IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

0 от 500
  • #25
    33 rate up comment 5 rate down comment
    до: Golf 7 TSI ( преди 6 години )
    А аз с Аурис хибрид и среден разход 4,2/100 бензин поради каква причина да си слагам газ или да карам нафтова печка или пък чист бензин. Автоматик при това и се кара непрекъснато с включен климатроник. Но той не влияе почти върху разхода, защото е електрически и работи от заряда на силовите батерии. Ако карам икономично падам и под 3,5/100.За 140 000 км освен масла и филтри не е сменяно друго. С оригиналните дискове и накладки съм. Заради регенеративното спиране почти не се износват.
  • #24
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Golf 7 TSI ( преди 6 години )
    При разход 5-5,6 извънградско и 7-7,5 градско, поради каква точно причина да си купя кола дизел или да си сложа газ на бензиновия ми автомобил?!7,5 литра на 100 километра са 15 лева на 100 км.Ако не мога да си позволя 15 лева на 100 километра, то по-добре да ползвам новите автобуси на градския транспорт в София!
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    При двигател, който работи с директно впръскване на горивото (direct injection), горивото се впръсква директно в главната горивна камера - пространството над буталото.За по добро смесване на капчиците гориво с въздуха горивната камера е оформена като вдлъбнатина в челото на буталото.Този вид двигатели са по-мощни и по-икономични от тези с индиректно впръскване на горивото.
  • #22
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Освен сложно, на 4 впръсквания, 1 е бензин за охлаждане на дюзите. Демек далаверата пада директно с 25%.
  • #21
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    по добре 6 нафта отколкото 15 газ + бензин, при някои бензинkи и много над 15. А, да не говорим че повечето нови бензини ca c директно впръскване и става сложно с газта.
  • #20
    9 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Слагаш АГУ на бензинката и си екологичен от където и да го погледнеш."Ако не искам да си затлачвам багажника. И на Витиня да превключвам на бензин да ми дойде турбото, аре нема нужда. Играл съм с пропана, никаква далавера няма там
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    BMW 330D ( преди 6 години )
    Айде, че да си купя евтина E60(535D)
  • #18
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Germany ( преди 6 години )
    Фен клуб "TDI" България, ХАРЕСВА ТОВА.
  • #17
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Мишо TDI - To ( преди 6 години )
    Скоро в цяла България... да живее дизела. Ще има яко kадежи и раздаване на газ. Madness...Brezzel..Ifidik...Adler...стягайте се пичове.
  • #16
    19 rate up comment 4 rate down comment
    ужас ( преди 6 години )
    Дайте ги в кен_фа, *** ще ги изкупи като топъл хлеб. На *** не му дреме че трови и околните и себе си, важното за *** да спести някоя стинка от нафтата, че с тия афрекански заплата как се кара в европейска България.