IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално струва Tesla Model 3?

Обявената цена от 35 000 е почти недостижима, показват сметките

Колко реално струва Tesla Model 3?

Дългоочакваният старт на производството на обявения за най-достъпен електромобил на Tesla – седанът Model 3, най-после бе даден. Колата бе представена лично от собственика и изпълителен директор на Tesla Motors – Илон Мъск, който разкри подробности за автомобила.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Официално цената на Model 3 е 35 000 долара, което го прави най-евтиният електромобил в САЩ. Според експерти обаче, тя е почти непостижима, въпреки че за тези пари клиентът получава доста приемливо оборудване – електромотор и комплект батерии, позволяващи пробег с едно зареждане от 354 км.

В сумата влизат още 8 въздушни възглавници, двузонов климатик, USB-портове за зареждане и включване на допълнителни устройства, мултимедийна система с Bluetooth, задна камера, електрически стъкла с автоматичен режим, светодиодна оптика и система за контрол на налягане в гумите.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Оттук-нататък започва допълително плащане. Ако клиентът не хареса салона, може да си поръча Upgrade Package за 5000 долара. В него влизат кожен салон, предни седалки с възможност за регулиране в 12 посоки, загряване на всички седалки, електрически огледала с нагряване, премиум аудиосистема, фарове срещу мъгла и централен подлакътник.

Срещу още 9000 долара собственикът на Model 3 получава пакет Long Range. При него пробегът се увеличава до 500 км, а времето за ускоряване от 0 до 97 км/ч (60 мили) се намалява от стандартните 5,6 секунди на 5,1 секунди.

Колко реално струва Tesla Model 3?

„Автомобилът може да бъде във всякакъв цвят, ако той е черен”, е казал някога Хенри Форд за Ford Model T. Явно Илон Мъск е усвоил уроците на патриарха на американското автомобилостроене и предлага Model 3 само в черно. Ако някой иска друг цвят, трябва да доплати минимум 1000 долара.

Въпреки че Model 3 е оборудван с всичи системи за автономно придвижване, някои от тях се активират срещу нови 5000 долара. Това са функция за поддържане на лентата на движение, самостоятелно престрояване при включен мигач и система за автономно паркиране.

Колко реално струва Tesla Model 3?

От Tesla  предупредиха също, че собствениците на автомобила няма да  могат да обновяват програмното оборудване. Това ще става само с помощта на централния компютър на компанията, с който колите са свързани непрекъснато. И при опит за външна намеса, автомобилът просто ще бъде блокиран от централата.

Мъск обещава и по-мощна версия на Model 3, която ще разполага с впечатляващи характеристики, но и съответно ще е доста по-скъпа. Кога ще се появи тя, не е ясно. Почти сигурно това ще стане, след като предварителните поръчки за автомобила – около 500 000 на брой, бъдат изпълнени.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Първите щастливци ще получат колите си в най-добрия случай в края на годината, когато Tesla ще постигне производство от 5000 бройки на месец. Първите бройки са предназначени за служители на компанията, като целта е именно те да тестват Model 3 в реални условия – нещо, което Tesla Motors не успя да стори заради спешното пускане на електромобила в производство.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model 3
0 от 500
  • #13
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Кой пише тази статии не знам, но нека ми напише коя марка в света от стандартното оборудване не скача за вся една екстра дори и за стели. Май навсякъде стана едно и също набедени в професията си, тук като авто журналист който сигурно даже и не е виждал бутало на живо.
  • #12
    8 rate up comment 15 rate down comment
    до Анонимен ( преди 6 години )
    Форумните Дошовци вероятно сте направили предварителна поръчка за поне 1000 Тесли...Не ме разсмивай, това е изключително безполезен автомобил на цената на Е класа или БМВ 5!350 км пробег - това дори за България е малко!Автомобил за градски условия, кой си купува автомобил само за градски условия?!Не можеш да тръгнеш от София до Варна, голям автомобил е това, няма що!И след 7-8 години го даваш за рециклиране, защото никой няма да иска да го купи и да даде 1 кашон с пари за нова батерия!
  • #11
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Перник, купи си дачия тогава бе. Остави теслите на нас :)
  • #10
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Първите бройки са предназначени за служители на компанията, като целта е именно те да тестват Model 3 в реални условия нещо, което Tesla Motors не успя да стори заради спешното пускане на електромобила в производство.ЧХахахахахахахаххахахахахахахахаДори и Дачия тестват автомобилите си стотици хиляди километри, преди да ги пуснат в производство, тия произвеждат нещо, което никой никога не е изпитвал...Хахахахахаххахахахахахаххахахаха
  • #9
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Striker ( преди 6 години )
    Мда, доста коментари на средностатистическия българин. "Кашон, таблет, плазма" :)) А светът си върви и изобщо не му пука за панелните бираджии, за които по-хубава кола от Гоуемио Гоуф няма и "че си земем немско, че е най-здраво". Ама дизелче, де. Или пък "БМВ 4.0 Х5, ама че му турим газова, че по-тънко":))) Тесла в момента върви по стъпките на Апъл. Ако забелязвате всички започнаха да се съобразяват с тях.
  • #8
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В тези кръчмарски сметки на аудита, мерцедеси и мустанзи слагаш ли гориво, масла, филтри, ремонти и т.н.? Като извадиш тези суми от $35000 за 10 години и цената се оказва близка до 0. Аз в момента давам 400лв на месец за гориво и обмислям да си взема нисан leaf като така ще спестявам 5000лв на година от гориво и обслужвания. Един нисан leaf 2ра употреба в момента е около 25000лв. за 5 години ще ми се изплати. Какви мустанзи те гонят тебе, по голяма далавера от ел. кола за ходене до работа няма.
  • #7
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз не прочетох защо няма да получа колата за 35к, вие нормални ли сте. Колата е БАЗОВА. Другите марки не са ли по същия начин ? Нима не е част от бизнеса ? *** статия, която доказва едно нищо !
  • #6
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знам колко струва реално този автомобил ,но видях,че в САЩ за 35 хиляди човек може да си вземе чисто нов мерцедес CLA седан.Ако не иска мерцедес може да е ауди А4 - 36000usd 2.0tfsi.Най-евтиният форд мустанг е 31000.. Мисля,че трудно ще му вървят продажбите с тая цена.
  • #5
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Електромобилите ще се наложат само след като държавате реши да подпомогне процеса, както и когато производителите си уеднаквят форматите. След дълги битки така направиха производителите на GSM. Спряха се на универсални конектори за зареждане и Bluetooth за свързаност. Освен Apple. Иначе Тесла продължават да облъчват пазара с неизпълними обещания. Те преко сили произвеждат и продават по 100 000 коли от моделите S и X, а как ще се справят с 500 000 заявени 3-ки, не знам. Ще има да пищят клиентите
  • #4
    17 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    То големи хвалби и обещания бяха,а накрая за 35000 долара получаваш гола базовица дето едвам минава 350 км. ама за сметка на това има голям китайски таблет за 50 долара на таблото.Безплатен обяд няма,кравари прости.