Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Загубите на Tesla не попречиха на Мъск да получи най-много пари

Шефът на производителя на електромобили е заработил 1.34 млрд. долара през 2016

Загубите на Tesla не попречиха на Мъск да получи най-много пари

През 2016 г. шефът на производителя на електромобили Tesla Motors – Илон Мъск, е получил от компанията възнаграждение в рамер на 1,34 млрд. долара. Това го прави най-високо платеният топ-мениджър в автомобилната индустрия.

Загубите на Tesla не попречиха на Мъск да получи най-много пари

Бизнесменът на няколко пъти публично обявяваше, че не получава нито цент заплата, въпреки че заема длъжността генерален директор. По законите на Калифорния, където е регистрирана компанията, на него му се полага минимално възнаграждане, но той се е оказал и от него.

Само че във финансовите документи на производителя на електромобила за 2016 г. (компанията е публична и е длъжна да разкрие пълната информация) се посочва, че компенсациите, получени от Мъск през миналата година, са в размер на 1,34 млрд. долара. Това е с 3,8% повече от 2015 г. и изглежда доста странно на фона на обявените от Tesla загуби в размер на 900 млн. долара годишно.

От компанията побързаха да обяснят, че сумата е реализирана от повишаването на стойността на акциите на Tesla. Когато през 2012 г. Мъск застава начело на фирмата той получава правото да разполага с тях и според останалите акционери и съвета на директорите, се е справил отлично. Представител на Мъск обяви, че по-рано тази година шефът му е бил принуден да продаде акции за 593 млн. долара, за да си плати данъците за получената сума.

Факт е обаче, че Мъск е изкарал много повече пари от всички останали топ-мениджъри в автомобилния отрасъл. За 2016 г. на второ място е президентът на компанията за различни компоненти за автомобилната индустрия TS Connective - Томас Линч, който е получил 32,1 млн. А на трето се нарежда бившият генерален директор на Ford Motor Co. Марк Филдс, на когото компанията е изплатила 16 млн. долара за 2016 г.

Снимка: Tesla






 

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За Тесла продажбата на коли е бизнес на загуба, колкото повече продават, толкова повече пари губят. 2016 загубите са 900 милиона, 2017 ще са поне два пъти по толкова.
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    $1.29 billion from the State of Nevada, in the form of tax breaks for the GigaFactory. Tesla and their partners will have to spend about $100 billion of their own money to meet all of the requirements of the program. $45 million - Discounts on their Department of Energy Loan $90 million - tax breaks funded by the California Alternative Energy Board $517.2 milllion - Zero emission vehicle credits from the State of California which they then sold.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да бе той щото Енрон Мъск не прибра 1,34 милиарда бонусче, да бе и той щото Енрон Мъск не назначи братчеда си да управява Солар Сити, да бе той щото Енрон Мъск не купи Солар Сити малко преди да фалират. Да бе той щото Енрон Мъск не получаваше държавни помощи от обонго, айде моля ти се. Виж малко реалностите такива каквито са. Като рухне пирамидата обещавам че много ще ти се смея, само че знам отсега че ще се покриеш.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Да ама не ( преди 1 година )
    Изпълнителните директори на другите компании, действат едно към едно с нашите политици. Стремят се към бързи печалби защото от това зависят бонусите им. Въобще не ги интересува какво ще се случи с компанията след тях. Инвестицията в разработване и линии за производство на нови технологии, означава няколко години компанията да работи на загуба. Това първо може да им коства мястото, а от друга страна няма да получат бонуси. При положение, че обикалят като цветарки, при който им даде най-много, Познайте дали бъдещето на компанията или бонусите са по важни за тях. Хайде сега си представете колко пари трябва да му дадат Илон Мъск за да се съгласи да стане шеф на Фолксваген или Тойота?
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А бе момче я се поинтересувай от историята на Тесла, като я прочетеш ще разбереш, че друг я е основал, а Елън Мъск просто си е купил участие в нея и постепенно е взел контролът. Тази мантра с визионерството е за такива лапнишаранчета като теб. Скоро като фалира ще ми обасниш отново за визионерството му.
  • #43
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Да ама не ( преди 1 година )
    Въобще не говоря за Теория на конспирациите, а точно за засягане на икономически интереси. Илон Мъск е визионер и него не го интересуват печалбите, особено бързите. Парите му трябват дотолкова доколкото да може да осъществи идеите си. Всички спечелени пари ги инвестира именно в това. Също така инвестира поне 100 часа от времето си седмично. Кажете ми друг изпълнителен директор като него? При подписване на договора през 2012 за предаване на акциите от статията, те са стрували само 70 милиона!
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Стига с тези теории на конспирациите. Дори утре с магическа пръчка всички автомобили, автобуси и камиони станат електрически петрола пак ще се търси. Огледай се около себе си, всичко което виждаш около теб и има пластмаса по него е направено от петрол!
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Стига с тези теории на конспирациите, няма такива убийства заради уплашени лобите. Първите коли са били електрически, по-късно са изместени от тези на бензин и дизел, сега е ясно че ще бъдат изместени от електрическите коли и с Мъск и без него може ако не след 5 то след 10години масовото производство да е електрически коли. Доста преди Мъск, Ауди направиха хибрид, после Тойота доразвиха и наложиха идеята, БМВ имаха разработки във водородните автомобили, таме вече КИА и Тойота предлагат такива коли, Няма лобита има интереси и никой никого няма да убива. Каккво петролно лоби на фона на огромен конгломерат от автопроизводители, които печелят повече от петролното лоби и техния интерес е главното нещо. Много по-евтино е да разработваш ел.коли, само ти трябват добри батерии, всъщност добрите батерии ще са ключа към ел.колите. Всичко останало е само в главите на болните мозъци с техните конспирациии.
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Я "Да ама не", вече допуска, че Тесла може да фалира, бавно ви узряват главите, каква пирамида е Тесла. Иначе да има много наивници, които вярват в зелената идея и в това, че Мъск спасява планетата земя с електрокарите си, които са по мръсни и от дизелите. Такива хора са като религиозна секта, всичко което каже гуруто се приема като абсолютната истина. Но срещу икономическите закони не може дълго да се върви...
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И след като фалира Тесла, ще продава на балъците новите си идеи, с hyperloop-a и с пращането на човек на марс, нещо което няма да стане. На такива хора американците казват con artist - мошеник от класа. Ама така е докато има балъци ще има и такива като Мъск да ги стрижат.