Интересът на клиентите в Европа към дизелови автомобили спада, съобщават аналитиците от JATO Dynamics, като се позовават на свое проучване на пазара на нови коли през април.
Резултатите от изследването показват, че през четвъртия месец от годината продажбите на дизелови автомобили на Стария континент са били 46% от общия брой. За сравнение, през април 2016 г. продадените модели с такова гориво са 50,1%.
Статистиката сочи, че продажбите на дизелови модели са намалели с 15%. Според аналитиците, това се дължи на факта, че потребителите вече са много по-добре запознати с реалния разход на гориво, както и на нивата вредни емисии при тези автомибили.
Трябва да се отбележи, че април е бил неуспешен не само за пазара в Европа, където общият брой продажби на нови коли е спаднал със 7,1%, но и на други континенти. Отбелязва, че намалява търсенето най-вече на компактните автомибили, както и на MVP-модели.
В същото време сегментът на кросоувърите и всъдеходите продължава да расте – със 7,2% за четвъртия месец от годината.
Снимка: Volkswagen