В епохата на кросоувърите все по-често ни предлагат две абсурдни доскоро комбинации: или автомобил с висок просвет и "фигура" на офроудър, но само с предно предаване, или пък машина с 4х4, но с клиренс на семеен хечбек. Мнозина купувачи по навик държат на втория вариант, макар да им излиза осезаемо по-скъпо. Но всъщност задвижването на четирите колела невинаги е безусловно необходимо. То увеличава не само цената, но и разхода, а в същото време има немалко пътни ситуации, в които кола с предно и по-висок просвет се справя по-добре.
Пет ситуации, в които просветът е по-важен от 4х4 (ГАЛЕРИЯ):
Качване на бордюр
В големите градове това е често срещана практика, въпреки че на много места е забранено. Понякога обаче се налага автомобилът да се качи тротоара по независещи от шофьора причини – например, за да се избегне катастрофа на пътя. Или пък ако някой го е блокирал с колата си и си е тръгнал.
Градските коли в повечето случаи се паркират с предницата към бордюра и именно в тези случаи високият просвет е много полезен. Един седан със задвижване на четирите колела най-вероятно ще пострада – най-вече бронята му, ако се наложи подобна маневра.
В големите градове това е често срещана практика, въпреки че на много места е забранено. Понякога обаче се налага автомобилът да се качи тротоара по независещи от шофьора причини – например, за да се избегне катастрофа на пътя. Или пък ако някой го е блокирал с колата си и си е тръгнал.
Градските коли в повечето случаи се паркират с предницата към бордюра и именно в тези случаи високият просвет е много полезен. Един седан със задвижване на четирите колела най-вероятно ще пострада – най-вече бронята му, ако се наложи подобна маневра.