IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Според доклада на Goldman Sachs, петролната индустрия ще изпадне в криза през 2030 г.

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Анализаторите на банката Goldman Sachs представиха доклад, който предвижда какви ще бъдат резултатите от увеличаващото се производство на електрически автомобили. Според него, през 2030 г. се очакват огромни загуби за петролната индустрия, което ще се отрази пагубно на бюджета на някои държави по света.

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Експертите са начертали 3 сценария, които са озаглавени „базов”, „хиперсценарий” и „2 градуса по Целзий” (в случая се има предвид затоплянето на климата с 4 градуса до 2100 г.). В първия случая през 2030 г. електромобилите ще бъдат 6,5% от световния автопарк, във втория – 10%, а в третия – 15%.

Според изследването, през 2024 г. потреблението на петролни продукти ще достигне своя пик заради стремително развиващите се пазари, начело с Индия. След това обаче интересът към горивата ще започне рязко да спада.

Едновременно с това броят на електромобилите ще расте, като се очаква през 2030 г. те да достигнат 83 млн. Това е 40 пъти повече от 2016 г., когато колите на ток бяха 2 млн. Решаващо влияние за развитието на електрически транспорт ще окаже стойността на батериите. Сега те струват около 220 долара на киловат/час, но за да може електромобилите да се конкурират със стандартните автомобили, цената трябва да падне до 100 долара.

В сценария, написан от икономистите от Goldman Sachs, се казва, че през 2020 г. един кВт/ч ще струва 165 долара. Само след 5 години тя ще достигне 110 долара, а през 2030 г. вече ще е 75 долара. В случая това предвиждане е според „хиперсценария”, така че има възможни още два варианта.

Всичко това ще удари жестоко петролната промишленост. Цената на барел нефт продължава да пада и през 2030 г. целият отрасъл ще започне да губи по 1,3 трилиона долара на година. Цели 5 години преди това натоварването на заводите за преработка на нефт ще спадне до 81%, което е границата за печалба на компаниите. Под нея те вече са на загуба. През 2030 г. производителите на нефт ще загубят още 9% от пазара, а доходите им ще започнат да спадат с 93 млрд. на година.

От Goldman Sachs предупреждават, че по този начин развитието на електромобилите ще удари сериозно бюджета на държави, много от които разчитат именно на доходите от нефт за икономиката си.

Снимка: Nissan

Тагове: goldnan sachs
0 от 500
  • #29
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Погледнах им структурата на икономиката и видях, че са обречени. Не случайно САЩ ги атакуваха преди няколко години като свалиха цената на петрола. Руснаците са пропаднала нация от алкохолици и не случайно половината руснаци са емигранти в други страни.
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    до: „Най ще пострадат арабите и руснаците...“ За арабите съм донякъде съгласен, но не съвсем. С петродоларите си са изкупили 1/5 от света. Участват в много световни фирми, отбори, производства, туризъм и т.н. действително парите им от нефт ще секнат, но това в което са ги инвестирали ще им носи приходи. Не толкова много, но няма да умрат от глад. Дубай например разчита на туризъм, банки и занаяти. А за руснаците изобщо не си прав. Погледни им структурата на икономиката и ще разбереш!
  • #27
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Минтирит ( преди 2 години )
    В предишния коментар става въпрос за фотоволтаични централи. Спомням си коментарите от тогава. Досущ като днешните.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Минтирит ( преди 2 години )
    Прогнозите и плановете имат лошия навик да не се сбъдват! Някой знае ли докъде е стигнал този план, понеже е за тази година, по средата на 2014 г? "Националната комисия за развитие и реформи в Китай е заявила намерението да се достигне целта от 70 GW, което е над три пъти повече в сравнение с онези 20 GW, регистрирани в края на 2013 г. "
  • #25
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Най ще пострадат арабите и руснаците, защото икономиките им нямат производство и зависят само от износа на горива. Не произвеждат нищо с което да си задоволят вътрешното потребление пък за износ да не говорим.
  • #24
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Аморфис ( преди 2 години )
    И аз не харесвам електричките, но сега. След 10 години едва ли ще са толкова зле. Защо не ги харесвам? Ами попитахте някой хидравлик защо са измислени хидравличните станции и цилиндри и защо се използват при големите машини. Това ще ви обясни защо не ги харесвам! Всичко останало им е в плюс!
  • #23
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ggg ( преди 2 години )
    Саудитите заедно с Англия и Русия започвват да строят хипертехнологичен град за 500 000 000 000 долара Явно знаят ,че тряббва да пренасоочат ресурсите от петрола Проблема е ,че Голдман Сакс вече няколко пъти СА СЕ ДЪНИЛИ КАТО ПЪРВИТЕ ГЛУПАЦИ в прогнозите си .
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    "да не говорим, че като цяло сериозна част от шофьорите все още не харесват електрички и при наличие на ДВГ няма да я погледнат." След 2025 година сериозна част от шофьорите ще са изправени пред избора да погледнат електричките или градския транспорт. И в двата случая потреблението на петрол рязко ще намалее.
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Пак Българина невярващ и най-разбиращ. Те от Goldman Sachs нищо не разбират нали. Да ви вземат на работа да им налеете акъл че да просперират. Будите само смях у четящите коментари, нищо повече.
  • #20
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    В момента е лесно да имаш 40% ръст - ако имаш 1 овца и тя роди имаш 100% ръст нали - при няма и 2 млн регистрирани електрички и то воглаве с хибридите е лесно да добавиш още половин милион на година - но при мисля бяха 73 милиона произведени в светоен мащаб автомобили 40% дял е нещо непостижимо и както виждаш и самите голдман сакс не се наемат с такава прогноза Всъщност не съм виждал анализатор да предвещава изцяло електрическо бъдеще!