IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

R срещу R

Най-бързият Golf се изправи срещу най-бързият Civic

R срещу R

Най-бързата версия на VW Golf се изправи срещу най-бързата версия на Honda Civic. Става дума за моделите с буква "R" на задните си капаци, като състезанието представлява драг на 1/4 миля и е организирано от британското издание Top Gear.
R срещу R
Мнозина вероятно ще кажат, че надпреварата не е справедлива, тъй като едната кола има задвижване към четирите колела, автоматична трансмисия и системата за бърз старт. Докато при другата е заложено на класическата формула за спортен хечбек - предно предаване и ръчна кутия. Факт е обаче, че това са най-бързите версии в гамата на двата модела, въпреки че Golf R може да бъде поръчан и с ръчна трансмисия.

Да, VW Golf R има предимство на старта, но пък Honda Civic Type R разполага с по-висока мощност и по-ниско тегло.

Кой е по-бърз в дисциплината драг на 1/4 миля - вижте във видеото

Припомняме и постиженията на двете коли на пистата Нюрбургринг. Японският автомобил премина през 21-километровото трасе за рекордните за сегмента 7:50.63 минути, докато германската кола регистрира време от 8:14.00 мин.



Технически характеристики:

VW Golf R

Двигател: 2,0-литра с турбо
Мощност / Въртящ момент: 300 к.с. / 380 Нм
Трансмисия: Автоматична DSG
Задвижване: Към четирите колела
Ускорение 0-100 км/час: 4,9 сек.
Маса: 1495 кг.
Цена: 69 860 лв.

Honda Civic Type R

Двигател: 2,0-литра с турбо
Мощност / Въртящ момент: 310 к.с. / 400 Нм
Трансмисия: Ръчна
Задвижване: Към предните колела
Ускорение 0-100 км/час: 5,7 сек.
Маса: 1390 кг.
Цена: 66 990 лв.

Видео и снимка: YouTube / Top Gear

0 от 500
  • #41
    4 rate up comment 9 rate down comment
    до неграмотника долу ( преди 8 години )
    "Оспее", "фърчащо", "лисче", "безисвесна", това говори, че найстина си Гоуфаджия, нищо против R-kata, но неграмотници с пари за голф 2 да не се изказват под статия за коли, които ще гледа на снимка като си позволи нещо различно от wi-fi-то на съседа, К?
  • #40
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Относно статията, Хондата освен, че е с 10к.с. повече е и по-лека с 105кг. това е все едно че е с 50 коня отгоре. Тия 105 кила отгоре на Голфа за заради 4Х4 системата. Тя дава добър старт, но след старта вече е като минус, заради по-високото тегло. В случая обаче и след старта се видя че Голфа увеличава дистанцията, което показва че немските инженери не са случайни.
  • #39
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не напразно колите във F1 са със задно. ВРЦ-то откакто оеднаквиха автомобилите до такава степен, че технологично нищо ново не се е случвало от деситилетия убиха спорта и печели, този който има най-безгрешния пилот. Ама да говориш, че 4x4 системите позволяват по-добро спортно поведения е смешно и показва колко си необразован.
  • #38
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Боже боже ( преди 8 години )
    Човека от Хондата си кара много добре просто не му е лесно и на него да се Бори с тая остаряла техника!!!
  • #37
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не напразно във ВРЦ колите са 4Х4
  • #36
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Някой хора си нямат грам понятие от коли ама тръгнали да плещят глупости. Не знам дали е стабилен Голфа или не. Но със сигурност кола 4Х4 е по стабилна от кола с предно или със задно. Не напразно РС моделите на Ауди са с 4Х4, не напразно новите АМГ на Мерцедес ще са с 4Х4. Не напразно Нисан ГТ-Р е 4Х4, не Напразно Ламборджинитата са 4Х4, Не напразно, Поршетата са 4Х4... Да по яко се дрифти със задно, но за стабилност 4Х4 е ненадминато.
  • #35
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Точно за Голф ти говоря понеже си неук , Фокуса по-принцип е фаворит за пътно управление , но след голф 4 нещата се промениха. Да не говорим че при GTI версиите е коренно различно , но щом отвори тема да ти кажа че по-нестабилна талига от civik няма , дори Шумахер се хвана за главата при вликия сивик 160 коня , карал съм такава и се чудя защо е пусната в производство въобще
  • #34
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Боже боже ( преди 8 години )
    Тук някой хора май не са добре и да говорят за управляемост на кола с предно предаване и то спортна ххааа като и малко дете знае че трябва задно или 4х4... Бедни човече Формула 1 явно са неориентирани...
  • #33
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Шофьора на Type R държи няколко секунди на прекъсвач на 1ва. Което всеки имащ понятие от драг, ще ви каже колко е "правилно".
  • #32
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да не говорим, че там си имат едни солени езера, дето поставят космически рекорди за скорост. Отдавна хората са разбрали, че автомобил, който няма къде да го караш, така че постигнеш нещо от написаното на хартия е безсмислен. И гоуфа е точно такъв, защото хондата в завоите и в другите дисциплини е толкова напред, че тези 25 секунди на Нюрбургринг в друг клас на авт. с предно е показателно нещо. А с 4x4 системите недозавиването при ВАГ е пословично и доказано през годините.