IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури много материали и вещества променят своите свойства. Как обаче студът се отразява на работата и механизмите в автомобила?

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За никого не е тайна, че при студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течостите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат фатални.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава е замръзналата течност в хидравличните системи на автомобила. Ако водата се превръща в лед, то дори най-устойчивите на студ течности се сгъстяват и губят своите важни свойства, с което съответно вредят на механизмите и агрегатите в колата. Това се отнася за маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачната и охладителната течности в съответните системи, смазването на окачването, амортисьорите и хидроусилвателя на волана, както и на електролита в акумулатора.

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен. Това става с посещение на автомивка, където колелата трябва да бъдат промити с вода под силно налягане.
 

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И да вметна, че като ди взема 4 всесезонки всяка година ги въртя. Предните отпред, задните отзад, за да се износват равномерно. *** с по 2 нови гуми никога не го правят. Масово се виждат тарикатчето, като това тук дето не обяснява, че всесезонните не ставали със зимни отпред и летни отзад през зимата. После що имало толкова катастрови. Ей заради такива скъсаняци, които не ползват обществен превоз, а тарикатеят и създават опасности на пътя.
  • #21
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до Край ( преди 6 години )
    И хайде ТИ да не обясняваш на МЕН,на колко км АЗ си сменям МОИТЕ гуми,а!!!!От спирачки и гуми не пестя!Ценя си живота и този на хората около мен и струва повече от 300лв които ще спестиш с твоето лекарство за всички болести!Лошото е че *** като теб на пътя не вредят само на себе си,а на много невенни!!!
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до Край ( преди 6 години )
    О,ти караш малко за да си пестиш всесезонките и да си пазиш IQto!?!Ясно!Аз моите гуми на ги щадя,а IQто си го подобрявам всеки ден!Като уча и мисля за важни неща!Не дали тази година ще мина 500км в повече и дали ще изхарча 1000лв за моята безопастност и тази на хората в моята кола и тези около нея!!!!
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всесезонната Фулда Мултиконтрол размер 205/55/R16 си е поръчвам от райфен.ком за 65 евро бройката, т.е. 130 лв на гума. Как ги измисли оня по-долу, че стрували 300 лв не зная. Пълен ***. 4 гуми по 130 са 520 лв комплекта. Винаги вземам 4 нови гуми, а не като някой "тарикати" само по 2, а другите 2 да са га.ло.ши. Карам по около 20 хил. на година и на третата год. хвърлям гумите и си купувам 4 нови.Да купувам 4 зимни и 4 летни е пълно безумие и набутвация от където и да го погледнеш.
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Виж ако някой изминава 40 хил. км. годишно - не знам. Трябва да имате предвид, че от много шофиране се затъпява. Доказано е че при управление на кола се ползва не повече от 10-15 процента от капацитета на мозъка. Не напразно за книжка е достатъчно основно образование. IQ на таксиджии и тираджии е доказано ниско. Та така занимавайте се и с по умни неща.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Опита ми е на човек който кара по около 20-25 хил. км. на година. При толкова каране зимните изминават 6-7 хил. годишно и до 10г. още си имат грайфер. Не ми разправяйте че ги хвърляте щото съм виждал Кайен дето му стърчат платове и телове от гумите *** си ги кара. При същия годишен пробег всесезонните се износват напълно и се ХВЪРЛЯТ за 3 г. И снега никога не ви изненадва с летни в мазата. След 10г. в България ще се кара само със всесезонни - просто на някой ви трябва повечко време.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до Край ( преди 6 години )
    и защо си мислиш, че всички карат един комплект зимни гуми 7 години, а не 2?!?! Щом изкарваш с всесезонни гуми който се износват много по бързо цели 3 години, ми е ясно колко караш и колко може да се вярва на опита и мнението ти!Благодаря, че сподели "опита си", но не се мъчи да подвеждаш повече хората! КРАЙ!!!
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Да бе да ( преди 6 години )
    Хайде стига с тези хвалби за всесезоните гуми!Могат да вършат работа в някой райони на Германия където лятото температурата е +20, а зимата -5!Но в България при температури от +42 до -25 стават само ако си караш градско!Аз изминавам средно 40 000км на година,основно дълги пътувания,добра всесезона гума с индекс за дъжд А или В за моята кола е около 300лв,страхотна зимна гума е 250 и много добра лятна 160.И ми казваш,че всесезоните са по добри?!?!
  • #14
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За южна България всесезонните биват, но отсам Балкана не ми ги хвалете!
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имам чувството, че тук пише търговец на гуми, който без какъвто и да е довод плюе срещу всесезонните гуми. Просто ей така за спорта и си мисли, че някой му се вързва на глупостите. Много им бъркат всесезонките отзад на гумаджиите, че далаверата им намалява.