IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Германци обявиха електромобилите за неизгодни
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Снимка: Tesla Motors

Тагове: adac
0 от 500
  • #14
    15 rate up comment 10 rate down comment
    До Аурис ( преди 8 години )
    Не искам да ви се меся в спора, никога не съм карал хибрид и нямам познат, който да притежава такъв и да е споделял впечатления, но в интернет излязоха доста тестове в които се видя, че хибридите не са чак толкова икономични. В тест с БМВ 520дизел, Приус показа по-висок разход и то при изключено радио и климатик, докато в БМВ-то и радиото и климатика са работели. А Топ Гиър пък направо се подиграха на Приус, показвайки че харчи повече от БМВ М3, естествено при динамично каране.Което пак не е гот
  • #13
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да си произвеждат кренвирши и гипсокартон и да не се занимават с електроника
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не ги хванаха в лъжа а в манипулация. В анкетата действително автомобилите са били подредени според броя гласове, но за да се направят на много четени ли или за да се направят на много че много хора искат да гласуват ли или по незнайно каква друга *** причина сложили по една нула отгоре на гласовете. Така примерно ако има 4300 гласували за кола, те писали че били 43000. В случая победителя си е с най-много гласове, ама явно за да не изглежда срамно че е само с 4300 гласа са понадули нещата.
  • #11
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Аурис ( преди 8 години )
    Трифорс, пак дрънкаш щуротии и то големи. Личи ти от 1,че ти хибрид си виждал само на снимка. Поне не се прави на компетентен, че много се излагаш. Собственик съм на Аурис хибрид и мога да ти говоря от 1-во лице за хибридите, а не кой какво ми бил казал и кой какво бил писал. Все пак кажи, как трансмисията на хибридите на Тойота вдигат разхода? Интересно ще е да разберем какво имаш предвид и защо на мен разхода ми е нисък. По-нисък е дори от този на Клиото на жената, което е дизел. Ха, де!
  • #10
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тези не бяха ли същите, които ги хванаха в лъжа и измама! Не бяха ли тези, които подправяха тестовете и конkypсите в полза на определена марка и то години нарет и точно същата марка също е хванаха в лъжа и манипулация не за пръв път! Май са същите, а! И точно тези измамници от ADAC продължават да лъжат, мажат и манипулират в полза пак на определени марки,които нямат капацитет да направят ел.коли и хибриди.Този път е много елементарна манипулацията им.Съвсем за глупави вземат феновете на немското
  • #9
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    Обслужването на едно БМВ или Мерцедес в официален сервиз на всеки 30 000 км. е около 650-700 лева за по-високият клас автомобили. Ако не можете да си го позволите, тогава не хибрид, ами и нова Дачия ви е скъпа. Не всичко е въпрос на разход на гориво или поддръжка. Има хора, които си карат старите автомобили, просто защото са им много удобни и им харесват.И още нещо - ако един хибрид го караш по-динамично, ефекта от икономията му се губи, точно заради CVT кутията.Ако не знаете, покарайте!
  • #8
    31 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    АхАХаХАХАХахАхАКопаят дънотооо.Смешници. Вече стана ли ви ясно какви "експерти" са тия от АДАК?Разходите за поддръжка са по-високи?!?!? Да доливането на течност за чистачки и ходенето до автомивката са огромни разходи в сравнение с обслужването на всеки 10 000км. на тракалник и смяната на турбо и подобни скъпи елементи.
  • #7
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тия германци не си харесват собствения Е-голф, та кво да ги слушаме.То е ясно че сега се открояват минусите на ел.колите защото все пак в тия с ДВГ за 100 години са инвестирани СТОТИЦИ ТРИЛИОНИ $ !!!
  • #6
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Striker ( преди 8 години )
    Бахахахаха! Е да, много ясно, че дойче картофен а.к.а. ADAC ще кажат така! Освен, че не могат да ги правят, другото е, че американците им го набиха до дръжката с едни $30-40млрд. заради ВАГен...
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    какво е това нещо смислен хибрид?не ми дреме как изглеждат, но примерно по високата цена на тойота приус се избива евентуално след 300 000км. Е да ама ако някой си е взел нов приус надали ще го кара и след гаранцията, а са малко тия които ще минат токова километри преди края на гаранцията.харесвах хибридите, но икономически нещо не виждам ползата.Тия германци не знам дали някой ги слуша кво дрънкат след като Е-голф се продава повече в САЩ и Норвегия отколкото в Германия