Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

300 000 автомобила с Евро 5 залежават по германските автокъщи заради опасения, че дизелът ще бъде забранен

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Български автокъщи масово се насочват към вноса на залежали употребявани дизелови автомобили от Германия, твърдят търговци пред Automedia.bg. Поне два от водещите търговци на употребявани автомобили в София проучват активно състоянието на германския пазар, който доскоро пренебрегваха заради по-високите цени.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?
Дизелови автомобили за 4.5 милиарда евро залежават в германските дилърства. Снимка SHUTTERSTOCK

По информация на германската асоциация на автомобилните търговци в страната в момента залежават над 300 000 употребявани дизелови коли със сертификат Евро 5. Интересът към тях на вторичния пазар се стопи заради опасенията, че градове като Щутгарт и Мюнхен може да забранят по-старите дизели.

Заради слабото търсене цената им се е понижила значително в последните месеци. Общо тези залежали коли струват близо 4.5 милиарда евро, пресмята шефът на асоциацията Томас Пекруун, цитиран от Bloomberg. Дилърите се оплакват, че производителите не им оказват никаква помощ при продажбите, и настояват правителството да даде най-после някакви ясни сигнали какво смята да прави с дизеловите автомобили в бъдеще.

Според едно скорошно социологическо допитване на DAT 29% от шофьорите на дизелови коли в Германия смятат да продадат своите "при първа възможност" и да ги заменят с друго задвижване. По данни на местното транспортно министерство в страната в момента има около 6 милиона дизелови автомобила със сертификат Евро 5. Голяма част от тях са от корпоративни флотилии и е въпрос на месеци да се появят на вторичния пазар, допълнително тласкайки цените надолу.

Ще ни залеят ли евтини стари дизели от Германия?

Подобна тенденция несъмнено е интересна за купувачите на едро от Източна Европа. Специално в България вносителите на коли втора ръка предпочитат да пазаруват в Италия, тъй като по-високите цени в Германия им оставят твърде малка норма на печалба. Заради това и огромната част от т. нар. "нов внос" у нас се състои или от автомобили с огромен пробег, или от тежко пострадали при катастрофи машини, които при драстично по-високите цени на сервизната дейност на Запад е неизгодно да бъдат ремонтирани.

В същото време търсенето на дизелови автомобили у нас си остава високо, показа импровизирана анкета на Automedia.bg сред автотърговци. По-ниският разход привлича купувачите независимо от по-скъпата поддръжка, която изискват тези автомобили, и от опасенията, че те допринасят за рекордните замърсявания на въздуха в градове като София.


 

0 от 500
  • #55
    1 rate up comment 0 rate down comment
    продължение ( преди 1 година )
    Ако се питате кога ще дишаме по-чист въздух в България следва да се ослушвате за новини от типа: Европа забрани производството на дизелови автомобили и към новината да добавите 15 години за да може ефекта да достигне до нашата далечна земя
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    следва продължение ( преди 1 година )
    Не мислете че в България ще се направи нещо успередно със западните държави (относно дизеловите автомобили), камо ли пък нещо напредничаво. Истината е, че нашата държава е много години назад в развитието и едвам виждаме стъпките, оставени по земята от белите държави. У нас няма да се срещат дизелови автомобили едва когато дизелови автомобили спрат да се произвеждат, наказани от белите държави.
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не, не се диша от всички! Замърсяванията от дизеловите са строго локални, това не е бензинов, който трови всички Относно ремонтите си в грешка.Един съвременен автомобил е еднакво сложен и скъп при ремонти, независимо какъв. С намаляването на разхода на бензиновия, все повече се приближава до дизела. И тук следва изненадата, че бензиновия също отделя фини частици, нали те са причината за белодробните заболявания? Не случайно новите бензинови имат също филтри
  • #52
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Защо сравняваш газта с дизела? Газта е екологична! Дизеловите автомобили може и да са по-икономични, но при един евентуален проблем, ремонтът е поне два пъти по-скъп от ремонта на аналогичен бензинов двигател! Каква полза от икономията на дизелите, при положение, че въздухът на Орлов мост е замърсен 10 пъти над нормата! Този въздух се диша от всички! Ама бил икономичен дизела...голяма полза, няма що!
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На мен пък ми е чудна как за някви 7-10 лв на 100 км икономия, българина слага газова... А 5-10 лв икономия от дизела при 20к годишно са около 3к лв/год или каското на чисто нов автомобил за 60к лв. Сега разбра ли що се получава така?
  • #50
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Чудно ми е как за 5-10 лева икономия на 100 км., българина е готов да трови себе си, децата си и околните...
  • #49
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Всичко за което и аз съм против старите, избушени и "тарикатски" дизели, вече сте го написали преди мен. Аз само ще ви споделя, че работя в сферата на здравеопазването и за последните 5-6 години има сериозно забележим бум на белодробни и ракови заболявания. Иначе си карайте печките и се радвайте на промоцията стари дизели от Германия, докато сте още живи...
  • #48
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    От старите Пасати - да! При новите не е така...
  • #47
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Щом не се интересуват, би ли обяснил защо при Пасат 75% са дизелови? :)))
  • #46
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво си избрал си е твой личен избор. Както какво пък аз съм избрал, на мен пък дизела ми доставя удоволствие от шофирането с огромния си въртящ момент. Въпрос на вкус. Икономията е добре дошла, но не е самоцел В момента може би бих си взел пак бензин или хибрид, но не от дървените на Тойота. Искам удоволствие от шофирането, не икономия