IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време

Как да предпазим автомобила си през зимата?

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури много материали и вещества променят своите свойства. Как обаче студът се отразява на работата и механизмите в автомобила?

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За никого не е тайна, че при студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течостите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат фатални.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава е замръзналата течност в хидравличните системи на автомобила. Ако водата се превръща в лед, то дори най-устойчивите на студ течности се сгъстяват и губят своите важни свойства, с което съответно вредят на механизмите и агрегатите в колата. Това се отнася за маслото в двигателя и скоростната кутия, спирачната и охладителната течности в съответните системи, смазването на окачването, амортисьорите и хидроусилвателя на волана, както и на електролита в акумулатора.

Как да предпазим автомобила си през зимата?

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен. Това става с посещение на автомивка, където колелата трябва да бъдат промити с вода под силно налягане.
 

0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Всесезонните се карат максимум 4 години защото се износват а вашите зимни и на 7-8-9 години още си имат грайфер и си ги таркаляте ама те отдавана не са зимни и даже не са гуми. Всесезонната е по-добра на сухо и на вода от зимната отстъпва и само на сняг. Обаче 1. на сняг се кара малко и 2 ако се напправи тест всесезонна на 3г. срещу зимна на 6 мшсля че всесезонната и тогава ще е по-добра.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Дедо ( преди 6 години )
    Според мен по-добре с нови всесезонни, отколкото със зимни на гьон.Съгласен съм и с мнението за търговците - винаги ще вадят от 100 кладенеца вода против всесезонните. А българина най мрази да мисли и най обича да гледа какво правят другите, та и той така, да не се преебе случайно.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    сктийй се бе всесезоне убиец !такива сте за затвора !
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всесезонните гуми не са за състезатели с БеЕмВе-та нов внос. Те и зимните не са, но поне им дават малко увереност на рацерите, които после ги гледаме по канафките, залепени по дървета, билбордове и обрали мантинелите. Същите тези състезателчета не признават всесезонната гума, затото така са чували в кръчмата, че казват батковците. За тях е по-добре нов внос кола с гуми също нов внос или регенерат с ДОТ по-малък 10.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Оня пореден "професор", който твърди, че всесезонните не вършели работа да вземе да дръпне кабела на рутера си, за да спре да дрънка простотии!Над 10 г. карам само с всесезонни гуми. Две коли при това моята и на жената. Е как пък един път не закъсах и как един път не стана нещо да не мога да спра или да изляза от пътя? На себе си ли да вярвам или на интернет разбирачи, които вероятно още нямат книжка, но дават акъл на другите, които са с достатъчен опит.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    90те. години търговците на гуми приучиха българите да сменят летни и зимни гуми. Така печелят повече. След 2000г. се появиха добри всесезонни гуми които са за климат като на повечето места в България и са много добри за коли до 200кс. с нормален шофьор и предно или 4х4 предаване. Радвам се че намират все повече почитатели а за тези дето знаят че "зимни джапанки няма" приятно редене по гумаджииниците и дано попаднат на свестни гуми щото 80% карате гуми втора и ента ръка.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    " избягване на неравности на пътя " Е това не го мога. Може би е по-правилно да се каже изберете по-малките :) Иначе гумите с особенно важни. За всесезонни нямам мнение само лоши коментари съм чувал в зимни условия за тях
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    С Фулда Мултиконтрол съм.Цената им не е никак висока, а по качества е сравнима с най-скъпите Мишлен и Гудиър.По тестовете е на 3-то място и никак не е зле, като поведение. Абсолютно никакви оплаквания към тези гуми нямам и мога само да препоръчам.Преди години си бях взел Гудиър 4 сезона. Доста висока цена, а качествата същите, като на Фулдата. Разлика между двете не намирам освен в цената.
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Добри съвети. Бих добавил нещо: след пътуване по обработени със сол и други химикали също е хубаво да се измие дъното на колата. Защото с времето се натрупват и предизвикват корозия.
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    който твърди, че за нащите ширини т.нар всесезонна гума върши някаква работа - е пълен гьон - по добре да си седи дома, и да не излиза на пътя ,ч е освен за себе си е опасан и за околните !тия всесезонни глупости за страни като англия и южна европа, където сняг има веднъж на високосна година