IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално струва Tesla Model 3?

Обявената цена от 35 000 е почти недостижима, показват сметките

Колко реално струва Tesla Model 3?

Дългоочакваният старт на производството на обявения за най-достъпен електромобил на Tesla – седанът Model 3, най-после бе даден. Колата бе представена лично от собственика и изпълителен директор на Tesla Motors – Илон Мъск, който разкри подробности за автомобила.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Официално цената на Model 3 е 35 000 долара, което го прави най-евтиният електромобил в САЩ. Според експерти обаче, тя е почти непостижима, въпреки че за тези пари клиентът получава доста приемливо оборудване – електромотор и комплект батерии, позволяващи пробег с едно зареждане от 354 км.

В сумата влизат още 8 въздушни възглавници, двузонов климатик, USB-портове за зареждане и включване на допълнителни устройства, мултимедийна система с Bluetooth, задна камера, електрически стъкла с автоматичен режим, светодиодна оптика и система за контрол на налягане в гумите.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Оттук-нататък започва допълително плащане. Ако клиентът не хареса салона, може да си поръча Upgrade Package за 5000 долара. В него влизат кожен салон, предни седалки с възможност за регулиране в 12 посоки, загряване на всички седалки, електрически огледала с нагряване, премиум аудиосистема, фарове срещу мъгла и централен подлакътник.

Срещу още 9000 долара собственикът на Model 3 получава пакет Long Range. При него пробегът се увеличава до 500 км, а времето за ускоряване от 0 до 97 км/ч (60 мили) се намалява от стандартните 5,6 секунди на 5,1 секунди.

Колко реално струва Tesla Model 3?

„Автомобилът може да бъде във всякакъв цвят, ако той е черен”, е казал някога Хенри Форд за Ford Model T. Явно Илон Мъск е усвоил уроците на патриарха на американското автомобилостроене и предлага Model 3 само в черно. Ако някой иска друг цвят, трябва да доплати минимум 1000 долара.

Въпреки че Model 3 е оборудван с всичи системи за автономно придвижване, някои от тях се активират срещу нови 5000 долара. Това са функция за поддържане на лентата на движение, самостоятелно престрояване при включен мигач и система за автономно паркиране.

Колко реално струва Tesla Model 3?

От Tesla  предупредиха също, че собствениците на автомобила няма да  могат да обновяват програмното оборудване. Това ще става само с помощта на централния компютър на компанията, с който колите са свързани непрекъснато. И при опит за външна намеса, автомобилът просто ще бъде блокиран от централата.

Мъск обещава и по-мощна версия на Model 3, която ще разполага с впечатляващи характеристики, но и съответно ще е доста по-скъпа. Кога ще се появи тя, не е ясно. Почти сигурно това ще стане, след като предварителните поръчки за автомобила – около 500 000 на брой, бъдат изпълнени.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Първите щастливци ще получат колите си в най-добрия случай в края на годината, когато Tesla ще постигне производство от 5000 бройки на месец. Първите бройки са предназначени за служители на компанията, като целта е именно те да тестват Model 3 в реални условия – нещо, което Tesla Motors не успя да стори заради спешното пускане на електромобила в производство.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model 3
0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВЕИ били те, ами като не грее слънцето както днес например понеже има облаци, кво правим!? Чакаме да се оправи времето че да си заредим колата ли!?
  • #22
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Обясних ти че ако акциза отпадне ще се появи дупка в бюджета която трябва да се запълни от някакви данъци. За момента електромобилите не са и един процент от автопарка в Европа, като станат 50% и бързо бързо ще се сетят да сложат акциз върху тока, защото и производството му не е екологично, ами се гори *** за да се създаде. Ако не ми вярваш поразходи се до Бобов Дол или до Мариците и виж.
  • #21
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е че те батериите на телефоните, където се влагат милиарди и са много по-качествени след 3-4 години губят 50% от капацитета си каквоо остава за тези на тесла. След 5 години като с този електрокар можеш да минеш само 50-60 километра пак ще си говорим....
  • #20
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Теслите са хубави коли стига да имаш джобни пари да си ги купиш и да имаш поне още 2 истински коли, когато ти се наложи да си вършиш работа.
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Този които щял да спестява, нека калкулира колко пари му струва висенето по зарядни станции за зареждане, защото в България няма нито един супер чарджър, първият е в Словения.
  • #18
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    При коя друга марка автомобили трябва да си плащаш за централен подлакътник????????????? Баси мошениците нямам думи!!!!
  • #17
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До спестителя, а бе ти знаеш ли колко струва един литър бензин в САЩ!? А знаеш ли в Европа защо бензинът е толкова скъп!? Заради акциза от който държавата печели. А като почнат хората да минават на електромобили и приходите от акцизи почнат да падат, как мислиш, че ще реагират държавите за да могат да си плащат сметките на учители, полицаи, военни и т.н.!? Ами много просто ще сложат акциз на ел. енергията и пак ще си прецакан и нищо няма да спестиш, само ще си късаш нервите с часовете зареждане
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    до анонимен някой си ( преди 6 години )
    Защо да са кръчмарски сметки?Казвам кое колко струва.Не съм дете да се прехласвам по уголемени детски автомобилчета.Ама имала батерийки.Еми супер.Продължава да струва колкото последен модел мерцедес.Вярно CLA ама мерцедес.Купи си електрически автомобил-покарай го виж кво е.Не те спирам.
  • #15
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама това да доплащаш минимум 1000 долара за цвят различен от черен го няма никъде другаде. Поне да имаше избор между черен и бял и другото да е опция...
  • #14
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Passat B6 ( преди 6 години )
    Специално японските автомобили имат доста екстри дори и при базовите си версии!Всъщност едва ли е много точно да се каже базова версия за японски автомобил - примерно при Тойота версиите са Terra, Luna и Sol, дори при Terra имаш доста включени екстри, които при други автомобили се доплащат!И това ти го казвам като човек, харесващ и каращ само немски автомобили!Какви Тесли, какви глупости!Към момента по-добро от хибрида няма, всичко друго е неприложимо!