IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

0 от 500
  • #5
    28 rate up comment 11 rate down comment
    gag ( преди 6 години )
    100 пъти по-добре нов дизел Евро 5 пред 20 годишни кошници
  • #4
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това с филтъра е направо обречена работа. Дори да не го свали за повече мощност или да вземе някой лев, после идва моментът да го сменя, а той вече така или иначе си гладува луксозната кола и спестява да вземе две нови гуми
  • #3
    32 rate up comment 6 rate down comment
    Бръм ( преди 6 години )
    А не, ще ни простят... дори още на границата DPF филтъра ще бъде предаден на вторични суровини, следствие на което, коелата получава невероятен старт от място на светофара...
  • #2
    37 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дори евро5 са направо нови за тук. Копторите на над 12-13+ ще намалеят.
  • #1
    31 rate up comment 6 rate down comment
    дизелмания ( преди 6 години )
    е чи как, нали ги чекаме, ефтинжос премиум ауди ил порше