IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Разкритието е на същата организация, която предизвика Дизелгейт през 2015

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Дори и най-модерните и чисти дизели не успяват да покрият европейските стандарти за вредни емисии в реалния живот, твърди проучване, проведено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). Американската неправителствена организация се прочу през 2015, когато разкри прословутия Дизелгейт.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Сега ICCT твърди, че е тествал над 700 000 автомобила от 4850 различни модела и версии в Европа. Целта е била да даде на местните власти и потребителите "надеждна информация" за замърсяването с азотни оксиди. Те са сред основните причинители на смога в градовете.

Според директорите на ICCT, цитирани от The Financial Times, резултатите от проучването са "стряскащо потвърждение на най-лошите страхове за дизеловите автомобили". Дори и най-замърсяващите бензинови двигатели в тестовете не са надхвърляли с повече от 1.5 пъти допустимите норми, докато при дизелите от най-ново поколение със сертификат Евро 6 превишението е "минимум два пъти". При някои от Евро 6-дизелите то е дори четири пъти, а при по-старите Евро 5 дизели - до 18 пъти.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Eдинствено дизелите на BMW успяват да получат "жълт" рейтинг. Всички останали са с червен

През февруари тази година германски административен съд постанови, че градските власти имат право да забраняват дизеловите автомобили, за да се справят със замърсяването. Миналия месец Хамбург стана първият град, въвел частична такава забрана (за автомобили до Евро 5). Производителите твърдят, че тези забрани са прекалени, и настояват, че по-старите дизели могат да се приведат в норма чрез софтуерни ъпдейти, а по-новите така или иначе покриват всички изисквания.

Новите данни на ICCT показват, че този аргумент е "напълно погрешен", казва изпълнителният директор на организацията за Европа Петер Мок, който е германец. "Можем да заключим, че всички дизели с Евро 6 на пазара не са чисти".

Проучването на ICCT (достъпно на trueinitiave.org) e извършено с особена технология за дистанционно измерване. Произведените от автомобила вредни емисии за една секунда се засичат, когато той премине пред светлинен лъч на специален тестов пункт на пътя. Тези тестови точки са били разположени в Лондон, Лийдс, Цюрих, Барселона, Стокхолм и в извънградска среда в Шотландия.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Петер Мок, изпълнителен директор на ICCT за Европа, разкри, че организацията не е успяла да получи разрешение за тестове в родната му Германия

Според ICCT предимствата на този метод е, че измерва емисиите в наистина реални условия, и че не може да бъде засечен от софтуера на автомобила и измамен по някакъв начин. Мок твърди, че подобни тестове са отдавна приети в САЩ, Китай и Хонконг, но са слабо познати в Европа. Организацията е получила разрешение да проведе изпитанията във Великобритания, Холандия и Франция, но не и в Германия.

Тестовете делят колите в три категории - зелени (до 90 милиграма азотни оксиди на км), жълти (от 90 до 180 милиграма), и червени (над 180 мг). Нито един дизел не успява да влезе сред зелените, и единствено дизеловите модели на BMW получават жълт рейтинг. Всички останали са в червено.

Мок подчертава, че данните не се опитват да внушат, че производителите са нарушили закона. Те са по-скоро допълнителен начин да се контролира ефективността на новите, "реални" тестове за вредни емисии, приети от ЕС. Дори и в новия европейски цикъл производителите могат да манипулират резултатите, като примерно при определени температури имат право да изключват рециркулацията на отработилите газове, за да предпазят двигателя от увреждане.

До момента нито един от основните автомобилни производители в Европа не е коментирал официално резултатите на ICCT.

 

Тагове: icct
0 от 500
  • #12
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Cars2018 ( преди 5 години )
    Американците искат да си продават лакомите бензинови коли... за да могат да си продават и бензина. Иначе що ги водят тези войни... Има разлика дали един автомобил харчи 20л / 100км,/пример F-150 - най-продавания автомобил в Америка мисля, че беше/ или 10л / 100 км. Ква екология...винаги за пари става въпрос!Искат и да ограничат доколкото е възможно вноса на европейските марки, за японските е късно вече... Ако ги оставят да влизат толкова лесно на пазара им, ще пострада тяхната индустрия...
  • #11
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Франкофонн ( преди 5 години )
    Е ти у германия сигурно ши.аш *** в теца ние у Франция имаме АЕЦ просто сме технологично над вас!
  • #10
    33 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ех тези лоши европейски автопроизводители на дизелови автомобили !За разлика от останалите екологични американски такива.
  • #9
    34 rate up comment 15 rate down comment
    Преминаващ ( преди 5 години )
    Свършено е с Дизела. Да не забравяме, че ако не бяха американците и вярвахме на немците още щяхме да мислим, че дизелите са чисти.
  • #8
    31 rate up comment 18 rate down comment
    Беше ясно от начало ( преди 5 години )
    След драмата със дизелите очаквайте и драма със бензиновите двигатели.Публична тайна е бензиновите двигатели също замърсяват и то почти колкото дизеловите.Истината че всики двигатели трябва да бъдат забранени и целия наземен транспорт трябва да мине на ток. Корабите и самолетите ще преминат на алтернативни горива. Втечнен пропан, втечнен водород, метан и други газове които са сравнително екологични и не замърсяват атмосферата както петролните горива.Крайно време е да влезем във 21 век.
  • #7
    34 rate up comment 10 rate down comment
    Доктор ( преди 5 години )
    Тинтири, ми те така разчистват пазара..еро Гй кълве..па има и парици..докато Тексастски рейнджър трудно кълве на електро-мижитурки.Много добре са се насочили..обеззъбяваме ЕУ производството и натрисаме електромери.
  • #6
    34 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 5 години )
    Освен че метода за измерване е малко недостоверен, по описаните от колегата по-долу причини, също и изказването на въпросният човек ми изглежда доста маркетингово. БМВ продават дизели и на други компании, но те не са еко а само когато са в БМВ автомобили. Също така БМВ имат и мощни и маломощни дизели. Всички ли са еко?!? Като имат данни по модели и производители и правят такива изказвания, трябва да си публикуват данните и обработките които са направили на тези данни за да има база за анализ.
  • #5
    39 rate up comment 15 rate down comment
    Коко ( преди 5 години )
    Ей заради такива пропагандиращи еко хипита заклеймяват дизела,печелят от това и пропагандират еко мозъци
  • #4
    44 rate up comment 9 rate down comment
    Доктор ( преди 5 години )
    ...НПО викате..айде свършихме с яснотата по този въпрос.соросовски глашатай както и платени партенкаджии=НПО.Абослютна структура с неясно финансиране и лобистски интереси.Клечи бако до улицата и насочва неква фуния към автомобил , и оп "вредден"Това е анонс за американскиа среден гражданин.Дебилен и дезинформиран до немай къде.Да Съгласихме се..БМВ ВАГ РЕно,лоши лошо дизели..Къминс Исузо/GMC Дурамакс и прочее 6 литрови еко па еко всичко им свети у зелено. Мармоти..
  • #3
    38 rate up comment 18 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    американските *** тръгнали да се грижат за европейския смог - то въобще не е тенденциозно! Шибайте *** в ТЕЦовете и карайте "чисти" електрички