IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

0 от 500
  • #35
    8 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Въпросните дизели вече са ни залели. Наскоро гледах нещо в mobile.bg и съотношението дизел/бензин е 3/1. Също така е добре да се прави разлика между дизел покриващ еко нормите и такъв не покриващ еко нормите. Тук става дума за вторият вид дизел (както вече е добре известно няма немска фирма чийто дизел да покрива обявените еко норми). Въпросните Евро 5 дизели, не покриват и Евро 4. Между другото на картинката по-горе колата е бензинова харчеща масло ...
  • #34
    3 rate up comment 13 rate down comment
    мърсол ( преди 6 години )
    аз па ще си джиткам TDi-то, 3.0 250 коня. ;)смрад, смрад за всички!
  • #33
    9 rate up comment 4 rate down comment
    безпартиен ( преди 6 години )
    Нещо да кажете за всички камиони,трактори и комбайни които също са на дизел?Те не замърсяват ли?Нали един камион МАЗ,Камаз,КрАЗ изразходват колкото 10 амтомобила!Когато Ви казват нещо,знайте,че става въпрос за пари!Много пари!
  • #32
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Bobo е много прав!В момента е невъзможно да караш на оторен прозорец заради скапаните дизели. Трябва да се промени данъка - за дизели 3ен данък, за газова да се намалява данъка.
  • #31
    10 rate up comment 5 rate down comment
    х ( преди 6 години )
    "Аз го правя същото но с дизелов Пасат"Ако сравняваш дизелов Пасат с такъв бензинов от преди 20 години, може и да си прав. Но към днешна дата, никак не си.
  • #30
    23 rate up comment 6 rate down comment
    гост ( преди 6 години )
    Правителството трябва да се съобразява със другите държави от ЕС от кога ще забранят дизеловите двигатели, тогава и България трябва да се забранят. Защото не трябва да превръщаме държавата в бит пазар за вторични суровини, които само замърсяват страната.
  • #29
    26 rate up comment 9 rate down comment
    възнутен ( преди 6 години )
    Ако искаме да бъдем нормална държава, трябва многократно да се увеличи данъка на дизеловите автомобили. На електрическите трябва пет години да не им се плаща данък. Това е начина да се поощри закупуването на електромобили.След няколко години като бъдат забранени в ЕС ще трябва да ги карат само в селата.
  • #28
    13 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ае мълчете с тези бензинки защото и тях ще спрът в Германия ,даже в Норвегия и Швеция по рано ще стане.Между другото карах в града зад един глокник Опел кадет седан с газ,смърдеше яко на като на сурова газ,ще се запалиш бе пенсионер къде си тръгнал с кадета бензин евро 0.
  • #27
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "При двигател, който работи с директно впръскване на горивото"Само да спомена, че бензинов с директно впръскване също отделя частици. За това ще ревете ли че замърсява?
  • #26
    11 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "При разход 5-5,6 извънградско и 7-7,5 градско"Аз го правя същото но с дизелов Пасат, бензиновия няма начин да го направи. Под 11-12 градско няма как да стане. Затова не искам бензинов, нито пропан. Отделно бензинов мотор под 150 кс е мъртвец