IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Volkswagen ще разкрие всички факти около скандала през април догодина

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Създаването на софтуера за манипулиране на екологичните показатели на двигателите на концерна Volkswagen е стартирало още през 2005 г. Това признаха от ръководството на концерна на пресконференция.
Дизелгейт е започнал още през 2005 г.
Снимка: Ройтерс

Пред медиите се изправиха ръководителят на концерна Матиас Мюлер и шефът на марката Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч. Двамата разкриха подробности около разследването на скандала, в който по един или друг начин са въвлечени 450 служители на германския производител.

До момента от работа са отстранени само 9 мениджъри на концерна, а разследващите са иззели повече от 100 терабайта информация на всевъзможни носители. Конфискувани са дори сим картите от служебните телефони на замесените.

Самото разследване се води от два екипа. Първият са инспектори и юристи от концерна, а вторият – одитори от международната юридическа компания Jones Day. Екипите работят независимо един от друг, за да може да се гарантира пълна обективност на резултатите от разследването. Те ще бъдат обявени с подробности на 21 април 2016 г.

Известни са обаче първите резултати. Според тях корените на Дизелгейт са посети още през 2005 г., когато концернът решава да наложи на пазара в САЩ своите дизелови мотори. Тогава технологиите по неутрализация на азотния окис не са така добре развити както сега и отделът за разработка на двигателите не успява да се справи с въведените критерии, които в САЩ са много по-строги, отколкото в Европа.

В крайна сметка е взето решение просто да бъде „излъгано” програмното обезпечение на моторите, което е доста по-евтино отколкото преработката на самите двигатели. Независимо че на по-късен етап е създадена технология за неутрализация на азотния окис, във VAG продължават да използват лъжливия софтуер, въпреки че могат да минат и без него.

Мотивът за това решение е, че в реални условия двигателите, оборудвани с тази програма, се оказват далеч по-икономични. Това позволява на дизеловите мотори на Volkswagen да покажат среден разход на гориво, който се доближава до този на хибридните агрегати, които масово навлизат в производство.

Топ мениджърите на концерна отказаха да потвърдят дали се готви раздяла с някои от марките, за да бъдат набавени средства за справяне с щетите от Дизелгейт. Ръководството обаче е взело решение за децентрализация на подразделенията в концерна, което означава, че отделните марки ще имат повече пълномощия при взимането на решения. И така, на практика, компаниите ще предрешат сами своята съдба.

От цялото това нещо най-печеливша ще се окаже Skoda, чието ръководство от известно време се опитва да постигне по-голяма автономия от Volkswagen.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #38
    10 rate up comment 3 rate down comment
    оня същия ( преди 10 години )
    сосчето избухна, само като каза E30 и дрифт и ми стана идеално ясен точно от кой вид си и колко си имал Williams и Vti...
  • #37
    12 rate up comment 6 rate down comment
    оня същия ( преди 10 години )
    Да, плочата я знаем наизуст, върти се от някоя друга година вече. Уникален гоуф на 2г... никога нищо конкретно, по лапешки. Аз карам Q50 хибрид Sport Tech, както и няколко други коли, писна ми да го казвам щото разни *** ми разправят че съм се бил хвалил, можеш да го провериш колко струва и пак ми се хвали със "2 годишни" дизелови п е ч к и от Горубляне "уникат".
  • #36
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    14. Audi 3.14 14.
  • #35
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Според последната класация на Аутобилд, соцваген е на предпоследно място по надежност.AUTO BILD QUALITY REPORT 2015The ranking1. Kia 2,14 1. 2.14 Mazda 3. Honda 2.43 3. Hyundai 2.43 3. Toyota 2.43 6. Volvo 2.57 7. BMW 2.71 7. Dacia 2.71 9. Nissan 2.83 10. Mercedes-Benz 2.86 11. Opel 3.00 11. Renault 3.00 11. Seat 3.00 14. Audi 3.14 14.
  • #34
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Едва ли има някой тук, който до ти вярва. Всички ти знаем лъжите. Каквито и нови до измисляш, те си остават плоски, като теб самия ***. Стига сме говорили за психичните ти отклонения. Нека се концентрираме върху темата дизелгейт!Имаш ли нещо да кажеш по въпроса или ще си въртиш старата прескачаща грамофонна плоча, отново и отново...
  • #33
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    Сега вече може да си пуснете бързи и яростни Токио дрифт и да се завивате с юргана защото стана късно жълтъци. А аз мисля да извадя от гаража моето BMW E30 че не съм го палил цяла седмица и да по дрифтя малко.
  • #32
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    В Европа има произведени класически автомобили от които само една такава машина струва повече от колекция наброяваща 25 коли и то най добрите от Японското Автомобилстроенето. Когато в Италия Англия и Германия са писали историята на Автомобилостроенето в Япония Сойчиро Хонда е поправял мотопеди и Тунинг на Американски V8 в гаража на баща си . А Тойта е правил Станове за тъкане, и машини за обработка на памук. Разбрахте ли ме добре жълтъци неизлюпени.
  • #31
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Форумните специалисти обвиняват всички в лъжа - това е познат синдром за психолозите - в живота те самите са лъжци и не могат да повярват, че някой може да реши да не лъже повече и да разкрие истината до край - да се пречисти, само тогава може да спре да лъже.Злобата която се излива тука показва тежкото наследство в нашата родина. Бог да ни е на помощ!
  • #30
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дълго време автопроизводиелите живяха в относителен комфорт. Сега дойде време за истината - Tesla, Apple, Google разръчкаха фекалиите. VW по незнайни за нас причини го отнесоха тежко. Доброто е, че не влязоха във филма в който биха влезли техните колеги отвъд океана - да докажат, че всички са в кюпа. За сметка на това избраха правилния път-да разкрият всичко до край-това евентуално ще им донесе предимство за в бъдеще.
  • #29
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Mytata ( преди 10 години )
    Сaмо Alfa romeo,друго не признавам