Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Разкритието е на същата организация, която предизвика Дизелгейт през 2015

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Дори и най-модерните и чисти дизели не успяват да покрият европейските стандарти за вредни емисии в реалния живот, твърди проучване, проведено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT). Американската неправителствена организация се прочу през 2015, когато разкри прословутия Дизелгейт.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите

Сега ICCT твърди, че е тествал над 700 000 автомобила от 4850 различни модела и версии в Европа. Целта е била да даде на местните власти и потребителите "надеждна информация" за замърсяването с азотни оксиди. Те са сред основните причинители на смога в градовете.

Според директорите на ICCT, цитирани от The Financial Times, резултатите от проучването са "стряскащо потвърждение на най-лошите страхове за дизеловите автомобили". Дори и най-замърсяващите бензинови двигатели в тестовете не са надхвърляли с повече от 1.5 пъти допустимите норми, докато при дизелите от най-ново поколение със сертификат Евро 6 превишението е "минимум два пъти". При някои от Евро 6-дизелите то е дори четири пъти, а при по-старите Евро 5 дизели - до 18 пъти.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Eдинствено дизелите на BMW успяват да получат "жълт" рейтинг. Всички останали са с червен

През февруари тази година германски административен съд постанови, че градските власти имат право да забраняват дизеловите автомобили, за да се справят със замърсяването. Миналия месец Хамбург стана първият град, въвел частична такава забрана (за автомобили до Евро 5). Производителите твърдят, че тези забрани са прекалени, и настояват, че по-старите дизели могат да се приведат в норма чрез софтуерни ъпдейти, а по-новите така или иначе покриват всички изисквания.

Новите данни на ICCT показват, че този аргумент е "напълно погрешен", казва изпълнителният директор на организацията за Европа Петер Мок, който е германец. "Можем да заключим, че всички дизели с Евро 6 на пазара не са чисти".

Проучването на ICCT (достъпно на trueinitiave.org) e извършено с особена технология за дистанционно измерване. Произведените от автомобила вредни емисии за една секунда се засичат, когато той премине пред светлинен лъч на специален тестов пункт на пътя. Тези тестови точки са били разположени в Лондон, Лийдс, Цюрих, Барселона, Стокхолм и в извънградска среда в Шотландия.

Даже и най-новите дизели са далеч над нормите
Петер Мок, изпълнителен директор на ICCT за Европа, разкри, че организацията не е успяла да получи разрешение за тестове в родната му Германия

Според ICCT предимствата на този метод е, че измерва емисиите в наистина реални условия, и че не може да бъде засечен от софтуера на автомобила и измамен по някакъв начин. Мок твърди, че подобни тестове са отдавна приети в САЩ, Китай и Хонконг, но са слабо познати в Европа. Организацията е получила разрешение да проведе изпитанията във Великобритания, Холандия и Франция, но не и в Германия.

Тестовете делят колите в три категории - зелени (до 90 милиграма азотни оксиди на км), жълти (от 90 до 180 милиграма), и червени (над 180 мг). Нито един дизел не успява да влезе сред зелените, и единствено дизеловите модели на BMW получават жълт рейтинг. Всички останали са в червено.

Мок подчертава, че данните не се опитват да внушат, че производителите са нарушили закона. Те са по-скоро допълнителен начин да се контролира ефективността на новите, "реални" тестове за вредни емисии, приети от ЕС. Дори и в новия европейски цикъл производителите могат да манипулират резултатите, като примерно при определени температури имат право да изключват рециркулацията на отработилите газове, за да предпазят двигателя от увреждане.

До момента нито един от основните автомобилни производители в Европа не е коментирал официално резултатите на ICCT.

 

Тагове: icct
0 от 500
  • #53
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    В статията тактично пропускат да кажат че и бензиновите коли са измервани. И там резултатие показват че дори малка част Евро3 коли взимат зелен етикет. И 2/3 от евро 6 също са зелени и нито една не е получила червен.
  • #52
    17 rate up comment 5 rate down comment
    pfff ( преди 10 месеца )
    Eдинствено дизелите на BMW успяват да получат "жълт" рейтинг. Всички останали са с червен!!
  • #51
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Мерц ( преди 10 месеца )
    Ами браво на БМВ! Стига да е истина ...
  • #50
    20 rate up comment 0 rate down comment
    drianov ( преди 10 месеца )
    wane кажи си блога за автомобили, мисля че няма нищо нередно в това. Все пак тук трябва всички да сме автомобилни фенове, а няма по ценно от това да си обменяме информация!
  • #49
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 10 месеца )
    Неук, EGR се изключва най-вече при проблеми с други системи на двигателя, които са необходими за правилната му работа. Това се прави не толкова заради евентуална повреда, а основно, защото в такива ситуации не може да се предвиди точната стратегия за редуциране на азотните окиси и реално двигателят ти не отговаря на изискванията. Той и със затворена клапа на EGR пак може и да не отговаря, но има повече яснота с колко е извън нормите.
  • #48
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Не знам колко са напред камионите, но в БГ почти не съм видял такъв, който да не бълва огромни облаци сажди зад него!
  • #47
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Дизелът е за камиони и тежка техника, защото там няма друг вариант. Камионите са поне десет години пред автомобилите във всичко, вкл. екологията. Ако за един камион пише, че изпълнява евро 5 или евро 6 - той наистина ги изпълнява. Това са някой основи, има още много.
  • #46
    21 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 10 месеца )
    Атмосферен, в България пътищата са 10 пъти по-некачествени от японските. Отделно японецът като средно телосложение е по-дребен от българина. Ако тук имаме условия, с удоволствие бих се качил на малолитражка за града, тип Смарт. Дамо да са ми идеални пътищата. Според някакви тестове, Смарт загрява най-бързо зимата, най-бързо затопля малкото купе и лятото най-бързо охлажда с климатика. За среден град до 1 милион мисля, че е идеален автомобил!
  • #45
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Неук ( преди 10 месеца )
    "....като примерно при определени температури имат право да изключват рециркулацията на отработилите газове, за да предпазят двигателя от увреждане....." Някой по знаещ може ли да ми каже за какво иде реч. Аз съм останал с впечатление, че клапана за рециркулация на дизела сваля температурата на горена, а не я вдига. Като го делитнеш, за повече вътък, може да има прегряване и увреждане, но тук пише обратното, като работи може да увреди. Та моля коментар от знаещ.
  • #44
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 10 месеца )
    Атмосферен, не съм казал че няма, а че са малко. В отговор на анонимния, който твърди, че при бензиновите двигатели рядко се среща турбо.