IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко реално струва Tesla Model 3?

Обявената цена от 35 000 е почти недостижима, показват сметките

Колко реално струва Tesla Model 3?

Дългоочакваният старт на производството на обявения за най-достъпен електромобил на Tesla – седанът Model 3, най-после бе даден. Колата бе представена лично от собственика и изпълителен директор на Tesla Motors – Илон Мъск, който разкри подробности за автомобила.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Официално цената на Model 3 е 35 000 долара, което го прави най-евтиният електромобил в САЩ. Според експерти обаче, тя е почти непостижима, въпреки че за тези пари клиентът получава доста приемливо оборудване – електромотор и комплект батерии, позволяващи пробег с едно зареждане от 354 км.

В сумата влизат още 8 въздушни възглавници, двузонов климатик, USB-портове за зареждане и включване на допълнителни устройства, мултимедийна система с Bluetooth, задна камера, електрически стъкла с автоматичен режим, светодиодна оптика и система за контрол на налягане в гумите.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Оттук-нататък започва допълително плащане. Ако клиентът не хареса салона, може да си поръча Upgrade Package за 5000 долара. В него влизат кожен салон, предни седалки с възможност за регулиране в 12 посоки, загряване на всички седалки, електрически огледала с нагряване, премиум аудиосистема, фарове срещу мъгла и централен подлакътник.

Срещу още 9000 долара собственикът на Model 3 получава пакет Long Range. При него пробегът се увеличава до 500 км, а времето за ускоряване от 0 до 97 км/ч (60 мили) се намалява от стандартните 5,6 секунди на 5,1 секунди.

Колко реално струва Tesla Model 3?

„Автомобилът може да бъде във всякакъв цвят, ако той е черен”, е казал някога Хенри Форд за Ford Model T. Явно Илон Мъск е усвоил уроците на патриарха на американското автомобилостроене и предлага Model 3 само в черно. Ако някой иска друг цвят, трябва да доплати минимум 1000 долара.

Въпреки че Model 3 е оборудван с всичи системи за автономно придвижване, някои от тях се активират срещу нови 5000 долара. Това са функция за поддържане на лентата на движение, самостоятелно престрояване при включен мигач и система за автономно паркиране.

Колко реално струва Tesla Model 3?

От Tesla  предупредиха също, че собствениците на автомобила няма да  могат да обновяват програмното оборудване. Това ще става само с помощта на централния компютър на компанията, с който колите са свързани непрекъснато. И при опит за външна намеса, автомобилът просто ще бъде блокиран от централата.

Мъск обещава и по-мощна версия на Model 3, която ще разполага с впечатляващи характеристики, но и съответно ще е доста по-скъпа. Кога ще се появи тя, не е ясно. Почти сигурно това ще стане, след като предварителните поръчки за автомобила – около 500 000 на брой, бъдат изпълнени.

Колко реално струва Tesla Model 3?

Първите щастливци ще получат колите си в най-добрия случай в края на годината, когато Tesla ще постигне производство от 5000 бройки на месец. Първите бройки са предназначени за служители на компанията, като целта е именно те да тестват Model 3 в реални условия – нещо, което Tesla Motors не успя да стори заради спешното пускане на електромобила в производство.

Снимки: Tesla

Тагове: tesla model 3
0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    супер,продължавайте все така!Желая ви успехи!
  • #42
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    толкова слабо ме интересува тесла, че няма накъде повече! Като станат фактор електричките, тогава ще се заинтересувам, но има още доста време докато се стигне дотам
  • #41
    21 rate up comment 5 rate down comment
    пена ( преди 6 години )
    Ако си мислите че тая коле е много скъпа отидете на bmw.com или audi.com и погледнете цените на 3-та серия или А4. Тесла са си подбрали цените точно според конглокенцията. А ако на вас не ви стигат парите за такава кола проблема не е в колата :-)
  • #40
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хаха, 5к долара за барче и подгрев на огледалата. Тези ме върнаха през 82ра, когато барчето беше екстра и се доплащаше... Невероятна оферта е тази Тесла, пълна скръб. По добре едно Нисанче
  • #39
    4 rate up comment 7 rate down comment
    dew ( преди 6 години )
    добро начало, но далеч далеч от момента в който дори 50% от автопарка е електрички..ще има и проблем с количествата батерии необходими за милиарди бройки коли.Не съм против прогреса, но тия Тесли за да са пригодни за местните условия първо трябва да има над 50 бързи зарядни станции и то не концентрат в София и големи градове, а по основни артерии.
  • #38
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Не се учудвам от практиките и опита за ограничаване на свободата, както прави Тесла с този подход.Учудвам се от глупостта на хората да го подкрепят, както и даже да се намират такива които оплюват противниците на тези практики.Хората се оплакват от капацитета и живота на батериите, а пренебрегват най-важното - достъпа до управлението на автомобила, който тежи над 1 тон, и ги вози с над 100 км/ч.Не се ценят неща като сигурност, свобода и самоличност вече
  • #37
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Телефонът ми е достатъчно примитивен, както и настоящият ми автомобил, че да не позволява такава форма на следене, не се безспокой.Ти трябва да си наивник да сравняваш опасността от чужд неоторизиран достъп до смартфон, с тази до автомобил.Едното най-много да ти откраднат данни като снимки, аудио и телеметрия за приложения.Другото може да те убие.Но подкрепяйте постоянната свързаност, вие ще си го отнесете. Те производителите такива като "до долния" най-ги обичат, че стимулират тоя подход
  • #36
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    "...централния компютър на компанията, с който колите са свързани непрекъснато. И при опит за външна намеса, автомобилът просто ще бъде блокиран от централата."Ето тук ме изгубиха.Кому е нужно компютърът на колата да е ПОСТОЯННО свързан с нечий корпоративен някъде.Аа да, нали все пак трябва да се нарушава личното пространство, да се продава информация за хората...Колко несъобразително от моя страна да разсъждавам по тая тема...
  • #35
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Той си лае така по инерция щом нещо не е немско, не е ТДИ и не е ВАГ!Умствено обременена личност е това. Кон с капаци!Вари го, печи го той си е наумил, че от ВАг по-добро няма. А и как няма да лае, като за Тесла много му миришат чорапите и няма да може да е кара с крадена нафта.
  • #34
    5 rate up comment 11 rate down comment
    колко струва!? ( преди 6 години )
    Много повече отколкото си заслужава!