IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Германци обявиха електромобилите за неизгодни
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Снимка: Tesla Motors

Тагове: adac
0 от 500
  • #4
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    като всяка технология, която е скъпа и недоразвита е скъпа в съпоставка с конвенционалните !надявам се в близките години нещата коренно да се променят
  • #3
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Те си пишат най-вече за немските електрически версии и бензиновите им аналози, акато основното е че са значително по скъпи и все още икономически неизгодни.
  • #2
    11 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    до този под менти хибрид ли караш??? ако ли не от къде си сигурен в думите си???И само да вметна че се надявам да излезе наистина смислен хибрид в скоро време
  • #1
    45 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Германци обявиха електромобилите за неизгодни Тя и лисицата обявила,че гроздето е кисело, защото не може да го стигне. А ADAC защо не си гледат подкупите и фалшивите конглокси.