IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Загубите на Tesla не попречиха на Мъск да получи най-много пари

Шефът на производителя на електромобили е заработил 1.34 млрд. долара през 2016

Загубите на Tesla не попречиха на Мъск да получи най-много пари

През 2016 г. шефът на производителя на електромобили Tesla Motors – Илон Мъск, е получил от компанията възнаграждение в рамер на 1,34 млрд. долара. Това го прави най-високо платеният топ-мениджър в автомобилната индустрия.

Загубите на Tesla не попречиха на Мъск да получи най-много пари

Бизнесменът на няколко пъти публично обявяваше, че не получава нито цент заплата, въпреки че заема длъжността генерален директор. По законите на Калифорния, където е регистрирана компанията, на него му се полага минимално възнаграждане, но той се е оказал и от него.

Само че във финансовите документи на производителя на електромобила за 2016 г. (компанията е публична и е длъжна да разкрие пълната информация) се посочва, че компенсациите, получени от Мъск през миналата година, са в размер на 1,34 млрд. долара. Това е с 3,8% повече от 2015 г. и изглежда доста странно на фона на обявените от Tesla загуби в размер на 900 млн. долара годишно.

От компанията побързаха да обяснят, че сумата е реализирана от повишаването на стойността на акциите на Tesla. Когато през 2012 г. Мъск застава начело на фирмата той получава правото да разполага с тях и според останалите акционери и съвета на директорите, се е справил отлично. Представител на Мъск обяви, че по-рано тази година шефът му е бил принуден да продаде акции за 593 млн. долара, за да си плати данъците за получената сума.

Факт е обаче, че Мъск е изкарал много повече пари от всички останали топ-мениджъри в автомобилния отрасъл. За 2016 г. на второ място е президентът на компанията за различни компоненти за автомобилната индустрия TS Connective - Томас Линч, който е получил 32,1 млн. А на трето се нарежда бившият генерален директор на Ford Motor Co. Марк Филдс, на когото компанията е изплатила 16 млн. долара за 2016 г.

Снимка: Tesla






 

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #34
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Enron Musk ( преди 6 години )
    Каква е тази измислена фирма Тесла бе, имат 2 модела на кръст. Не успяват да продадат и 100000 коли на година. Модел S вече е кола на 8 години, догодина март ще стане кола на 9 години, вече е втръснала на всички... Модел Х се оказа голяма загуба на пари и се продава по-зле отколкото и най-големите критици са очаквали. Тази компания няма никакво бъдеще, просто от Уол Стрийт надуват изккуствено цената на акциите за да направят правилните хора пари и после обикновеният инвеститор ще го отнесе..
  • #33
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някой долу беше написал че Тесла от 10 години не може да излезе на печалба, Тесла съществува от 2003, така че за 17 години не могат да излезнат на печалба, не за 10.
  • #32
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тояе получил заплата от милиард и половина в същото време фирмата му има загуби от 1 милиард.Не бе,не е пирамида.Само така изглежда.
  • #31
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Както за герберите, всеки който не ги харесва го набеждават за комунист, така и феновете на електричките набеждават за дизелджии тези които не са възхитени от електричките или просто не им допадат! Аз не съм тираджия, изобщо не харесвам дизела и никога не бих си купил дизелова кола, но и не харесвам електричките! И герб не харесвам, но не съм комунист! И електрички не харесвам, а не съм дизелджия! Много елементарно разсъждават горепосоченит Струва ми се, че балона наречен тесла скоро ще се спук
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тесла много закъсняха за съжаление с 2-3 години, вече трябваше да продават по 1 милион автомобила годишно, а те са на 70-80 хилади. Вече като гледам Хюндай Ioniq и Kia Soul почвам да се притеснявам за Тесла. Защото тяхните коли изобщо не са по-лоши от модел 3, да не кажа, че са и по-добри, а на всичкото отгоре ще са и по-евтини.
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дефинирай бърз растеж моля, къде го видя този бърз растеж!?
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В момента цените на акциите на Тесла отразяват големите очаквания на инвеститорите за растеж и бъдещи печалби на компанията и разбира се технологично превъзходство. Технологичното превъзходство аз лично не го виждам, защото конглокенцията вече има подобни модели или много скоро ще ги извади. Остават първите две бърз растеж и бъдещи печалби. Растежа ще го видим буквално през следващата година и половина, успее ли Тесла да продава по половин милион автомобила годишно ще се закрепят иначе не.
  • #27
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Голата истина ( преди 6 години )
    Тук въпроса е кой всъщност купува акциите на тесла и надува балона.Няма,ама няма как автомобилна компания създадена от О в 21 век да се пребори с мастодонти с 200 милиардни обороти.когато електромобилите станат рентабилни повярвайте ми всички включая Шкода,Лада и Дачия ще ги произвеждат и модел 3 изобщо няма да се класира.Тесла е поредното бизнес начинание на едни тарикати на Уол стрийт които надуват един балон а накрая като гръмне се оказва че 2 дена преди туй са си продали акциите.
  • #26
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нормална компания в процес на бърз растеж - много далеч от балон. Никой не очаква да е на печалба на този етап, най-малко сериозните инвеститори. Компанията има план за влизане в рентабилността, който включва по-достълния и масов модел 3. Високата пазарна капитализация се дължи на по-доброто от очакваното представяне. Загубата е минимална, продадените количества - обещаваши. Клиентите - доволни, компанията - технологичен лидер. Рисковете са извън компанията - например недостиг на литий.
  • #25
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Може да не фалира, но си е балон. Все пак още не е на печалба и не е дала стотинка на вложителите.