IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури много материали и вещества променят своите свойства. Как обаче студът се отразява на работата и механизмите в автомобила?

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За никого не е тайна, че при студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течостите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат фатални.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава е замръзналата течност в хидравличните системи на автомобила. Ако водата се превръща в лед, то дори най-устойчивите на студ течности се сгъстяват и губят своите важни свойства, с което съответно вредят на механизмите и агрегатите в колата. Това се отнася за маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачната и охладителната течности в съответните системи, смазването на окачването, амортисьорите и хидроусилвателя на волана, както и на електролита в акумулатора.

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен. Това става с посещение на автомивка, където колелата трябва да бъдат промити с вода под силно налягане.
 

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    Да, хубави всесезонни - Мишелин или Гудиър и смяна на 3 години, това практикувам и аз.Скъпи са ама карам с нови гуми и не се редя по опашки 2 пъти в годината.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Държа е в гаража и ги нямам тези проблеми. Но и когато не съм имал гараж проблеми не съм имал със студа. Само веднъж студа ме беше изненадал и ми беше замръзнала течноста за стъклата. Сипах гореща вода с разтворена сол в казанчето и като се размрази дольх концентрат и нещата за 5 мин. се оправиха. Зимни гуми от години не ползвам. Купувам си всесезонни. Карам 2-3 г. и хвърлям. Проблем зимата с тях не съм имал, а не е да не ходя в планината и на ски. Та, така де освен течносст за чистачки няма др.