Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Може ли пътният просвет да е по-полезен от система 4х4?

В много случаи големият клирънс превъзхожда задвижването на четирите колела

Може ли пътният просвет да е по-полезен от система 4х4?

Много собственици на автомобили рядко излизат с тях от града, докато повечето от останалата част така и не напускат асфалтираните пътища. В подобни условия задвижването 4х4 не е нужно. Мнозина обаче плащат за него, без изобщо да им трябва. А автомобилите с двойно предаване са поне с 15-20% по-скъпи от тези с предно или задно задвижване. Освен това колите с 4х4 харчат повече, а и обслужването им е по-скъпо. Ето няколко случая, в които то може спокойно да бъде заменено от по-голям пътен просвет (клирънс).

Качване на бордюр

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

В големите градове това е често срещана практика, въпреки че на много места е забрането. Понякога обаче се налага автомобилът да се качи тротоара по независещи от шофьора причини – например, за да се избегне катастрофа на пътя. Или пък ако някой го е блокирал с колата си и си е тръгнал.

Градските коли в повечето случаи се паркират с предницата към бордюра и именно в тези случаи високият клирънс е много полезен. Един седан със задвижване на четирите колела най-вероятно ще пострада – най-вече бронята му, ако се наложи подобна маневра.

Снеговалеж

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Често срещана ситуация е, когато от движешото се отпред по-голямо превозно средство – камион или автобус, пада голямо парче лед. Кое е по-опасно в случая – да се опиташ да го заобиколиш, разчитай на системата 4х4, или просто да преминеш над него. Очевидно в първия случаи ще има проблем, тъй като не всеки може да се справи с управлението, а и мястото може да не е достатъчно. Докато във втория няма нужда да се прави каквото и да е.

Намаляване на вниманието

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Задвижването на четирите колела кара шофьорите да се отпускат зад волана. Те се предоверяват на систеата и вярват, че благодарение на нея колата им може много повече. При ускорение предимството на системата е факт, то при рязко спиране разлика от стандартите коли с предно или задно предаване почти няма. Дори може да е по-трудно, тъй като автомобилите с 4х4 са по-тежки.

Затъване в преспа


Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Водачът на автомобил с 4х4 обикновено е толкова уверен в способностите на машината, че не се плаши от нищо. Той смята, че дори затъване в дълбока снежна преспа няма да бъде проблем. Ако обаче снегът е повече и колата е „легнала на корем”, няма значение колко колела въртят – две или четири. Във всички случаи без лопата няма да се мине. По правило ниската кола със задвижване на четирите колела по-трудно излиза от дълбок сняг или кал, отколкото високия автомобили с монозадвижване. Още повече, че при първия има повече агрегати, които могат да бъдат повредени.

Боклук на пътя

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Ниският автомобил закача какви не неща по лошо поддържан път. Случва се под него да попаднат клони, изхвърлен боклук и дори предмети, които могат да повредят елементи от окачването. А когато колата е по-висока, тези неща се премахват далеч по-лесно със собствени сили.

Тагове: 4x4
0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    х ( преди 9 месеца )
    Бордюрите не са за коли. Те разграничават пътя от тротоара. А там, на тротоарите вървят пешеходци. Понякога успяват да минат дори майки с колички и инвалиди. И защо една БГ медия в статиите си използва дублетни форми. Журналисти - това започва да звучи обидно.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 9 месеца )
    Естествено затова на мо.да са СУВ въпреки бг "експертченценцата".С висока кола минаваш навсякъде къде с едно Субари или Порше 4x4 ще отидеш на риба примерно на някое затънтено място.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 9 месеца )
    "Градските коли в повечето случаи се паркират с предницата към бордюра..." Това като цяло само некадърните шофьори го правят... Няма да споменавам, че който има 4х4 обикновено е и с по- висок просвет... От там нататък мисля изобщо няма смисъл да чета статията.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Истината е че с тази кола ще си вечно в сервиза и практичността ти отива под ягодите
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Истината е ... ( преди 9 месеца )
    за ежедневието е Мерцедес Е-класа с 4 matic и Airmatiс с променлив клирънс. И возия и практичност!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    4Х4 е най-добре, карам такова и го декларирам. По въпроса за бордюрите, 4Х4 се качва без проблем, колко пъти съм гледал предно или задно как превъртат гуми на бордюра и не могат да го качат, след което почват едни лашки пож 2-3 метра засилки за да го качат, само колите им знаят с тия засилки с каква сила се удря окачването, гумите и джантите. Моята кола не е СУВ, но си има въздушни възглавници и ако имам нужда от по-висок просвет си вдигам колата. Така, че няма смисъл от глупави статии.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Man ( преди 9 месеца )
    Тая тема е дъвкана многкратно. Даже си мисля, че редакторът пуска през няколко дни такива статии, защото вижда, че хората се палят. Високият просвет си е хубаво нещо откъдето и да го погледнеш. Имал съм всякакви коли и при лошо време в моя СУВ с 4х4 се чувствам много по-комфортно. Дали ще е сняг, дали ще е проливен дъжд, дали защото имам отлична видимост над леките коли, все са неща, които са ми важни. Когато времето е хубаво, колата ми сама става на предно и готово, но всеки си знае за него.
  • #13
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    виждал съм няколко Мерцедеса зимата в супер смешни ситуации. Единият на 2 см. сняг въртеше гуми на почти равно. Другият не можа да качи сравнително нисък бордюр дори със засилка при навалял сняг. Задно предаване само някъде в Сандански или Благоевград е ОК. Съгласен съм общо взето със статията, просвета е много важен или затъне ли кола "по корем" може да излезне само с теглене илиии бутане от няколко батки с анцузи на Адидас.
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 9 месеца )
    Просветът си е важен - ако караш нисък седан с голямо междуосие си е малко гадно. Зимата ринеш снега за другите коли по непочистените улици. А целогодишно ако паркираш на паркомясто, където предницата ти трябва да е над бордюра, много често задираш (например в София - бул. "П. Евтимий" или "Ф. Нансен" да дам за пример.
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Само да отворя една скоба - бих си взел 4х4 ако е при хибрид - ел двигателя да е на задния мост