко пърдене има преди да я вземеш и да си мислиш че ти си първия. Булката е двствена ама не съвсем хааха
  • #37
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Мишо ( преди 8 месеца )
    Явно народа си обича Фолксваген , доказва се с продажби , това е показателноста за успеха на дадена стока.
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Не забравяй че 1. тези 26к са преди пазаралъка 2. Колите преди 5 години са били поне 1000лв надолу като цени 3. В автокъщите на дилърите седят предимно служебни коли където отстъпките са други. Както казах трябва да си луд да върнеш колата на дилъра
  • #35
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    "Забравили са да махнат влекачите и автобусите на Мерцедес" - написали са ти хората, че това е M1 и N1. Влекачите и автобусите не са там, за твое сведение
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Да допълня не сравнявам с нищо ноффнос.
  • #33
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Плана е да е около 60-70к Но да Ситроена очевидно е бил бо клук. Почти базови Октавии въртящи се около 100к км започват от 14-15к при положение че нови са били под 30к.
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Както и двугодишна на 70 000 км с цена нова 60 000 я взех при това от дилъра /демек и с неговата надценка / за 32 000 лева. Още един пример - 4 годишна Ибиза с цена нова 26 000 лева и навъртяни 42 000 км се продава от Аутотехника за 12 400 лева. Колата е в гаранция.
  • #31
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако си дал 3000 за ремонти за 3 години има два варианта - *** бараката си случил или *** километража си навъртял / 150 000 км. / Ако Октавията за 3 години и врътнеш 150 000 км няма как да и вземеш 23 след това. Виж пазара. 5 годишна кола купена нова за 41 000 и с навъртяни 120 000 я взех за 11 500