IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Германци обявиха електромобилите за неизгодни
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Снимка: Tesla Motors

Тагове: adac
0 от 500
  • #44
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Според мен цената на е-голфа е ниска в сащ за да е като на лийфа и висока в европа защото тук след митото лийфа е 35?. Голфа е със същата батерия като на стария лийф и мощноста се различава само с 7 конски сили. Германците си обичат мазната печалба и след като колата им изглежда по добре от лийфа защо да я пускат за 10? под цената на нисана
  • #43
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Смешници! ( преди 7 години )
    Това проучване сигурно е спонсорирано от ОПЕК/Саудитска Арабия. Ха ха.А фактите сочат че автомобилите на Тесла са номер 1 в момента, без нито една достойна алтернатива. Немците да се събудят най после и да изкарат нещо качествено на ток. Стига вече с тия допотопни и доказано неефективни ДВГ от миналия век.
  • #42
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Защо повтаряш непроверени сведения на други? Следя чужди форуми и собственик на MS60 бил питал за подмяна на батерията му с по голяма 85кВтч обявили са му цена $25к и изкупуване на неговата 60 за $2500.Производителя може да си позволи такива искания щом няма аналог на пзара. 2012г Тесла приемаше резервации или плащания за подмяна на батериите с нови след 8 годишната гаранция. За 85квтч се искаше $12000 която ще бъде заменена в края на 2020г. Май не предлагат услугата вече.
  • #41
    3 rate up comment 9 rate down comment
    DC ( преди 7 години )
    хах тука специалист електро-теслар преди се изказа ,че толкоз стрували..понеже пак преди питах кое струва в теслата 100 бона.и какво става след 8 мата година след гаранцията .После друг написа че пакета батерии бил 45 к долара..Такива ми ти приказки..
  • #40
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    А защо електрическия Голф(струващ колкото стария Лийф) с 120км пробег струва 2 пъти повече от бензинов автомат със същата мощност?
  • #39
    7 rate up comment 0 rate down comment
    bmw e60 ( преди 7 години )
    В момента производителите на автмобили купуват батериите на цена $250/квч. Така че цената на батерията на лийфа е около $6000 за 25квч. и тази цена постоянно пада.
  • #38
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до DC ( преди 7 години )
    нисан предлага батерията си за толкова защото не е от най качествените.докато тесла батерийките с най-висока енергийна плътност на пазара!не случайно порше обмисля да купува от панасоник за тяхното Мишън Е.Ти къде видя Тесла да продава батерия за 8000$?след като 24кВтч на нисан е 5500 как можа да ти мине през мозъка че 60 или 85кВтч на Тесла е $8000.5кWh ъпгрейд на батериите 70 или 85кВтч при Тесла струва $3000.На Тесла като са толкова евтини батериите що германците не предлагат подобни?
  • #37
    5 rate up comment 6 rate down comment
    DC ( преди 7 години )
    " samo za info leafa ima garanciq na bateriqta 60 000 mili vkliu4ena v cenata. cenata na nova e 5500$ " Ето пак същата или лъжа или истина.. Преди време един обясняваше как батерията на Теслътъ не била 8000 долара както по рано излезе..сега на Нисана пък била 5 к,долара.Питам..зашо този електривициран кашон струва 67 000 лв.След като батерията е 8500 лв. ?Същия въпрос касае и iТеслъ..
  • #36
    3 rate up comment 4 rate down comment
    do bmw e60 ( преди 7 години )
    http://livingleaf.info/2015/05/lets-talk-about-battery-degradation/половината са загубили 16-25% след 34-65000км
  • #35
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не, по традиция само в Япония се разтоварват килотонове и то направени от немски инженери.