IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Volkswagen ще разкрие всички факти около скандала през април догодина

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Създаването на софтуера за манипулиране на екологичните показатели на двигателите на концерна Volkswagen е стартирало още през 2005 г. Това признаха от ръководството на концерна на пресконференция.
Дизелгейт е започнал още през 2005 г.
Снимка: Ройтерс

Пред медиите се изправиха ръководителят на концерна Матиас Мюлер и шефът на марката Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч. Двамата разкриха подробности около разследването на скандала, в който по един или друг начин са въвлечени 450 служители на германския производител.

До момента от работа са отстранени само 9 мениджъри на концерна, а разследващите са иззели повече от 100 терабайта информация на всевъзможни носители. Конфискувани са дори сим картите от служебните телефони на замесените.

Самото разследване се води от два екипа. Първият са инспектори и юристи от концерна, а вторият – одитори от международната юридическа компания Jones Day. Екипите работят независимо един от друг, за да може да се гарантира пълна обективност на резултатите от разследването. Те ще бъдат обявени с подробности на 21 април 2016 г.

Известни са обаче първите резултати. Според тях корените на Дизелгейт са посети още през 2005 г., когато концернът решава да наложи на пазара в САЩ своите дизелови мотори. Тогава технологиите по неутрализация на азотния окис не са така добре развити както сега и отделът за разработка на двигателите не успява да се справи с въведените критерии, които в САЩ са много по-строги, отколкото в Европа.

В крайна сметка е взето решение просто да бъде „излъгано” програмното обезпечение на моторите, което е доста по-евтино отколкото преработката на самите двигатели. Независимо че на по-късен етап е създадена технология за неутрализация на азотния окис, във VAG продължават да използват лъжливия софтуер, въпреки че могат да минат и без него.

Мотивът за това решение е, че в реални условия двигателите, оборудвани с тази програма, се оказват далеч по-икономични. Това позволява на дизеловите мотори на Volkswagen да покажат среден разход на гориво, който се доближава до този на хибридните агрегати, които масово навлизат в производство.

Топ мениджърите на концерна отказаха да потвърдят дали се готви раздяла с някои от марките, за да бъдат набавени средства за справяне с щетите от Дизелгейт. Ръководството обаче е взело решение за децентрализация на подразделенията в концерна, което означава, че отделните марки ще имат повече пълномощия при взимането на решения. И така, на практика, компаниите ще предрешат сами своята съдба.

От цялото това нещо най-печеливша ще се окаже Skoda, чието ръководство от известно време се опитва да постигне по-голяма автономия от Volkswagen.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #28
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сосе, сосее, само пълниш форума с тъпотии. Карай си *** вагиналскя и се радвай на живота. Щом те радва :)
  • #27
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дизелгейт а селската буца на форума приказва за Приус.Е нема такъв селянин фанатик.Те го плюят а той си мисли че дъжд вали.Приус и японците са виновни за немската некадърност да.А да и международен заговор има срещу ваг.Няма начин някои други да не са им набутали лъжещия софтуер.Извънземните и те са намесени да знаете.Видели са от космоса пушещите нафтови печки на ваг и са решили да ги накажат.Eвреите,илюминатите,сорос,Путин,оБанана и Асад са спретнали този компромат.Наш *** не го вълнува...
  • #26
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хахахаха Ваги новото ти име sosa ли е?Ще го ползваш ли друг път или само днес си решил да се прекръстиш така звучно?Най новото е не името а че си имал Сивик хахаха.Това лъжата ти за нищо е нямаш честно.Не познавам някой качил се на японка да подкара немска химична тоалетна.Такъв мазохист не съм виждал все още но виж ти може и да си такъв.Хайде стига лъга ! По добре кажи нещо за дизелгейта!Дали това не е международен заговор или е само заговор на САЩ срещу "великата" кeнефска марка ваг!хахахахаха
  • #25
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    Познавам фенове на различни японски марки. И впечатление то ми е че по голямата част са фанатици. Пози боже сляпо да прогледа
  • #24
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    Няма за какво да лъжа първо. После не съм фен на въпросната марка VW. Дълги години съм бил горд собственик на Сivic Vti 1.6 160cv от 1997 когато Clio wiliams I VW GTI а и много други не можеха да направят такива мотори. Това тогава беше революция. не сегашните напъни с турбо агрегати с неясно бъдеще който Honda водят за революционни. F1 от изминалия сезон обрисува картинката точно къде се намират японците.
  • #23
    11 rate up comment 14 rate down comment
    пако ( преди 10 години )
    Мале ,мале абе вие сте на хранилка от анти ФВ хейтърското дружество с главатар Дошко Сивик-а.Тоя па щял да прави 2.0 ТДИ за смях.пич *** не си добре хич.Доказа се че великите Тесли са обикновенни тесли..70 % от колите дефектират до 60 к. мили..Страхотно КПД има космо-технологията.И понеже други доводи няма,айде ги кръстихме и канцерогенни,опасни..Та великия ел.лиген Приус нали и той ползва масла и горива..аа да ,вашите са полезни,стават и за пиене и са еко..Евала на слабоумието.
  • #22
    17 rate up comment 7 rate down comment
    ? ( преди 10 години )
    Защо ли автомобила на снимката е отново в сервиза?
  • #21
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На 1- ви Април догодина ще кажат истината на обществото. Тия лъжат кат наште политици- Местан, Пеевски и Б.Б.
  • #20
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Гъбен сосе, ти японците не ги мисли, а по-добре мисли лубимите ти измамници как няма да фалират след най-грандиозния скандал в историята на автомобилите. Такива лъжци и мошеници няма втори, колкото и да се мъчиш да ги настигнеш с твоите лъжи за приятели с Приуси, разход на масла и какво ли още не. Нали не смяташ, че някой тук ти вярва на измислиците! А за фанатизма гледай немските фенове и себе си. Цял свят изкара кирливите ризи на немските кeнефи, само фанатиците мислят, че има заговор.
  • #19
    12 rate up comment 7 rate down comment
    до: Sosa ( преди 10 години )
    Не те знам сос от гъбена манджа ли си или от бобена каша, но лъжеш почти, като тези на които си им фен.Разликата в ускорението и удоволствието от карането наистина не ги коментирай, защото твоята нафтова печка е много зле в това отношение. В града Приуса ще те прави див и щаслив и на ускорение и на разход и на всичко. Да не говорим, че се движи безшумно, не трака и не бълва облаци дим по светофарите. Със сигурност твоя приятел е доста по-интелигентен и успял от теб. А за маслото как го измисли?