IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Разкритието е на същата организация, която предизвика Дизелгейт през 2015

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Дори и най-модерните и чисти дизели не успяват да покрият европейските стандарти за вредни емисии в реалния живот, твърди проучване, проведено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). Американската неправителствена организация се прочу през 2015, когато разкри прословутия Дизелгейт.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Сега ICCT твърди, че е тествал над 700 000 автомобила от 4850 различни модела и версии в Европа. Целта е била да даде на местните власти и потребителите "надеждна информация" за замърсяването с азотни оксиди. Те са сред основните причинители на смога в градовете.

Според директорите на ICCT, цитирани от The Financial Times, резултатите от проучването са "стряскащо потвърждение на най-лошите страхове за дизеловите автомобили". Дори и най-замърсяващите бензинови двигатели в тестовете не са надхвърляли с повече от 1.5 пъти допустимите норми, докато при дизелите от най-ново поколение със сертификат Евро 6 превишението е "минимум два пъти". При някои от Евро 6-дизелите то е дори четири пъти, а при по-старите Евро 5 дизели - до 18 пъти.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Eдинствено дизелите на BMW успяват да получат "жълт" рейтинг. Всички останали са с червен

През февруари тази година германски административен съд постанови, че градските власти имат право да забраняват дизеловите автомобили, за да се справят със замърсяването. Миналия месец Хамбург стана първият град, въвел частична такава забрана (за автомобили до Евро 5). Производителите твърдят, че тези забрани са прекалени, и настояват, че по-старите дизели могат да се приведат в норма чрез софтуерни ъпдейти, а по-новите така или иначе покриват всички изисквания.

Новите данни на ICCT показват, че този аргумент е "напълно погрешен", казва изпълнителният директор на организацията за Европа Петер Мок, който е германец. "Можем да заключим, че всички дизели с Евро 6 на пазара не са чисти".

Проучването на ICCT (достъпно на trueinitiave.org) e извършено с особена технология за дистанционно измерване. Произведените от автомобила вредни емисии за една секунда се засичат, когато той премине пред светлинен лъч на специален тестов пункт на пътя. Тези тестови точки са били разположени в Лондон, Лийдс, Цюрих, Барселона, Стокхолм и в извънградска среда в Шотландия.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Петер Мок, изпълнителен директор на ICCT за Европа, разкри, че организацията не е успяла да получи разрешение за тестове в родната му Германия

Според ICCT предимствата на този метод е, че измерва емисиите в наистина реални условия, и че не може да бъде засечен от софтуера на автомобила и измамен по някакъв начин. Мок твърди, че подобни тестове са отдавна приети в САЩ, Китай и Хонконг, но са слабо познати в Европа. Организацията е получила разрешение да проведе изпитанията във Великобритания, Холандия и Франция, но не и в Германия.

Тестовете делят колите в три категории - зелени (до 90 милиграма азотни оксиди на км), жълти (от 90 до 180 милиграма), и червени (над 180 мг). Нито един дизел не успява да влезе сред зелените, и единствено дизеловите модели на BMW получават жълт рейтинг. Всички останали са в червено.

Мок подчертава, че данните не се опитват да внушат, че производителите са нарушили закона. Те са по-скоро допълнителен начин да се контролира ефективността на новите, "реални" тестове за вредни емисии, приети от ЕС. Дори и в новия европейски цикъл производителите могат да манипулират резултатите, като примерно при определени температури имат право да изключват рециркулацията на отработилите газове, за да предпазят двигателя от увреждане.

До момента нито един от основните автомобилни производители в Европа не е коментирал официално резултатите на ICCT.

 

Тагове: icct
0 от 500
  • #32
    24 rate up comment 0 rate down comment
    До ACHTUNG-dumkopf ( преди 5 години )
    Сложени са точки върху определенията ти, които са типично в български стил! Не съм те обидил с нищо,а това че ти тълкуваш нещата по свой си начин е друг въпрос . Не съм стоял при автомобила до като е работил, защото съм маш.инж-специалност ДВГ и имам 45 г трудов стаж, а ти по това време дори не си бил проектиран!
  • #31
    30 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 5 години )
    Метода на измерване е спектрален анализ.Изключително точен и бърз метод.За разлика от сегашните лаборатории който вземат проби от голяма височина,при този метод позволява да направиш анализ на въздуха на височината на която го дишат пешеходщите.Азотните окоси са тежки и остават долу и по ниските и децата поемат по голяма концентрация.Вчера имаше статия за изследване на туморите на дебелото черво и препоръки скрининга за започне още при навършване на 45 годишна възраст.Замислете се.
  • #30
    35 rate up comment 4 rate down comment
    Ис ( преди 5 години )
    За хората които превъзнасят дизела над бензина по-отношение на въртящият момент пропускат една леека подробност: да сравняват турбодизел с ТУРБО бензин а не с атмосферен бензин, не да гледат само конете или дали работния обем е еднакъв. Тогава динамиката пак е далеч в полза на бензина, за екологията мисля че на всички стана ясно че по-високите CO2 емисии на бенза са най-малкия и проблем за сметка на букета от други отрови при дизела.
  • #29
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Achtung ( преди 5 години )
    Мемфис ако си палиш колата в затворен гараж и седиш по 5-6 мин вътре си пълен ***. Колкото до дизела още от началото на скандала казах, че няма дизел германски, френски, японски, марсиански който да покрива норми. Самите норми са напълно нереалистични и са така регламентирани, че тестовите измервания нямат нищо общо с реалната употреба. В реални условия и бензиновите мотори не отговарят на заявените от производителите си еко норми, но все пак са многократно по чисти от дизеловите двигатели.
  • #28
    32 rate up comment 10 rate down comment
    Мемфис ( преди 5 години )
    Бъдещето е на електромобилите и това е НЕСЪМНЕНО! Но, дизелите последно поколение, например BLUETEC -euro 6 на Мерцедес не замърсява повече от бензиновите. Зимно време, при затворена врата на гаража и след 5-6 Мин. Работа вътре ИЗОБЩО не може да кажеш, че е работил ДВГ. Ауспуфа от вътрешната страна на тръбата е по-бял, от колкото от външната. Разхода на ADBLUE e 8 l на около 10-12000 км.Разхода на нафта- в период от 10000 км- 5.3 l/100km.
  • #27
    33 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    айде и от мен един въпрос: има ли някой който си мисли че без у хората да има чуство за обществена отговорност - можем да живеем като бели хора?
  • #26
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ти как мислиш - дали не съм се замислил?. ами няма да караш бензинов СУВ бе ***. да не ми слиш че ми пука колко си голям гъзар. ако пък ти е съвсем малка пишоната и искаш бензионов СУВ - ще се бъркаш заради разхода.
  • #25
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    *** какво продължавате тука разни празноглави фенове на кюмюра да блещите глупости бе? При горенето на нафта в дизеловия двигател се отделят NOx частици, при бензина не-какво има да дъвчете повече нещо, което е ясно?! Дали 2.5 бензин замърсявал колкото 2.5 дизел... какво значи замърсява, за азотен окис ли говорите или за въглероден диоксид?
  • #24
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ако искаме да ни е чист въздуха в градовете - ще трябва да се бръкнем за бензинов-хибрид. без пари работата не става.
  • #23
    28 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    А замислял ли си се какъв е разхода на бензинов СУВ? Умопомрачителен!