Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Може ли пътният просвет да е по-полезен от система 4х4?

В много случаи големият клирънс превъзхожда задвижването на четирите колела

Може ли пътният просвет да е по-полезен от система 4х4?

Много собственици на автомобили рядко излизат с тях от града, докато повечето от останалата част така и не напускат асфалтираните пътища. В подобни условия задвижването 4х4 не е нужно. Мнозина обаче плащат за него, без изобщо да им трябва. А автомобилите с двойно предаване са поне с 15-20% по-скъпи от тези с предно или задно задвижване. Освен това колите с 4х4 харчат повече, а и обслужването им е по-скъпо. Ето няколко случая, в които то може спокойно да бъде заменено от по-голям пътен просвет (клирънс).

Качване на бордюр

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

В големите градове това е често срещана практика, въпреки че на много места е забрането. Понякога обаче се налага автомобилът да се качи тротоара по независещи от шофьора причини – например, за да се избегне катастрофа на пътя. Или пък ако някой го е блокирал с колата си и си е тръгнал.

Градските коли в повечето случаи се паркират с предницата към бордюра и именно в тези случаи високият клирънс е много полезен. Един седан със задвижване на четирите колела най-вероятно ще пострада – най-вече бронята му, ако се наложи подобна маневра.

Снеговалеж

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Често срещана ситуация е, когато от движешото се отпред по-голямо превозно средство – камион или автобус, пада голямо парче лед. Кое е по-опасно в случая – да се опиташ да го заобиколиш, разчитай на системата 4х4, или просто да преминеш над него. Очевидно в първия случаи ще има проблем, тъй като не всеки може да се справи с управлението, а и мястото може да не е достатъчно. Докато във втория няма нужда да се прави каквото и да е.

Намаляване на вниманието

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Задвижването на четирите колела кара шофьорите да се отпускат зад волана. Те се предоверяват на систеата и вярват, че благодарение на нея колата им може много повече. При ускорение предимството на системата е факт, то при рязко спиране разлика от стандартите коли с предно или задно предаване почти няма. Дори може да е по-трудно, тъй като автомобилите с 4х4 са по-тежки.

Затъване в преспа


Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Водачът на автомобил с 4х4 обикновено е толкова уверен в способностите на машината, че не се плаши от нищо. Той смята, че дори затъване в дълбока снежна преспа няма да бъде проблем. Ако обаче снегът е повече и колата е „легнала на корем”, няма значение колко колела въртят – две или четири. Във всички случаи без лопата няма да се мине. По правило ниската кола със задвижване на четирите колела по-трудно излиза от дълбок сняг или кал, отколкото високия автомобили с монозадвижване. Още повече, че при първия има повече агрегати, които могат да бъдат повредени.

Боклук на пътя

Може ли пътният просвет е по-полезен от система 4х4?

Ниският автомобил закача какви не неща по лошо поддържан път. Случва се под него да попаднат клони, изхвърлен боклук и дори предмети, които могат да повредят елементи от окачването. А когато колата е по-висока, тези неща се премахват далеч по-лесно със собствени сили.

Тагове: 4x4
0 от 500
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Никой не казва че 4х4 не е полезно. Но 80% от шофьорите карат коли с предно или дори задно, много често с гадни гуми и се справят, дори на планина се качват зимата. Аз НИКОГА не съм карал 4х4 и за последните 10 години да е имало 5 пъти да ми е трябвало наистина и още 5-10 пъти да е било полезно. За мен не е оправдано да наливам пари в такава система. Но всеки сам си решава за какво да си харчи парите
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Относно това "кооолко тежки" са 4х4 колите ще ви кажа, само че това са лафове от много назад във времето. Пример: при новата Мазда CX-5 версията с AWD е само с 60 кг. по-тежка от тази с предно. Аз самият карам турбо бензин, автомат, 4х4 с блокаж, който тежи 1235 кг. и е дълъг 4.3 м., средната дължина за кола от клас C. Колата е фабрична.
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Първата снимка обаче в статията е много важна. Имаме типичен пример за "SUV"-во изглеждащо превозно средство (Opel Mokka), която има клиренс на лека кола (155 ако не се лъжа) и много лаици биха си я взели мислейки, че имат висока кола. Така че тази снимка не е особено подходяща за реклама на "високи коли" с предно предаване и трябва да ни покаже, че хората трябва да четем много добре техническите характеристики и да не се подлъгване по опаковката, която производителите ни предлагата.
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Извинявам се, не искам да ви обиждам, но всички по-долни мнения са далеч от истината и на хора, които явно нямат възможност да карат кола с двойно предаване. "ако се шофира предимно в София няма особен смисъл от 4х4" Точно в София, където малките улици не се почистват ВЪОБЩЕ а местата за паркиране стават в огромни преспи и ако мине снегорин може и да не излезнеш 4х4 е изкл. полезно! София е също е доста неравен град с голяма денивелация. Има стръмни улици с голям наклон,по които заледи ли...
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    За градът СУВ-то е напълно излишно. Големи, тежки, с висок център на тежестта превозни средства, голямо челно съпротивление, за да върви като нормална кола му трябват повече коне иначе си е тромаво. Всичко това се отразява отрицателно на разхода. За офроуд не стават разбира се :). Предимства - Лесно се качваш и слизаш, не е необходимо да се навеждаш приклякваш и т.н. За зимата определено имат предимство ако са с 4х4. Повечето хора си ги вземат защото имало повече място и защото било модерно :)))
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Двете неща са абсолютно отделни. Ела ми зимата на наклон 15 градуса или повече да те видим! Идеята на този ти автомобили е именно да е проходим, като това проходим значи както да не опира отдолу, така и да не буксува при сняг и кал и големи наклони!
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Това с бордюрите всеки път като го чуя ме избива на смях - щом е висок бордюра значи е направен нарочно за да не се качваш върху него. Ама то в БГ закона за движение по пътищата е с чисто препоръчителен характер докато няма патрулка на близо. Иначе сме богати и за това се натискаме на 4х4
  • #3
    20 rate up comment 4 rate down comment
    de ( преди 8 месеца )
    на 95% от хората които живеят в града не им трябва нито 4х4 нито клирънс. Но пусто са е модно.. та им бЕрат само негативите.
  • #2
    21 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 8 месеца )
    Разликата на сняг при шофиране на кола с предно/задно и 4х4 е огромна, особено ако е интелигентно такова. При затъване в преспи, ако има лок режим, шанса да се измъкнете е много по-голям (ако колата не е автоматик). При автоматик и 4х4, при затъване 4х4 не помага особено. Съгласен съм, че ако се шофира предимно в София няма особен смисъл от 4х4.
  • #1
    20 rate up comment 6 rate down comment
    .. ( преди 8 месеца )
    Доста неуспешна реклама на по-непрактичните крос оуръри. Видиш ли колко е хубаво да ти е по-висока колата. Колко често ви се случва да се качвате по тротоарите? Това ли е плюса на по-високата кола? А колко често ви се е случвало да заобилакяте *** на пътя? И с крос оувър да сте, пак ще го заобиколите нали така? А минусите на високата кола? Нещо за тях?