В епохата на кросоувърите все по-често ни предлагат две абсурдни доскоро комбинации: или автомобил с висок просвет и "фигура" на офроудър, но само с предно предаване, или пък машина с 4х4, но с клиренс на семеен хечбек. Мнозина купувачи по навик държат на втория вариант, макар да им излиза осезаемо по-скъпо. Но всъщност задвижването на четирите колела невинаги е безусловно необходимо. То увеличава не само цената, но и разхода, а в същото време има немалко пътни ситуации, в които кола с предно и по-висок просвет се справя по-добре.
Пет ситуации, в които просветът е по-важен от 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Намаляване на вниманието
Задвижването на четирите колела кара шофьорите да се отпускат зад волана. Те се предоверяват на системата и вярват, че благодарение на нея колата им може много повече. При ускорение предимството на системата е факт, но при рязко спиране разлика от стандартите коли с предно или задно предаване почти няма. Дори може да е по-трудно, тъй като автомобилите с 4х4 са по-тежки.
Задвижването на четирите колела кара шофьорите да се отпускат зад волана. Те се предоверяват на системата и вярват, че благодарение на нея колата им може много повече. При ускорение предимството на системата е факт, но при рязко спиране разлика от стандартите коли с предно или задно предаване почти няма. Дори може да е по-трудно, тъй като автомобилите с 4х4 са по-тежки.