IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

210 премиери, специално построени сгради и над 12 000 представители на медиите

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Малка част от центъра. Снимка: IAA

Автосалонът във Франкфурт не е най-големия в Европа. Тазгодишното му издание обаче със сигурност може да се нарече автомобилно събитие номер едно. Салонът е базиран в известния изложбен център във Франкфурт, чиято площ може да се мери със среден столичен квартал.

Въпреки че не се провежда ежегодно като изложението в Женева, а се редува със салона в Париж, автосалон Франкфурт е най-зрелищната автомобилна сцена на континента. Няма друго изложение с толкова посетители и толкова мащабни сцени.

Голямото немско трио - Audi, BMW и Mercedes, се съревновават всеки път за вниманието на посетителите и журналистите, изграждайки невиждани щандове.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Audi. Снимка: IAA 2015

И през тази година Audi построи цяла сграда на площада на изложението, за да покаже най-новите си модели. Съоръжението с размери на жилищна кооперация има два високи етажа, няколко стълбища, асансьори и дори ескалатори. Атракцията обаче е абстрактна стая, чиито стени са изцяло създадени от лед. Усилията определено си струват, тъй като марката представя новото поколение на най-продаваната си кола - A4, както и концепция, представяща бъдещето на гамата й от кросовъри.


Залата на BMW. Видео: BMW

BMW не остана по-назад, все пак Франкфурт е сцена за премиерата новото поколение на флагмана 7-Series. Базираната в Мюнхен компания зае цяло хале, в каквото обикновено се събират поне 4-5 автомобилни компании. Въпреки че не е изградена от нулата, сградата е напълно префасонирана с нови облицовки, настилки, тавани. Интегрирана е дори писта за тест на автомобилите, която се вие през всички етажи на съоръжението.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Mercedes. Снимка: Ройтерс

На сходна концепция, но без тестова писта, заложи и Mercedes. Разположената пред централния вход на изложението сграда е напълно преобразена за събитието, като има три етажа - един за основните премиери, един за спортните модели и един за кросовърите. Акцентът са новите S-Class кабриолет и C-Calss купе.

Останалите марки също са се постарали да привлекат окото на посетители и журналисти. Изложени са всевъзможни стимулатори, атракциони и щандове, като за обикалянето им са необходими поне 2-3 дни. Площта е настина голяма, като поради това са налични шатъли, които се използват за придвижване между различните сгради.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Един от многобройните симулатори. Снимка: IAA

За да добиете по-ясна представа за мащабите на събитието, ще изброим няколко факта - 210 премиери, 1100 свързани с автомобилната индустрия компании от 40 страни в света и над 12 000 представители на медии от 87 различни държави.

Всичко това превръща Франкфурт в автомобилен мегаполис. Дори намирането на хотел е трудна задача - наличните в града стаи се изчерпват 2-3 месеца преди старата на изложението. По-далновидните, направили резервация навреме, трябва да платят по около 400 евро на вечер за най-обикновена стая. А тези, които са закъснели, трябва да се бръкнат за няколко пъти по-висока сума.

Имайки това предвид, много родни и чуждестранни медии избират хотели в съседни градове - в радиус от 30 до над 200 км. Това е възможно, тъй като германците са подсигурили пълноценна железопътна гара в самия изложбен център. Бързите влакове в страната преодоляват разстояние от около 150 км. за приблизително 1 час. Пътуването с автомобил е също добър вариант, тъй като градът е опасан с отлична пътна инфраструктура.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Изложението предлага дори игра на футбол с робот. Снимка: IAA

Организаторите на събитието правят всичко възможно да осигурят удобства на журналистите. Изградени са няколко пресцентъра, както и малки места за по няколко човека във всяко хале. Броят на отразяващите събитието обаче е толкова сериозен, че местата се изчерпват моментално. А достъпът до работеща интернет мрежа е буквално невъзможен.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Не само китайците прекопират новите автомобили. Снимка: Automedia.bg 

През последните години расте и броят на "журналистите" от Китай. Те не идват на салона, за да отразят събитието, а за да прекопират най-новото на автомобилната сцена. Проверката е пълна - с рулетка, линийка и голям тефтер. Новите модели биват измервани и снимани в детайли от всеки ъгъл. Инспектират се дори панелите под мокета, вътрешността на багажника, пантите, лостчетата и т.н. Този тип "журналисти" са най-многобройни. Не се сърдете ако на някоя снимка на нов автомобил има дребен китаец, който разглежда колата отдолу.

Изложението е отворено за посетители до 27 септември.

Всичко интересно от салона може да намерите на страниците на Automedia.bg

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    sektanti ( преди 10 години )
    Тези сектанти пък станаха големи защитници на околната среда.
  • #7
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Но най-интересно какво ще стане сега с ВАГ които са лъгали съвсем преднамерено в продължение на години и са продавали дизели с реални вредни емисии 40 пъти над допустимите. В Европа тия канцерогенни емисии убиват над 400 000 годишно, в САЩ сигурно по-малко, защото дизелите нямат и 1% от пазара, но все пак цифрата е доста по-внушителна от смъртните случаи при ГМ и Тойота.
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Мда, американска справедливост в действие - Тойота с 5 смъртни случая, 4 от които в катастрофата с магистралния полицай, причина за която бяха неправилно инсталирани стелки от друг модел и глоба 1.2 милиарда. От друга страна GM с над 120 жертви и глоба от 0.9 милиарда. За малко да повярвам в чудеса.
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японският производител на автомобили Toyota Motor се е съгласил да изплати рекордна глоба от 1.2 млрд. долара, за да прекрати криминално разследване на щатските регулатори за проблеми със сигурността на някои модели на компанията. Споразумението между Министерството на правосъдието и Toyota включва признание от страна на производителя, че е заблуждавал американските клиенти за два отделни технически проблема при различни модели, които са причина за нежелано ускоряване на автомобилаСумата, която ще плати Toyota, е най-голямата глоба, налагана от Съединените щати върху компания от автомобилната индустрия. "Моята надежда и очакване е, че решението на този казус ще послужи за модел при разрешаване на случаи с компании в подобни позиции", заявява главният проглокор на САЩ Ерик Холдър. Глобата за Toyota бележи значима победа за адвокатите, които от години водят борба за възбуждане на криминални разследвания срещу производители на автомобили заради нарушения, свързани с безопасността. Макар да не включва индивидуални обвинения срещу служители на компанията, това е първото федерално криминално дело от такъв тип в страната след приемането на Закона за автомобилната безопасност преди 48 години. "Това дело означава, че на най-високите нива в автомобилните компании трябва да се притесняват, че могат да свършат в затвора, ако си затварят очите за технически дефекти", заявява Джоан Клейбрук от неправителствената организация Public Citizen.Президентът на японския концерн Акио Тойода коментира, че през последните години Toyota работи усилено, за да се промени. "Това е важна повратна точка, която ни позволява да се върнем към основната си философия да поставяме приоритета върху клиентите си", заявява той. Северноамериканското представителство на компанията заявява, че споразумението затваря една "неприятна глава" за Toyota.Проблемите, засегнати от споразумението, датират поне от края на 2007 г. и са свързани с най-малко пет смъртни случая. Toyota все още е изправена пред стотици частни дела. Според сделката властите ще свалят криминалните обвинения срещу компанията, в замяна на което тя трябва да допусне независими наблюдатели, които ще оценят практиките по отношение на безопасността. Извършващите мониторинга трябва да бъдат одобрени от правителството на САЩ, а разходите им ще бъдат поети от компанията. Те ще могат да интервюират служители, да участват на събрания по въпросите на сигурността и ще имат безплатен номер за анонимни сигнали за нарушения от работници на компанията. Производителят вече ще е задължен да докладва технически дефекти на регулаторите до пет дни след като са установени.Японският концерн потвърди, че е подвел клиентите си в Съединените щати, след като е съобщил, че колите, произведени за Америка, са в изправност. Въпреки това Националната администрация за безопасност на пътното движение във Вашингтон е открила неизправности. Те са свързани с ускоряването на автомобила и горивната помпа, което застрашава сигурността на пътниците. По тази причина Toyota трябва да плати еднo от най-високите извънсъдебни споразумения в историята на автомобилната индустрия, равняващо се на 1,2 милиарда долара.Президентът на автомобилния концерн Акио Тойода прие новината спокойно.Искам хората да не си мислят, че изтеглянето на автомобили от пазара е нещо толкова лошо. За нас и колегите ни от индустрията това е нещо полезно, което ще ни помогне да подобрим качеството на колите и да осигурим безопасността на пътниците, заяви Тойода.Освен извънсъдебното споразумение между Съединените щати и Toyota, компанията трябва да се яви в съда по стотици други жалби от частни лица. Автомобилният концерн изтегли от световния пазар 12 милиона коли през 2009 и 2010 г.
  • #4
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Те хубаво японците учат немците ама защо постоянно ги съдят тойота за кражби на патенти? Типично за азиатците да си "бират" идеи от най-добрите.
  • #3
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Един немски шеф стана известен с една рулетка, помите ли го? Тия китайци са там на зяй-пазар, новите немски модели вече ги произвеждат китайските джойнт-венчъри в Kитай, така че всички технически данни китайците вече ги имат. А японците са там за да учат немците на високи технологии. Робота на предпоследната снимка виждате ли го? Това е FANUC M-710iC - няма немски аналог по отношение на бързина в тоя клас до 70 кг полезен товар.
  • #2
    23 rate up comment 8 rate down comment
    ку-ку ( преди 10 години )
    Това с копирането трябва да се сложи под ударите на закона, както е при парите. Като си некадърен да и направиш дизайн и крадеш... извинявам се... "копираш" - айде глоби, ама не некви стинки ;)
  • #1
    25 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мдаа дръпнатите, пак са там да крадът идеи.