IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Volkswagen ще разкрие всички факти около скандала през април догодина

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Създаването на софтуера за манипулиране на екологичните показатели на двигателите на концерна Volkswagen е стартирало още през 2005 г. Това признаха от ръководството на концерна на пресконференция.
Дизелгейт е започнал още през 2005 г.
Снимка: Ройтерс

Пред медиите се изправиха ръководителят на концерна Матиас Мюлер и шефът на марката Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч. Двамата разкриха подробности около разследването на скандала, в който по един или друг начин са въвлечени 450 служители на германския производител.

До момента от работа са отстранени само 9 мениджъри на концерна, а разследващите са иззели повече от 100 терабайта информация на всевъзможни носители. Конфискувани са дори сим картите от служебните телефони на замесените.

Самото разследване се води от два екипа. Първият са инспектори и юристи от концерна, а вторият – одитори от международната юридическа компания Jones Day. Екипите работят независимо един от друг, за да може да се гарантира пълна обективност на резултатите от разследването. Те ще бъдат обявени с подробности на 21 април 2016 г.

Известни са обаче първите резултати. Според тях корените на Дизелгейт са посети още през 2005 г., когато концернът решава да наложи на пазара в САЩ своите дизелови мотори. Тогава технологиите по неутрализация на азотния окис не са така добре развити както сега и отделът за разработка на двигателите не успява да се справи с въведените критерии, които в САЩ са много по-строги, отколкото в Европа.

В крайна сметка е взето решение просто да бъде „излъгано” програмното обезпечение на моторите, което е доста по-евтино отколкото преработката на самите двигатели. Независимо че на по-късен етап е създадена технология за неутрализация на азотния окис, във VAG продължават да използват лъжливия софтуер, въпреки че могат да минат и без него.

Мотивът за това решение е, че в реални условия двигателите, оборудвани с тази програма, се оказват далеч по-икономични. Това позволява на дизеловите мотори на Volkswagen да покажат среден разход на гориво, който се доближава до този на хибридните агрегати, които масово навлизат в производство.

Топ мениджърите на концерна отказаха да потвърдят дали се готви раздяла с някои от марките, за да бъдат набавени средства за справяне с щетите от Дизелгейт. Ръководството обаче е взело решение за децентрализация на подразделенията в концерна, което означава, че отделните марки ще имат повече пълномощия при взимането на решения. И така, на практика, компаниите ще предрешат сами своята съдба.

От цялото това нещо най-печеливша ще се окаже Skoda, чието ръководство от известно време се опитва да постигне по-голяма автономия от Volkswagen.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #8
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Естестввено че Бош са знаели за какво ще служи софтуера.Естествено е че и те са в кюпа.Само че с поредната немска лъжа ще ги оневинят и вагонетките ще поемат вината или по точно ще си измият ръцете с 9 инженера които незнайно как са писали софтуер за колите без някой да разбере и после пак така тайно са започнали да го слагат в колите цели 10 г.Интересното е и как многобройните сигнали и предупреждения към фирмата са прикривани и са правили тази далавера цели 10г.Закривайте ги тези нещастници!
  • #7
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фау-ве, тва изброеното всеки може да го пусне. Въпроса е в икономическата обосновка. И още повече масите не ги карат изброените от теб, а карат бълващште отрови вагонетки.Относно бош, ми тва са им поръчали - това са направили. Но реално и те са нарушили закона, ако са знаели че софта е в стоковите коли!
  • #6
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ВАГи,Единственият, който буди смях и подигравки си само и единствено ти.Цял свят доказа, че тези са мошеници, лъжци и измамници, само форумната кyха вагенска лейка не може.И недей да изброяваш модели от фирми, които са купени от ФВ, а по-добре кажи за някой модел на самата компания майка, който да буди възхищение!
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    велика ти е само шизофренийката гоуфаджийче с петнайсе годишен трaкалник нов внос дето си мисли че кара вейрон
  • #4
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Фау-Ве ( преди 10 години )
    Ами да -:Велика е! Когато друга автомобилна фирма или концерн пусне суперавтомобили като Бугати Вейрон, Ламборджини Галярго, Авентадор, Ревентон, Порше 911, Карера, Панамера, Каиен, Макан, Бентли Континентал, АУДИ R8, тогава Дошльовците може да имат някакво основание да се обаждат, но дотогава да си мълчат за са не будят само смях и подигравки!
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да продават Шкода на Рено и французите ще разбият пазара просто. ВАГ нямат шанс иначе! Видимо не стават.
  • #2
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това са поредните лъжи и прехвърляне на отговорността.До сега Бош им бяха писали софтуера, а сега изведнъж някакви 9 инженера били замесени и те са направили всичко. Тези наистина взеха съвсем на бaлъци да ни правят. Да не са си помислили, че всички сме им фенове. Нека да лъжат празноглавите си фенове, но другите не!За мен цялата работа е да се прекрие Бош в този скандал, защото 2 големи немски компании да дадат фира ще е прекалено. Просто са се разбрали на ниво шМеркел и лъжите продължават.
  • #1
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Фау-Ве ( преди 10 години )
    Нов юбилей на "великата" компания VW - 10 години на върха ... на мошеничество ! 10 години тровят най-качествено. "Чистият" дизел - най-добия дизел от VW !НЯМА ДРУГА ТАКАВА ФИРМА !. No.1 !... мама ви д.. ба !