IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Volkswagen ще разкрие всички факти около скандала през април догодина

Дизелгейт е започнал още през 2005 г.

Създаването на софтуера за манипулиране на екологичните показатели на двигателите на концерна Volkswagen е стартирало още през 2005 г. Това признаха от ръководството на концерна на пресконференция.
Дизелгейт е започнал още през 2005 г.
Снимка: Ройтерс

Пред медиите се изправиха ръководителят на концерна Матиас Мюлер и шефът на марката Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч. Двамата разкриха подробности около разследването на скандала, в който по един или друг начин са въвлечени 450 служители на германския производител.

До момента от работа са отстранени само 9 мениджъри на концерна, а разследващите са иззели повече от 100 терабайта информация на всевъзможни носители. Конфискувани са дори сим картите от служебните телефони на замесените.

Самото разследване се води от два екипа. Първият са инспектори и юристи от концерна, а вторият – одитори от международната юридическа компания Jones Day. Екипите работят независимо един от друг, за да може да се гарантира пълна обективност на резултатите от разследването. Те ще бъдат обявени с подробности на 21 април 2016 г.

Известни са обаче първите резултати. Според тях корените на Дизелгейт са посети още през 2005 г., когато концернът решава да наложи на пазара в САЩ своите дизелови мотори. Тогава технологиите по неутрализация на азотния окис не са така добре развити както сега и отделът за разработка на двигателите не успява да се справи с въведените критерии, които в САЩ са много по-строги, отколкото в Европа.

В крайна сметка е взето решение просто да бъде „излъгано” програмното обезпечение на моторите, което е доста по-евтино отколкото преработката на самите двигатели. Независимо че на по-късен етап е създадена технология за неутрализация на азотния окис, във VAG продължават да използват лъжливия софтуер, въпреки че могат да минат и без него.

Мотивът за това решение е, че в реални условия двигателите, оборудвани с тази програма, се оказват далеч по-икономични. Това позволява на дизеловите мотори на Volkswagen да покажат среден разход на гориво, който се доближава до този на хибридните агрегати, които масово навлизат в производство.

Топ мениджърите на концерна отказаха да потвърдят дали се готви раздяла с някои от марките, за да бъдат набавени средства за справяне с щетите от Дизелгейт. Ръководството обаче е взело решение за децентрализация на подразделенията в концерна, което означава, че отделните марки ще имат повече пълномощия при взимането на решения. И така, на практика, компаниите ще предрешат сами своята съдба.

От цялото това нещо най-печеливша ще се окаже Skoda, чието ръководство от известно време се опитва да постигне по-голяма автономия от Volkswagen.

Тагове: Volkswagen Group
0 от 500
  • #18
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    Тука 80% от еколозите където коментират нямат пари за първи Приус и карат коли по на 10-15 години. Правите се на големи природозащитницифри. . И се молите като някакъви фанатици на японските легени. Но реалността е много различна. Вече сме в 2016 година не е 1996 Японската инженерна мисъл се изчерпа много скоро Корейците ще ги настигнат и задминат.
  • #17
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    Като закупих колата един приятел си взе революцията в автомобилстроенето Тйота приус (човека е карал много коли последен модел премиум клас, но е фен на японците). Моят 2.0 TDI харчи 0.5 масло на 10000км. Неговия Приус харчи толкова на 3000км. Разликата в горивото е малка неговата харчи 5.5 на 100 моя харчи 6.1 на 100. Разликата в ускорението и удоволствие от каране няма да я коментирам. Сега колата се продава почти не я кара, кара коли под наем.
  • #16
    11 rate up comment 16 rate down comment
    Sosa ( преди 10 години )
    Мотивът за това решение е, че в реални условия двигателите, оборудвани с тази програма, се оказват далеч по-икономични. Това позволява на дизеловите мотори на Volkswagen да покажат среден разход на гориво, който се доближава до този на хибридните агрегати, които масово навлизат в производство.Именно за това си взех точно преди 2 години кола оборудвана с 2.0 TDI 140cv. Харчи почти като хибрид а върви като бензин. Това че хвърля сажди малко ми е през оная работа. Вие си карайте хибридче.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 10 години )
    Четете де, вече 2 поста се повтаряте с тези 9 инженери, а в статията пише 9 меринджея и 450 служители на компанията.Вероятно повечето от последните също са инженери.
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Кольо Камиона ( преди 10 години )
    Много сложни са лъжите им, затова им трябва до април другата година да ги измислят така, че да не се оплетат отново в лъжите си както стана като ги хванаха
  • #13
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Имам две коли, едната е 12 годишна, а другата е на 2 год." - само дето за втората излъга гоуфаджийче :) А аз какво карам, не се притеснявай, не е нито на 12г нито е гоуф, нито ти е във възможностите
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    за близките ( преди 10 години )
    "Крадеца вика - дръжте крадеца!" Тая приказка не е случайна. Важното е народа да купува. После дали е канцерогенник или не, зависи колко работа ще имат и болниците. В онкологиите се въртят най-големите пари. Но това го разбираме при докторите едва. Уви. Който е имал близък с онкологично заболяване, знае достатъчно :(((((
  • #11
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Естествено, че не само ФВ са замесени!Замесените са доста повече, но няма да ги изкарат наяве, защото много неща ще лъснат в Еврогeйския съюз.Бош са в кюпа, шМеркел също.Скандала е от началото на нейното управление 2 мандата. Прикривала ги е и всичко се е знаело на държавно ниво. В Брюксел са знаели също, но и те са ги прикривали. Имало е сигнали от 2007 г. за измамата, но всичко е потулено. Излиза, че точно тези, които ни учат, против корупцията са най-корумпираните и най-големите измамници.
  • #10
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    На кой народ е кола Гоуфа бе ***?На селяните и слабоумниците ли? Да на тях може и да е кола,но не и на народа както бръщолевиш.Я кажи по добре как определяш една кола че е кола на народа и за кой точно народ говориш!И всичкото това променя ли факта,че тази селско-тарикатска фирма се оказаха най-големите измамници в историята на автомобилостроенето!Няма по-големи от тях и никога няма да има.Не случайно таргета им се състои от най-слабоумните простаци и ***.Ти го доказваш ***.
  • #9
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "велика ти е само шизофренийката гоуфаджийче с петнайсе годишен трaкалник нов внос..."Имам две коли, едната е 12 годишна, а другата е на 2 год. А сигурно ти караш някой 15 годишен жълтурски кашон! Но се чудя Дошльовците колко много са заблудени та на хубавото да повтарят като папагали колко било лошо! От изброените по-долу модели всички са върха на автомобилостроенето, а и цените им го доказват! Само Дошльовците са се запънали като магаре на мост и отрипат истината!