В епохата на кросоувърите все по-често ни предлагат две абсурдни доскоро комбинации: или автомобил с висок просвет и "фигура" на офроудър, но само с предно предаване, или пък машина с 4х4, но с клиренс на семеен хечбек. Мнозина купувачи по навик държат на втория вариант, макар да им излиза осезаемо по-скъпо. Но всъщност задвижването на четирите колела невинаги е безусловно необходимо. То увеличава не само цената, но и разхода, а в същото време има немалко пътни ситуации, в които кола с предно и по-висок просвет се справя по-добре.
Пет ситуации, в които просветът е по-важен от 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Снеговалеж
Често срещана ситуация е, когато от движещото се отпред по-голямо превозно средство – камион или автобус - пада голямо парче лед. Кое е по-опасно в случая: да се опиташ да го заобиколиш, разчитайки на стабилизиращата роля на системата 4х4, или просто да преминеш над него? Очевидно първият вариант е по-рисков - не всеки може да се справи с управлението, а и мястото може да не е достатъчно. Докато във втория няма нужда да се прави каквото и да е, стига просветът да е по-висок от стандартното.
Често срещана ситуация е, когато от движещото се отпред по-голямо превозно средство – камион или автобус - пада голямо парче лед. Кое е по-опасно в случая: да се опиташ да го заобиколиш, разчитайки на стабилизиращата роля на системата 4х4, или просто да преминеш над него? Очевидно първият вариант е по-рисков - не всеки може да се справи с управлението, а и мястото може да не е достатъчно. Докато във втория няма нужда да се прави каквото и да е, стига просветът да е по-висок от стандартното.