IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Разкритието е на същата организация, която предизвика Дизелгейт през 2015

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Дори и най-модерните и чисти дизели не успяват да покрият европейските стандарти за вредни емисии в реалния живот, твърди проучване, проведено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). Американската неправителствена организация се прочу през 2015, когато разкри прословутия Дизелгейт.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Сега ICCT твърди, че е тествал над 700 000 автомобила от 4850 различни модела и версии в Европа. Целта е била да даде на местните власти и потребителите "надеждна информация" за замърсяването с азотни оксиди. Те са сред основните причинители на смога в градовете.

Според директорите на ICCT, цитирани от The Financial Times, резултатите от проучването са "стряскащо потвърждение на най-лошите страхове за дизеловите автомобили". Дори и най-замърсяващите бензинови двигатели в тестовете не са надхвърляли с повече от 1.5 пъти допустимите норми, докато при дизелите от най-ново поколение със сертификат Евро 6 превишението е "минимум два пъти". При някои от Евро 6-дизелите то е дори четири пъти, а при по-старите Евро 5 дизели - до 18 пъти.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Eдинствено дизелите на BMW успяват да получат "жълт" рейтинг. Всички останали са с червен

През февруари тази година германски административен съд постанови, че градските власти имат право да забраняват дизеловите автомобили, за да се справят със замърсяването. Миналия месец Хамбург стана първият град, въвел частична такава забрана (за автомобили до Евро 5). Производителите твърдят, че тези забрани са прекалени, и настояват, че по-старите дизели могат да се приведат в норма чрез софтуерни ъпдейти, а по-новите така или иначе покриват всички изисквания.

Новите данни на ICCT показват, че този аргумент е "напълно погрешен", казва изпълнителният директор на организацията за Европа Петер Мок, който е германец. "Можем да заключим, че всички дизели с Евро 6 на пазара не са чисти".

Проучването на ICCT (достъпно на trueinitiave.org) e извършено с особена технология за дистанционно измерване. Произведените от автомобила вредни емисии за една секунда се засичат, когато той премине пред светлинен лъч на специален тестов пункт на пътя. Тези тестови точки са били разположени в Лондон, Лийдс, Цюрих, Барселона, Стокхолм и в извънградска среда в Шотландия.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Петер Мок, изпълнителен директор на ICCT за Европа, разкри, че организацията не е успяла да получи разрешение за тестове в родната му Германия

Според ICCT предимствата на този метод е, че измерва емисиите в наистина реални условия, и че не може да бъде засечен от софтуера на автомобила и измамен по някакъв начин. Мок твърди, че подобни тестове са отдавна приети в САЩ, Китай и Хонконг, но са слабо познати в Европа. Организацията е получила разрешение да проведе изпитанията във Великобритания, Холандия и Франция, но не и в Германия.

Тестовете делят колите в три категории - зелени (до 90 милиграма азотни оксиди на км), жълти (от 90 до 180 милиграма), и червени (над 180 мг). Нито един дизел не успява да влезе сред зелените, и единствено дизеловите модели на BMW получават жълт рейтинг. Всички останали са в червено.

Мок подчертава, че данните не се опитват да внушат, че производителите са нарушили закона. Те са по-скоро допълнителен начин да се контролира ефективността на новите, "реални" тестове за вредни емисии, приети от ЕС. Дори и в новия европейски цикъл производителите могат да манипулират резултатите, като примерно при определени температури имат право да изключват рециркулацията на отработилите газове, за да предпазят двигателя от увреждане.

До момента нито един от основните автомобилни производители в Европа не е коментирал официално резултатите на ICCT.

 

Тагове: icct
0 от 500
  • #2
    39 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не че подкрепям дизела, даже напротив. Но поне както е описано в статията, този метод за измерване ми звучи малко безумен. Ако не са вързани към местната система за регистрация на автомобилите, няма как да знаят кола с какъв двигател е минала за да отчетат колко над нормата е. И тези категории също нямат смисъл 1.5-6л дизел може да влезе в ниската категория, но 3.0+ л няма как да не е в лоша категория и въпреки това на единица обем или брой конски сили може да е по-еко от малкия
  • #1
    32 rate up comment 15 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    "Чист" дизел със "умни" фенове :-Д