IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Според експерти на ADAC издръжката на подобна машина е по-скъпа от тази на стандартните коли

Германци обявиха електромобилите за неизгодни

Разходите по автомобили с електрически силови агрегати са много по-високи от тези на машини, оборудвани със стандартни двигатели с вътрешно горене. Това твърди в свой доклад германската организация ADAC.
Германци обявиха електромобилите за неизгодни
Компанията обяви резултатите от свое изследване, в което нейни експерти са изчисли разходите по експлоатация на автомобили с различни силови агрегати в продължение на 4 години при годишен пробег от 15 000 км. То сочи, че въпреки отсъствието на разходи за гориво и наличието на допълнителните данъчни облекчения разходите на електромобилите са по-високи.

На първо място специалистите на ADAC обръщат внимание на завишената стойност на електрическите превозни средства. Например, в Германия електрически Volkswagen Up! струва с 11 000 евро повече от бензиновия. Подобно е положението и при  Renault Zoe, което е с 1/3 по-скъпо от Renault Clio.

Оказва се също, че собственикът на електромобил има по-високи разходи за обслужване и ремонт, като в същото време неговата машина по-бързо губи цената си на вторичния пазар. Проблем се оказва също малкият пробег с едно зареждане, което ограничава възможностите за предвиждане и губи време за пълнене на батериите.

Отбелязани са и предимствата на подобни автомобили. Това са минималните или напълно липсващи транспортни данъци, безплатното паркиране и възможността да се движат в платната, отделени за градски транспорт. Освен това в много държави купувачите на такива машини получават държавни субсидии за тяхната покупка.

В крайна сметка обаче експертите на ADAC твърдят, че едва 2 от общо 12 тествани модела са по-изгодни от аналозите си с двигател с вътрешно горене. Ако един изминат километър с електрически Ford Focus излиза 56,6 евроцента, то с бензиновата версия това ще струва 51 цента, а с дизеловата – 51,4 цена.

Доста по-скъпо излиза най-популярният електромобил в света – Tesla Model S – 1,37 евро за километър. На обратния полюс са единствено Kia Soul EV и Mercedes-Benz B 250, които иззилат по-евтино от своите бензинови и дизелови аналози.

Като цяло изследването сочи, че в момента по света се движат над 1 млн. електромобила, като 363 265 от тях са в САЩ. В Китай цифрата е 157 354 бройки, а в Япония – 121 000. В Европа лидер е Норвегия с 65 958 единици, следват Холандия – 61 025 и Франция – 59 000.

Снимка: Tesla Motors

Тагове: adac
0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На лийфа батерията има кратък живот и не знам инвестицията избиване има ли.Като сравняваме ел.колите с ДВГ няма ли да споменем субсидията за добиващите и произвеждащи горива от 1500 милиарда $(1,5 трилиона) годишно заради които може да караме с по евтини горива?
  • #23
    18 rate up comment 6 rate down comment
    bmw e60 ( преди 7 години )
    Пълни глупости - ясно е че ще защитават дизелите си в които вкараха толков инвестиции но няма как човек да повярва на тези твърдения. Наскоро в Youtube в канала fullycharged имаше интервю с англииска таксиметрова фирма и тя твърдеше, че спестява около 17000 лири на година от експлоатацията на Nissan Leaf - основно от липсата на каквато и да е подръжка. Индустирята в Германия е уплашена, че ще загуби от ел. автомобилите но сместо да измислят глупости да се адаптират.
  • #22
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 7 години )
    Ама разбира се бе! Чудя се само що вурстовете не се върнат към конските или най-добре магарешките каруци.Къде-къде по-изгодна е издръжката им!
  • #21
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Кви рекорди на гинес сънуваш, тоя пасат в града харчи по 7-8 в най-добрия случаи. В София и до 15 стига, ако минаваш през центъра, където елементарни частици с фуражки управляват светофарите цял ден.На последния прус при един от чуждите тестове изхарчи точно 2.64л. на 100 км .
  • #20
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Къде видя манипулации и къде реши че няма конглокент? Има си институции, които замерват, проверяват, Тойота не е оспорила нито едно твърдение. Ето ти друг пример. В рекордите на гинес за най-икономична кола е стандартен дизелов Пасат, който между другото подобри рекорда на по-предния модел на Пасат. При хибридите рекорда на Гинес е на КИА Оптима хибрид с разход 3,64 л/100км. Тоест Приус не само не е най-икономичната кола а дори не е най-икономичния хибрид. Няма манипулация и има конглокенция.
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    до: До Аурис ( преди 7 години )
    Учуден съм, че след толкова години, все още има хора, които вярват на евтините манипулации и нагласени тестове в които други коли харчели по-малко от Приус. Уж харчели по-малко, а в един момент всички започнаха да правят хибриди и всички да се мъчат да конКУРират Приус, а реално все още няма конКУРент на този модел и не виждам скоро да се появи такъв. Вместо да си правиш грешни изводи с нагласени неща, вземи погледни спритмонитор! Защо ли няма кола с по-нисък разход там от същия клас и лощност!
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Taka e obslujvaneto na nov 3 litrov dizelak na BMw e na 15-20 000km e 900-1000 lv.6te smenq6 maslo na 30 000km ama nqma da e na dvigatel s bylgarski dizel ili navarteni samo pri karane izvangradsko
  • #17
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Е те Тойта не забравиха в Северна Америка, нищо че ги осъдиха, за това, че не им работят спирачките, че *** им на газта сами си ускорявали, когато си поискат, че еърбеците им не работят, че коланите им всъщност увреждат и убиват, вместо да спасяват живот и др. ТА някакви манипулации на вредни емисии ли ще спрат немците? И то точно американците, които са най-големия производител на вредни емисии на планетата и една от малкото държави, отказваща да подпише договора от Киото.
  • #16
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Обслужването на мерцедес и БМВ на 30 000 км. не се прави прави се много по-рано да не говорим, че в статията се говори за 15 000 на година, а всеки трябва да смени маслото поне 1 път годишно.Облужването струва минимум 1000++ лева и то за бмв 3ка. 5тица и 7мица нови са майка си и баща си.Ясно личи, че нито един от каските във форума не е и помирисвал нов автомобил дори и от техните любимци.
  • #15
    5 rate up comment 19 rate down comment
    до Аурис ( преди 7 години )
    Ти караш хибрид а жена ти Клио! Ясно! Аз пък карам Ферари а жена ми Ламборджини!! На сина мисля да му купиме нещо по-малко - примерно едно Порше 911 и те така те!