IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Германци обявиха електромобилите за неизгодни
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Снимка: Tesla Motors

Тагове: adac
0 от 500
  • #34
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Хехе ( преди 7 години )
    А бе на тия немски св.не няма ли кой да им разтовари няколко килотона над Берлин Мюних и Щутгард?
  • #33
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    като писах съм си представял показателите за мощността и заряда разменени. мощността е с кръгчетата а капацитета с барове.
  • #32
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    samo za info leafa ima garanciq na bateriqta 60 000 mili vkliu4ena v cenata. cenata na nova e 5500$
  • #31
    5 rate up comment 3 rate down comment
    bmw e60 ( преди 7 години )
    Ето го видеото гледайте след 4:00youtube.com/watch?v=OIdUdhJxIt0
  • #30
    14 rate up comment 5 rate down comment
    bmw e60 ( преди 7 години )
    Имаше един епизод на топ гиър където Кларксон твърдеше, че след 4 години Лийф-а трябва да му се смени батерията. След 4 години един журналист отиде при собственика на Лийфа, който участваше в предаването Топ Гиър - точно същия автомобил намериха - след 4 години експлоатация собственика каза че не вижда промяна при капацитета на батерията и няма никакви индикации, че нещо се е променила от състоянието като нова.
  • #29
    4 rate up comment 10 rate down comment
    до Аурис ( преди 7 години )
    да сгреших че не писах ник, за да се различа от останалите и затова ме бъркаш с ***.следя ел.колите от доста време и съм прочел доста коментари от собственици на лийфове.на таблото имат едни кръгчета които като се зареди батерията се запълват. когато е заредена а не се запълнило последното е индикатор за определен % загубен капацитет.претенциозната за горещо или студено батерия на Лийф губи 10-20% на всеки 30-40х.кмсобственици казват че дисплеите им показват загуба от 30% след 80хил км
  • #28
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Те швабетата и сега го гледат кервана откъм опашките. Освен китайците да почнат да им правят електромобилите и хибридите не виждам кой друг. Иначе нека ги пущат тези партенки колкото си искат и да си мислят, че някой им се вързва. Всъщност има хора, които им се вързват, като гледам. Най-големите *** с интелект на колорадски бръмбар все още им вярват. Останалата част от населението, отдавна е разбрала, че немците лъжат и манипулират, както в случая.
  • #27
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Аурис ( преди 7 години )
    На Лийфа батерията имала кратък живот според форумната ***! Абе ти наистина ли си толкова зле бе или умишлено се правиш на мотика? Я кажи колко е кратък живота на тази батерия "специалисте"! Кажи го на хилядите таксиметрови шофьори, които карат от години стотици хил. км. и още не са сменяли батерии. Оня другия (всъщност ти същия) приказвате за някакви рекорди, Гинес, тестове и др. щуротии, а не гледате реално на пътя колко харчи. Аз вярвам на колонката и на БК, а не на празни приказки.
  • #26
    16 rate up comment 2 rate down comment
    фермера ( преди 7 години )
    Основното предимство на хибридите и ел.алтомобилите не се изразява в разход на гориво и пробек.Въздухът който дишат основно пешеходците,на пресечните точки със автомобилите е най-важен.При двигателите със вътрешно горене при потегляне се отделят най-много токсини който се вдишват.Но колко е скъпо здравето разбираш когато станеш пациент.А еднодневният престой в немска болница струва колкото обслужване в БМВ!
  • #25
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Те АДАК каквото и да пишат, другите производители като им предложат след едно поколение електрики още по-добри условия на понижена цена и немците са чао. Та да вземат да развиват и те нещо електрическо, че накрая да не гледат кервана откъм опашките.