IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури много материали и вещества променят своите свойства. Как обаче студът се отразява на работата и механизмите в автомобила?

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За никого не е тайна, че при студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течостите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат фатални.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава е замръзналата течност в хидравличните системи на автомобила. Ако водата се превръща в лед, то дори най-устойчивите на студ течности се сгъстяват и губят своите важни свойства, с което съответно вредят на механизмите и агрегатите в колата. Това се отнася за маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачната и охладителната течности в съответните системи, смазването на окачването, амортисьорите и хидроусилвателя на волана, както и на електролита в акумулатора.

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен. Това става с посещение на автомивка, където колелата трябва да бъдат промити с вода под силно налягане.
 

0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Men ( преди 6 години )
    За тези, който нямат място за гуми(като мен) има хотели за гуми. Достатъчно евтини са, за да може всеки да си го позволи. Оправданието че щото нямал пари за гуми или място не бил сложил 4 зимни не върви - пари за кола имал, пари за гориво имал ама за гуми не, айде бе!
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    гумаджията ( преди 6 години )
    Другото нещо е, че хората масово карат без да въртят гумите.На предния мост по принцип износването на гумите е по-голямо. Не визирам тези, които са със задно и всяко тръгване им е с оставяне следи по асфалта. Та мисълта ми е, че за ваша безопасност е добре на 10 000 км да въртите гумите, като предните отиват отзад, а задните отпред. Така се износват равномерно и няма да имате едно от най-опасните неща - сцеплението на единият мост да е различно от това на другия. Много е опасно това.
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    гумаджията ( преди 6 години )
    По принцип най-добрият вариант е да се имате 4 зимни и 4 летни. Не всеки обаче има място къде да държи 4 гуми. Който има, обаче в повечето случай съхранява гумите неправилно. Освен това само с 4 джанти са повечето и на всяко полугодие маха едните и слага другите, което е крайно вредно за гумите. Други пък карат само с 2 зимни гуми и после защо се въртели, като пумпали по завоите и защо стават катастрофи. Много по изгодно и сигурно е, ако сте от тези, които съм изброил да си вземете 4 всесезонни.
  • #39
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е моля ви се,как пък все сезонните дават същото сцепление?!?! Това не е вярно. Ако си 4х4 е друго нещо, няма проблем. Аз предпочитам да сменям направо джанти, място за съхранение да има, както и удължавам живота на гумите-около 5г и карам с хубави марки - Мишлен зимни и Гудиър летни. Изобщо с гумите не трябва компромис, от тях зависи много и разликите се усещат, нещо като приоритет е при мен.
  • #38
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Наздраве ( преди 6 години )
    Човече,не можа ли някой по смислен хотел да избереш от Google Maps :-)Дори и да си тук,а ти не си!!няма да си губя времето и да развалям приятното ни изкарване със срещи с комплексари като теб!Мисля,че ви отделих повече от достатъчно време на "двамата"злобари(ако наистина сте двама,запознайте се,ще се харесате,а може и да се вземете)Все пак в коя стая си,да ти поръчам една бира,че както пестиш от гуми,едва ли имаш пари за бира в Мюнхен!***!!(тук означава друго,да не се обидиш) :-) :-)
  • #37
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хайде да пием по бира щом си в Мюнхен в момента. И аз съм в тук в момента. Кажи къде. Познаваш ли града изобщо? Кажи място където ти е удобно.Аз съм в хотел Ибис на Унгерер щтрасе. Има търговски център отдолу и ресторанти. Тъкмо ще пием по бира. Ако не си в тази част кажи къде и до 1 час съм при теб.
  • #36
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Наздраве ( преди 6 години )
    Не четеш внимателно бе многознайко!Не съм германец,не живея в германия!На разходка съм тук ... нещо което ми е ясно мозъка ти няма как да го асимилира!Снимка тук няма как да ти пратя както виждаш,мога да ти поискам номера и да ти пратя във вайбър,но личен контакт с теб не искам:-)А това със датата на салфетката ми хареса!:-) мога да напиша 06,11,2127 и да те впрегна,че имам и машина на времето ...с всесезонни гуми!!!
  • #35
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    АААА разкрит си - ти учиш в математическата в София. И си мечтаеш. Па а дано.
  • #34
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Наздраве ( преди 6 години )
    В момента съм в Мюнхен,снощи престигнахме то Прага:-)Не, не съм "гасарбайтер":-):-) научи поне как се пише, бе образования!От София съм,но рядко оставам там,много свободно време ...Имам софтуерна фирма,работя основно за САЩ, Германия и Швейцария,а в свободно време пътувам,гледам си кефя,пия бира и се забавлявам с многознайковците по нашенските форуми!:-) :-) :-)
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Германец да ходи на море в Гърция с кола бая трябва да е изтрещял. Сериозно казвам да не шофираш повече кола с каквито и да е било гуми. Вместо да пътуваш денонощно по-добре се лекувай.