IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури много материали и вещества променят своите свойства. Как обаче студът се отразява на работата и механизмите в автомобила?

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За никого не е тайна, че при студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течостите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат фатални.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава е замръзналата течност в хидравличните системи на автомобила. Ако водата се превръща в лед, то дори най-устойчивите на студ течности се сгъстяват и губят своите важни свойства, с което съответно вредят на механизмите и агрегатите в колата. Това се отнася за маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачната и охладителната течности в съответните системи, смазването на окачването, амортисьорите и хидроусилвателя на волана, както и на електролита в акумулатора.

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен. Това става с посещение на автомивка, където колелата трябва да бъдат промити с вода под силно налягане.
 

0 от 500
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някой да ти е казал за такъв размер цена бе *** ре.зан ана.долски. Казах каква е цената на МОИТЕ гуми. Написал съм им размера и цената, а ти си написал някаква сума от 300 лв. без да уточниш размера. Ти наистина си много МНОГ0 *** га.л0ш.Продалжавай да фантазираш, но моля те наум! Всички разбраха що за скъсаньк 0граничен си. Няма нужда да се хвалиш къде искаш и мечтаеш да си и с какви гуми да караш. Вярно е че мечтите ти са безплатни, но не ни ги споделяй моля те!
  • #31
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    ААААА а да не пишете от мое име.
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Снимка с бера може ли, за да ти повьрваме, че нещо много наедро взе да ги ръсиш. Може снимка на менюто премерно с поставена бира на масата и датата написана на салфетката примерно.
  • #29
    2 rate up comment 5 rate down comment
    но чакам оферта ( преди 6 години )
    но продължавам да чакам оферта за нови всесезонни 235/50/18 с индекс на мокро А за 130лв! Ще ти дам по още 130лв и ти да си купиш нови, а тъй като всезонни никога няма да сложа на моя кола,тези които си ми намерил, ще ти ги подаря за да ги продадеш и да имаш и за още един комплект 16ки за твоята "бегачка" ако случайно минеш 30 000км следващата година,да не те боли главата. Наздраве!
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Разбрах ти си гасарбайтера - Осман Реза за това минаваш по 40 хил. на година. Летоска в Анадола на 47 на сянка и зимата в Нюрнберг при -20 постоянни. И като ти се наложи да си идеш и за обрезването на племенниците и за Байрама и те ти ги 40 хил. Ми що не ползваш самолет. Сигурно те не пускат с брадата па и нема къде да натовариш бохчите. Завалията.
  • #27
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хахаха, милионерчето се появи, хахаха.И колата ти е ВАГ и TDI нали!Знаем те беее ВАГи! Тъй кажи, че си ти да не се бъркаме, че си друг. Я кажи къде си сега в Германия? Я напряви една снимчица с бира да ти повярваме! Хахаха, ***!п.с. Нещо с прюсчетата и минусчетата се бавиш. Гледам в съседната статия си налазил яко. Давай и тук да се знае, че си минал! :)))
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Наздраве ( преди 6 години )
    Край и анонимника,които изглежда сте едно и също "лице" или с поразителен близък "интелект" и злоба - аз сядам да пия хубава немска биричка,мили озверели мишлета.Вие сядайте да смятате как да минете точно 20 000км до края на годината,че отидоха гумите и IQто ще се срине,айде наздраве и карайте внимателно,че с тези гуми които хвалите - горко ви и на вас и тези около вас!!!
  • #25
    2 rate up comment 5 rate down comment
    не, сменям на 2 ( преди 6 години )
    Не,сменям си гумите на 2 години!Винаги 4 еднакви като марка и DOT!Винаги нови!И не,не работя,по скоро това което правя ми е хоби,а работят за мен!В момента ти пиша от Германия,ей така си правя Евроразходка в края на всяка година по пътя на хубавата бира!И да 40 000км ми е средно,към минимално разстояние което минавам на година - сметни го - море в Гърция и Италия,няколко пъти през лятото,ски в Италия,бирена разходка в Прага,Германия,Белгия!Обичам да карам и мога да си го позволя!Сметна ли го?!?!
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Големия шофьор отдолу или и състезател или е таксиджия. По вероятно е второто. Всесезонните казах са нормални хора с нормални коли в нормални български градове. Ако не си нормален или колата ти е 500 к.с. или живееш на Ястребец. Или те е постигнало всичкото това накуп то тогава ти не си за всесезоннни - ти си за вериги. За връзване си.
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    От смешника по-долу ( преди 6 години )
    "върховната" фулфда която цитораш е с индекс на мокро С,аз карам само с гуми с индекс на мокро А!!!Намери ми всесезонна с индекс на А с размер 235/50/18 за 130лв!!! Това,че карате стари кошници или малолитражки с 13-14 цолови джанти, по 1000км на месец и се чудите от къде да спестите 50лв,не значи че всички трябва да ви се вързваме на акъла!!!!