IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсенето на дизелови коли в Европа намалява

През април продажбите на модели с това гориво вече са под 50%

Търсенето на дизелови коли в Европа намалява

Интересът на клиентите в Европа към дизелови автомобили спада, съобщават аналитиците от JATO Dynamics, като се позовават на свое проучване на пазара на нови коли през април.

Търсенето на дизелови коли в Европа намалява

Резултатите от изследването показват, че през четвъртия месец от годината продажбите на дизелови автомобили на Стария континент са били 46% от общия брой. За сравнение, през април 2016 г. продадените модели с такова гориво са 50,1%.

Статистиката сочи, че продажбите на дизелови модели са намалели с 15%. Според аналитиците, това се дължи на факта, че потребителите вече са много по-добре запознати с реалния разход на гориво, както и на нивата вредни емисии при тези автомибили.

Трябва да се отбележи, че април е бил неуспешен не само за пазара в Европа, където общият брой продажби на нови коли е спаднал със 7,1%, но и на други континенти. Отбелязва, че намалява търсенето най-вече на компактните автомибили, както и на MVP-модели.

В същото време сегментът на кросоувърите и всъдеходите продължава да расте – със 7,2% за четвъртия месец от годината.

Снимка: Volkswagen
 

Тагове: jato dynamics
0 от 500
  • #13
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Къф Евро 7 ве? Те дизелите Евро 5 не могат да покрият РЕАЛНО, а ти за 7 ми говориш. И нали се сещаш, че тези Еврота са направени за да толерират дизелите и мерят главно СО2, а другите наистина вредни емисии са ги игнорирали. Виж където реално се мерят нещата НЯМА дизели. А за бензинките не ги мисли! Има много които покриват стандарта евро 7. Много са. Дори Приусите още от второто поколение го покриват и то при условие, че тогава още евро 5 го нямаше.
  • #12
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    чести ремонти ... Ле ле, този *** наистина не знаме на кой свят е. На бензиновия мотор ми правиш три пъти ремонт, на дизела веднаж. Факт!
  • #11
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Щом на TSI дюзите са по-скъпи, защо тогава е нужно да си купувате TSI? Има толкова много други мотори по-качествени, по-надеждни, по-икономични и с по-евтина поддръжка. Кой ви бие в главата да си вземате дизел или TSI? Не си вземайте и няма да се оплаквате. Те и DSG трансмисиите им са скъпи и са консуматив, както двигатели, окачване, електроника и какво ли още не в тези немски кочини.
  • #10
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Прочетете преди да дрънкате безмислици. Никой не споменава стандарта Евро 7, и то не заради дизелите, а заради бензиновите двигатели. Те по-трудно щели да го покрият, заради високия разход, от който не могат да изпълнят квотите за въгл. двуокис.
  • #9
    19 rate up comment 7 rate down comment
    бензин в кръвта ( преди 6 години )
    Европейските кратуни увират бавно, а българските още по-бавно. От години умните хора знаят истината за дизелите и не се поддадоха на платените манипулации, най-вече от немска страна. Накрая лъжите лъснаха, но глуп***вите хора още си искат дизела. Толкова са ги облъчили горките, че още не могат да се усетят, че са прецакани. Не само не могат, но и не искат да приемат факта, как са се прекарали и колко са се набутали с уж евтината нафта, без да са сметнали скъпата поддръжка и честите ремонти.
  • #8
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не знам за Форд, но дюзите на TSI са по-скъпи от тези на TDI. Що говорите глупости!
  • #7
    9 rate up comment 15 rate down comment
    U2 ( преди 6 години )
    Ами той и бензиновите газове са канцерогенни, макар и в по-малка степен. Това е истината, но медиите неглижират този факт. А новите бензинови мотори с турбини и директно впръскване са дори по-скъпи за подръзка от дизеловите. За това лично съм питал сервиза на Форд.
  • #6
    23 rate up comment 8 rate down comment
    До От опит ( преди 6 години )
    Точно това е формулата - или само бензин или бензин/газ ако правиш много километри. Дизелът е загубена работа - дюзи, демпфери, турбо, глупости....накрая като удариш чертата, не само нищо не си спестил, ами си яко вътре. Мани тая нафтаджийска работа.
  • #5
    21 rate up comment 5 rate down comment
    От опит ( преди 6 години )
    Аз се отказах от диезела не задруго, а защото гадната нафта прави скъпо подръжката при ремонти на дюзи. Да не говорим за FAP, ГНП и др простотии. Един път рекох да си купя дизел и ще ми е за последно. Чист бензин или Бензин/ГАЗ това е. Другото не струва. Като слепи търчат да взимат якия дизел и после в серзиза на Бош. Няма значение френска или германска е талигата все на едно място го правят.
  • #4
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Така ( преди 6 години )
    Така, така, само дето в нашето отечество, това ще дойде след 30-40 лета.Още много дълго време ще дишаме по кръстовищата "ефтинките" дизеляци.