IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсенето на дизелови коли в Европа намалява

През април продажбите на модели с това гориво вече са под 50%

Търсенето на дизелови коли в Европа намалява

Интересът на клиентите в Европа към дизелови автомобили спада, съобщават аналитиците от JATO Dynamics, като се позовават на свое проучване на пазара на нови коли през април.

Търсенето на дизелови коли в Европа намалява

Резултатите от изследването показват, че през четвъртия месец от годината продажбите на дизелови автомобили на Стария континент са били 46% от общия брой. За сравнение, през април 2016 г. продадените модели с такова гориво са 50,1%.

Статистиката сочи, че продажбите на дизелови модели са намалели с 15%. Според аналитиците, това се дължи на факта, че потребителите вече са много по-добре запознати с реалния разход на гориво, както и на нивата вредни емисии при тези автомибили.

Трябва да се отбележи, че април е бил неуспешен не само за пазара в Европа, където общият брой продажби на нови коли е спаднал със 7,1%, но и на други континенти. Отбелязва, че намалява търсенето най-вече на компактните автомибили, както и на MVP-модели.

В същото време сегментът на кросоувърите и всъдеходите продължава да расте – със 7,2% за четвъртия месец от годината.

Снимка: Volkswagen
 

Тагове: jato dynamics
0 от 500
  • #23
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дано ги забранят на европейско ниво, иначе тиквата Борисов и верните му фенове, няма да да забранят доброволно Golf TDI и BMW 320d, и тези гадни печки ще ни тровят още поне 20 години. Преди години като си взех атмосферен бензин всичките ми познати ми се смееха, те си накупиха "икономични" и мощни дизели. И на края какво стана, аз си карам с години колата с *** и здрав двигател, а на хай-тек печките все нещо не им е на ред. Човек като тегли чертата, скъпата поддръжка обезмисля пестеливия дизел
  • #22
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    истината е, че каквото и да си говорите с българските доходи сме само и единствено за обществения транспорт, който за съжаление е съсипан. Някакви мижитурки с коли на по 15 години за по 5 бона се смятат за успели хора...Не сте, успели ще сте ако можете да си платите 80 евро в посока от Париж до Ница за TGV, до обяд си свършвате всички бизнес срещи, обикаляте кафенетата с приятели и до вечерта отново сте в Париж...Отново с валка. И ОТ ТОВА НЕ ВИ Е СРАМ, А СЕ ГОРДЕЕТЕ С ПОСТИЖЕНИЯТА НА НАРОДА СИ!
  • #21
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 6 години )
    Да живее България и дизела до гроб
  • #20
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Половината европейски столици вече са обявили годината от която дизелов лек автомобил няма да може да влиза от околовръстното навътре към града. В Норвегия ще забраняват продажбата дори на нови дизели от 2025 г. Много евтини дизелови трошляци ще се изсипят в БГ следващите години, но някой пак ще се опитва да ни ги продава скъпо и да ни обяснява на каква далавера сме. В Европа на дизелът за градски нужди му е произнесена смъртна присъда с отложено изпълнение. Хората си ценят здравето!
  • #19
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    простиА нафтаджия т.е. вагенското фенче ще се сцепи от яд.хората му дават изследвания и всичко за да видят оби.таците като него че дизела отива в историята а той тръгнал да ни убеждава в противното и да се хвали че той карал истинска кола а другите не.точно този който си брои стотинките за крадена нафта да го каже е просто смешно.а да кажеш че нафтовата ти печка е кола повече от другите граничи с лудостта.
  • #18
    7 rate up comment 15 rate down comment
    до бензин в кръвта ( преди 6 години )
    Стига, бе момче! Ставаш жалък с тези бензинови дръгели. От бензиностанция до бензиностанция. Радост за бедняка. Разбираме те, че си скъсан джоб. Толкова ти е акъла, иначе щеше да си успешен и да караш истински коли.
  • #17
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много яко си минах! За близо 150к км две сменени подгревни свещи и маховик. Общо 1040 лв. За същото време, автомобил със 140 кс, почти 2т и среден разход под 7л при 70/30 градско/извън Мухаха, блажени са верващите. За същото време бензиновия ще гори поне 50% отгоре. Ако купувах автомобил в момента бих си взел пак дизел, след 2-3г може би хибрид, но не от евтинийките. Газта не е оферта. Возиш се евтино, накрая като теглиш чертата, след честите смени на консумативи, изпускателни уредба, нищо
  • #16
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Карам бензин ( преди 6 години )
    Вият на умряло нафтаджийските мръшляци.Знаят, колко много са прекарани със старите си печки, които нито бягат, нито горят малко. Злобеят - искат и други хора да се прецакат като тях, но будали вече няма.
  • #15
    7 rate up comment 17 rate down comment
    до бензин в кръвта ( преди 6 години )
    Не могат да покрият Евро 5, ли? Я намери статията тук и се гръмни! Пише, че за изненада голяма част от новите бензинови мотори са дори по-мръсни от дизелите. Ама ти си вярвай, че си голям тарикат. Но като гледам как те свива язвата, май и себе си не можеш да убедиш. Ами dihai го!
  • #14
    6 rate up comment 22 rate down comment
    до бензин в кръста ( преди 6 години )
    Маруло увяхнала, карай си астричката с ловешка бутилка и изпарител Ловато и си мисли, че си хванал Мойсей за шлифера! Нищо не може да оправдае 50% по-високия разход на бензин. Освен това новите са на цените на дизеловите модели. Къде ти е сметката? Никъде. За това дизелите държат 50% дял, не е 10%. Капиш, ***?