IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Разкритието е на същата организация, която предизвика Дизелгейт през 2015

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Дори и най-модерните и чисти дизели не успяват да покрият европейските стандарти за вредни емисии в реалния живот, твърди проучване, проведено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). Американската неправителствена организация се прочу през 2015, когато разкри прословутия Дизелгейт.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Сега ICCT твърди, че е тествал над 700 000 автомобила от 4850 различни модела и версии в Европа. Целта е била да даде на местните власти и потребителите "надеждна информация" за замърсяването с азотни оксиди. Те са сред основните причинители на смога в градовете.

Според директорите на ICCT, цитирани от The Financial Times, резултатите от проучването са "стряскащо потвърждение на най-лошите страхове за дизеловите автомобили". Дори и най-замърсяващите бензинови двигатели в тестовете не са надхвърляли с повече от 1.5 пъти допустимите норми, докато при дизелите от най-ново поколение със сертификат Евро 6 превишението е "минимум два пъти". При някои от Евро 6-дизелите то е дори четири пъти, а при по-старите Евро 5 дизели - до 18 пъти.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Eдинствено дизелите на BMW успяват да получат "жълт" рейтинг. Всички останали са с червен

През февруари тази година германски административен съд постанови, че градските власти имат право да забраняват дизеловите автомобили, за да се справят със замърсяването. Миналия месец Хамбург стана първият град, въвел частична такава забрана (за автомобили до Евро 5). Производителите твърдят, че тези забрани са прекалени, и настояват, че по-старите дизели могат да се приведат в норма чрез софтуерни ъпдейти, а по-новите така или иначе покриват всички изисквания.

Новите данни на ICCT показват, че този аргумент е "напълно погрешен", казва изпълнителният директор на организацията за Европа Петер Мок, който е германец. "Можем да заключим, че всички дизели с Евро 6 на пазара не са чисти".

Проучването на ICCT (достъпно на trueinitiave.org) e извършено с особена технология за дистанционно измерване. Произведените от автомобила вредни емисии за една секунда се засичат, когато той премине пред светлинен лъч на специален тестов пункт на пътя. Тези тестови точки са били разположени в Лондон, Лийдс, Цюрих, Барселона, Стокхолм и в извънградска среда в Шотландия.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Петер Мок, изпълнителен директор на ICCT за Европа, разкри, че организацията не е успяла да получи разрешение за тестове в родната му Германия

Според ICCT предимствата на този метод е, че измерва емисиите в наистина реални условия, и че не може да бъде засечен от софтуера на автомобила и измамен по някакъв начин. Мок твърди, че подобни тестове са отдавна приети в САЩ, Китай и Хонконг, но са слабо познати в Европа. Организацията е получила разрешение да проведе изпитанията във Великобритания, Холандия и Франция, но не и в Германия.

Тестовете делят колите в три категории - зелени (до 90 милиграма азотни оксиди на км), жълти (от 90 до 180 милиграма), и червени (над 180 мг). Нито един дизел не успява да влезе сред зелените, и единствено дизеловите модели на BMW получават жълт рейтинг. Всички останали са в червено.

Мок подчертава, че данните не се опитват да внушат, че производителите са нарушили закона. Те са по-скоро допълнителен начин да се контролира ефективността на новите, "реални" тестове за вредни емисии, приети от ЕС. Дори и в новия европейски цикъл производителите могат да манипулират резултатите, като примерно при определени температури имат право да изключват рециркулацията на отработилите газове, за да предпазят двигателя от увреждане.

До момента нито един от основните автомобилни производители в Европа не е коментирал официално резултатите на ICCT.

 

Тагове: icct
0 от 500
  • #22
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    дизела убива. пълна забрана. каква работа върши точо? по икономичен е. и с повече въртящ момент. ами то всяка кифла или лелка си вдиат самочувстието като си купуват СУВ и искат да е дизел че иначе разхода е голям. айде да минем без гъзария и да си карат нормална аеродинамична кола - и на бензин да е разхода пак ще е по малко от дизелов СУВ
  • #21
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Алекс ( преди 5 години )
    А защо дизелите се карат с нафта?
  • #20
    21 rate up comment 12 rate down comment
    отделно..до Ис ( преди 5 години )
    ...ти вярваш ли че турбо бензин 2.5 е по еко от съшщия дизел според показателите на ***-НПО -то. ?Да не говорим че няма цели серии мотори които да дублират дизеловите.Отделно е качеството на бензина.Аз работя с двутактови машини и ти казвам че 95 не става за тях,камо ли за 300 коня турбо бензн.Коп прайм тогава.
  • #19
    23 rate up comment 9 rate down comment
    отделно.. ( преди 5 години )
    Отделно не знаем какви лобита плащат.Факт е че ползвателите на бензин се радват на икономия спрямо торк и се кефят.Дизела върши страхотна работа.За същите показатели или V6 илиV8 бензин...къде отиваме.Всекой натиска а най слабото звено е кой-? милия лъскав джендерастски евро де-путат.И майките си ше продадат за келепир.Никой не отстоява позиция с цената на всичко.Не ни чака добро.
  • #18
    28 rate up comment 3 rate down comment
    Ис ( преди 5 години )
    в тази компания. В крайна сметка това може само да завуши еконормите и качеството на въздуха който всички ние дишаме.
  • #17
    29 rate up comment 7 rate down comment
    Ис ( преди 5 години )
    Малко се преувеличава с тези теории на конспирацията срещу немците. Все едно продават само дизели в Сащ. Плюс това швабите отдавна имат и по-добри и екологични турбобензини от янките които все още са главно на атмосферни. Така че който иска немско ще си вземе бензина. Освен това ако нямаше основания срещу дизела нямаше и за какво да се хванат но явно има такива. В крайна сметка не виждам защо хората толкова скачат като ужилени когато се говори за "тяхната" марка кола която карат все едно имат
  • #16
    29 rate up comment 9 rate down comment
    FenIX ( преди 5 години )
    Много интересно защо и е на американска не/правителствена организация да замерва въздуха в Европа?! Явно в САЩ няма проблеми с въздуха там от ауспусите на 6-литровите пикапи излиза чист кислород. А САЩ са такава една зелена държава че чак праща емисари да просветят и другите. САЩ 2 най-голям замърсител в света и единствената развита държава която излезе от Парижкото споразумение за климата. И всичко това на фона на търговската война която почнаха с Европа
  • #15
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Йойо ( преди 5 години )
    ПРОПАГАНДААА!!!
  • #14
    27 rate up comment 12 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    За пари се борят бе! В Германия "еко" терориста, който заведе и спечели делото за забрана на дизелите в градовете получава милиони финансиране от Тойота, която продава основно хибриди.Който квото и да ти разправя иде реч за много пари!
  • #13
    31 rate up comment 7 rate down comment
    Пецата ( преди 5 години )
    След забраната на дизела , ще подгонят и бензина.Душите си продадаха за пари.