IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Volkswagen ще разкрие всички факти около скандала през април догодина

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Създаването на софтуера за манипулиране на екологичните показатели на двигателите на концерна Volkswagen е стартирало още през 2005 г. Това признаха от ръководството на концерна на пресконференция.
Дизелгейт е започнал още през 2005 г.
Снимка: Ройтерс

Пред медиите се изправиха ръководителят на концерна Матиас Мюлер и шефът на марката Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч. Двамата разкриха подробности около разследването на скандала, в който по един или друг начин са въвлечени 450 служители на германския производител.

До момента от работа са отстранени само 9 мениджъри на концерна, а разследващите са иззели повече от 100 терабайта информация на всевъзможни носители. Конфискувани са дори сим картите от служебните телефони на замесените.

Самото разследване се води от два екипа. Първият са инспектори и юристи от концерна, а вторият – одитори от международната юридическа компания Jones Day. Екипите работят независимо един от друг, за да може да се гарантира пълна обективност на резултатите от разследването. Те ще бъдат обявени с подробности на 21 април 2016 г.

Известни са обаче първите резултати. Според тях корените на Дизелгейт са посети още през 2005 г., когато концернът решава да наложи на пазара в САЩ своите дизелови мотори. Тогава технологиите по неутрализация на азотния окис не са така добре развити както сега и отделът за разработка на двигателите не успява да се справи с въведените критерии, които в САЩ са много по-строги, отколкото в Европа.

В крайна сметка е взето решение просто да бъде „излъгано” програмното обезпечение на моторите, което е доста по-евтино отколкото преработката на самите двигатели. Независимо че на по-късен етап е създадена технология за неутрализация на азотния окис, във VAG продължават да използват лъжливия софтуер, въпреки че могат да минат и без него.

Мотивът за това решение е, че в реални условия двигателите, оборудвани с тази програма, се оказват далеч по-икономични. Това позволява на дизеловите мотори на Volkswagen да покажат среден разход на гориво, който се доближава до този на хибридните агрегати, които масово навлизат в производство.

Топ мениджърите на концерна отказаха да потвърдят дали се готви раздяла с някои от марките, за да бъдат набавени средства за справяне с щетите от Дизелгейт. Ръководството обаче е взело решение за децентрализация на подразделенията в концерна, което означава, че отделните марки ще имат повече пълномощия при взимането на решения. И така, на практика, компаниите ще предрешат сами своята съдба.

От цялото това нещо най-печеливша ще се окаже Skoda, чието ръководство от известно време се опитва да постигне по-голяма автономия от Volkswagen.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Do Sosa ( преди 10 години )
    Нова кола гори 0.5/10 000 масло и това викаш било добре??? Моето Пежо 306 2.0 хди на 500 000 гори 0.3/20 000 пълна синтетика! Мазда, Форд, Пежо и Ситроен са с едни дизелови мотори, да не забравяме. Само да не се окаже, че и те са манипулирани, защото това са най-добрите дизели!
  • #47
    2 rate up comment 3 rate down comment
    оня при майка ти ( преди 10 години )
    хубаво съчинение, мАного швейцарско, в кой автобус го измисли?
  • #46
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до оня същия от село ( преди 10 години )
    Е какво толкова ти е чудно, като на приятел брат му работи там от 6 г. (кара пощенски камион) и между другото се занимава и с внос на коли по поръчка, как ги намира не знам, но взима еденични и само скъпи коли, на месец по 1, много рядко 2 коли, като приятеля ми ходи до там и ги докарва, за последния месец и половина докара само две БМВ- Х1. Моята също е била поръчана, но впоследствие човека се отказва и аз я взех!
  • #45
    5 rate up comment 2 rate down comment
    оня същия ( преди 10 години )
    точно тъй, докарали са ти я с поръчка от Швейцария, нов внос преди 2г нали ? :))) Загубен си и си личи от половин километър мойто момче. Ахахаха... шеф...
  • #44
    8 rate up comment 4 rate down comment
    нов внос от Швайц ( преди 10 години )
    Не е нужно да казваш каква ти е 2-годишната кола!От 100 км миришеш на Гоуф. 2-годишна е може би, но защото си е купил преди 2 г., а тя е произведена някъде в края на 90-те.И каква беше поръчката от Швайц? Бърза или експресна? С частен самолет ли ти е докараха?Абе гофаджийче бедно, що не вземеш да се гpъмнеш?Мокрите ти сънища, вече на никой не са интересни...
  • #43
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Ура ( преди 10 години )
    Аз пък карам BMW X5 ///M а другата ми кола е Батмобил за уикенда. Смешници...
  • #42
    3 rate up comment 8 rate down comment
    волводжията ( преди 10 години )
    от волвото по-убаво и здраво нема
  • #41
    3 rate up comment 10 rate down comment
    аз ги харесвам и то ( преди 10 години )
    Става въпрос за 3 три двигателя от 18 възможни бе хора и не става въпрос за качеството а за вредни емисии.Въпроса е че на тях им казаха и си признаха а другите не си признават.
  • #40
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    защо мислиш, че на Рено им трябва да купуват ***, като ФауВе. Так само ще си вкарат автогол и ще им падне реномето притежавайки най-измамната и селска марка в света.По-скоро китайците ще ги купят ВАГените и социализма в тази и без това социалистическа компания ще пребъде. Тогава поне ще се знае официално, че ВФ е Made in China, а не както сега да е и без това китайско, но да им пишат Made in Germany и да вземат по една торба пари от бaлъците за уж немско качество с китайски произход.
  • #39
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Скоро Дачия ще купи Шкода, а Рено- Фолксваген. И тогава тук ще е още по-забавно!