IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Според доклада на Goldman Sachs, петролната индустрия ще изпадне в криза през 2030 г.

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Анализаторите на банката Goldman Sachs представиха доклад, който предвижда какви ще бъдат резултатите от увеличаващото се производство на електрически автомобили. Според него, през 2030 г. се очакват огромни загуби за петролната индустрия, което ще се отрази пагубно на бюджета на някои държави по света.

Водеща световна банка: Електромобилите ще разорят някои държави

Експертите са начертали 3 сценария, които са озаглавени „базов”, „хиперсценарий” и „2 градуса по Целзий” (в случая се има предвид затоплянето на климата с 4 градуса до 2100 г.). В първия случая през 2030 г. електромобилите ще бъдат 6,5% от световния автопарк, във втория – 10%, а в третия – 15%.

Според изследването, през 2024 г. потреблението на петролни продукти ще достигне своя пик заради стремително развиващите се пазари, начело с Индия. След това обаче интересът към горивата ще започне рязко да спада.

Едновременно с това броят на електромобилите ще расте, като се очаква през 2030 г. те да достигнат 83 млн. Това е 40 пъти повече от 2016 г., когато колите на ток бяха 2 млн. Решаващо влияние за развитието на електрически транспорт ще окаже стойността на батериите. Сега те струват около 220 долара на киловат/час, но за да може електромобилите да се конкурират със стандартните автомобили, цената трябва да падне до 100 долара.

В сценария, написан от икономистите от Goldman Sachs, се казва, че през 2020 г. един кВт/ч ще струва 165 долара. Само след 5 години тя ще достигне 110 долара, а през 2030 г. вече ще е 75 долара. В случая това предвиждане е според „хиперсценария”, така че има възможни още два варианта.

Всичко това ще удари жестоко петролната промишленост. Цената на барел нефт продължава да пада и през 2030 г. целият отрасъл ще започне да губи по 1,3 трилиона долара на година. Цели 5 години преди това натоварването на заводите за преработка на нефт ще спадне до 81%, което е границата за печалба на компаниите. Под нея те вече са на загуба. През 2030 г. производителите на нефт ще загубят още 9% от пазара, а доходите им ще започнат да спадат с 93 млрд. на година.

От Goldman Sachs предупреждават, че по този начин развитието на електромобилите ще удари сериозно бюджета на държави, много от които разчитат именно на доходите от нефт за икономиката си.

Снимка: Nissan

Тагове: goldnan sachs
0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    В момента е лесно да имаш 40% ръст - ако имаш 1 овца и тя роди имаш 100% ръст нали - при няма и 2 млн регистрирани електрички и то воглаве с хибридите е лесно да добавиш още половин милион на година - но при мисля бяха 73 милиона произведени в светоен мащаб автомобили 40% дял е нещо непостижимо и както виждаш и самите голдман сакс не се наемат с такава прогнозаВсъщност не съм виждал анализатор да предвещава изцяло електрическо бъдеще!
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    И как си мислиш, че ще стане това увеличение мислиш? Поевтиняването на батериите няма да доведе до драстично намаление на цените защото ще отпаднат сегашните субсидии за електричкиВ един момент ще се изправиш и пред сериозни инфраструктурни проблеми а да не говорим, че като цяло сериозна част от шофьорите все още не харесват електрички и при наличие на ДВГ няма да я погледнат.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Значи 25% електрички... ама незнайно що мълчиш за останалите 75 % автомобили ;)а я ми припомни китай как си произвежда тока ;)Адски екологично се очертава да е електрическото ви бъдеще ;)
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пиши на Кирилица бе св*ня.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    До 2030 са 13 години х 7 млн електрички регистрирани на година - 91 млн...а сам казваш че плана е да се продават по 35 млн автомобила годишно - значи 13 год 28 млн конвенционални - 364 млн ДВГ - е не мисля че има от какво да се притесняват производителите на нефт. А за камионите айде изчакай още малко :)
  • #8
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Toti ( преди 6 години )
    Както бързо ще дойдат ,толкова бързо и ще си отидат тея елчета,това е една алтернатива на задвижване,но няма НИКОГА да постигне масовост както ДВГ,тея данни са само прогнози,но не и диагнози
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    да де, ама от тия 35 милиона годишно все още 4/5 са с конвенционален двигател и дефакто общият брой на автомобилите с ДВГ не намалява, а дори се увеличава.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Още повече 6 долара е към момента себестойността на барел и то за някои арабски държави тази себестойност може само да се увеличава - значи няма как да падне под 6 долара без да спре добива. Никой не е толкова глупав да работи, за да губи - то феномен по 10-20 години на загуба да бачкат го има само в БГ "бизнеса" ама е факт само срещу съответното пликче за данъчния да не пита как става ;)
  • #5
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Корекция с 15% спад на автомобилите спада на цената на петрола ще е над 1000%В момента в световен мащаб има регистрирани около 1.2 милиарда автомобили с очаквания ръст на електрически от 100 млн и без увеличението на пазара в Китай и Индия към 2030 ще има 1.1 млн автомобили с ДВГТова по никакъв начин не може да повлияе на цената
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Дрън дрън, как с 15% спад на продажбите ще доведат нещата до над 100% спад на цените?! С развитието на Китай и Индия като пазари общия брой на автомобилите се очаква да се удвои буквално тия 100 млн електро автомобили няма да повлияят на продажните на петрол