IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

210 премиери, специално построени сгради и над 12 000 представители на медиите

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Малка част от центъра. Снимка: IAA

Автосалонът във Франкфурт не е най-големия в Европа. Тазгодишното му издание обаче със сигурност може да се нарече автомобилно събитие номер едно. Салонът е базиран в известния изложбен център във Франкфурт, чиято площ може да се мери със среден столичен квартал.

Въпреки че не се провежда ежегодно като изложението в Женева, а се редува със салона в Париж, автосалон Франкфурт е най-зрелищната автомобилна сцена на континента. Няма друго изложение с толкова посетители и толкова мащабни сцени.

Голямото немско трио - Audi, BMW и Mercedes, се съревновават всеки път за вниманието на посетителите и журналистите, изграждайки невиждани щандове.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Audi. Снимка: IAA 2015

И през тази година Audi построи цяла сграда на площада на изложението, за да покаже най-новите си модели. Съоръжението с размери на жилищна кооперация има два високи етажа, няколко стълбища, асансьори и дори ескалатори. Атракцията обаче е абстрактна стая, чиито стени са изцяло създадени от лед. Усилията определено си струват, тъй като марката представя новото поколение на най-продаваната си кола - A4, както и концепция, представяща бъдещето на гамата й от кросовъри.


Залата на BMW. Видео: BMW

BMW не остана по-назад, все пак Франкфурт е сцена за премиерата новото поколение на флагмана 7-Series. Базираната в Мюнхен компания зае цяло хале, в каквото обикновено се събират поне 4-5 автомобилни компании. Въпреки че не е изградена от нулата, сградата е напълно префасонирана с нови облицовки, настилки, тавани. Интегрирана е дори писта за тест на автомобилите, която се вие през всички етажи на съоръжението.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Mercedes. Снимка: Ройтерс

На сходна концепция, но без тестова писта, заложи и Mercedes. Разположената пред централния вход на изложението сграда е напълно преобразена за събитието, като има три етажа - един за основните премиери, един за спортните модели и един за кросовърите. Акцентът са новите S-Class кабриолет и C-Calss купе.

Останалите марки също са се постарали да привлекат окото на посетители и журналисти. Изложени са всевъзможни стимулатори, атракциони и щандове, като за обикалянето им са необходими поне 2-3 дни. Площта е настина голяма, като поради това са налични шатъли, които се използват за придвижване между различните сгради.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Един от многобройните симулатори. Снимка: IAA

За да добиете по-ясна представа за мащабите на събитието, ще изброим няколко факта - 210 премиери, 1100 свързани с автомобилната индустрия компании от 40 страни в света и над 12 000 представители на медии от 87 различни държави.

Всичко това превръща Франкфурт в автомобилен мегаполис. Дори намирането на хотел е трудна задача - наличните в града стаи се изчерпват 2-3 месеца преди старата на изложението. По-далновидните, направили резервация навреме, трябва да платят по около 400 евро на вечер за най-обикновена стая. А тези, които са закъснели, трябва да се бръкнат за няколко пъти по-висока сума.

Имайки това предвид, много родни и чуждестранни медии избират хотели в съседни градове - в радиус от 30 до над 200 км. Това е възможно, тъй като германците са подсигурили пълноценна железопътна гара в самия изложбен център. Бързите влакове в страната преодоляват разстояние от около 150 км. за приблизително 1 час. Пътуването с автомобил е също добър вариант, тъй като градът е опасан с отлична пътна инфраструктура.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Изложението предлага дори игра на футбол с робот. Снимка: IAA

Организаторите на събитието правят всичко възможно да осигурят удобства на журналистите. Изградени са няколко пресцентъра, както и малки места за по няколко човека във всяко хале. Броят на отразяващите събитието обаче е толкова сериозен, че местата се изчерпват моментално. А достъпът до работеща интернет мрежа е буквално невъзможен.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Не само китайците прекопират новите автомобили. Снимка: Automedia.bg 

През последните години расте и броят на "журналистите" от Китай. Те не идват на салона, за да отразят събитието, а за да прекопират най-новото на автомобилната сцена. Проверката е пълна - с рулетка, линийка и голям тефтер. Новите модели биват измервани и снимани в детайли от всеки ъгъл. Инспектират се дори панелите под мокета, вътрешността на багажника, пантите, лостчетата и т.н. Този тип "журналисти" са най-многобройни. Не се сърдете ако на някоя снимка на нов автомобил има дребен китаец, който разглежда колата отдолу.

Изложението е отворено за посетители до 27 септември.

Всичко интересно от салона може да намерите на страниците на Automedia.bg

0 от 500
  • #28
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Упс, вагонетките вече глътнаха водица - 15 милиарда борсови загуби само за половин ден... Да видим къде ще стигне дъното. Оня с рулетката сигурно пише оставката вече. Today, Volkswagen shares plunged as much as 23 percent to 125.40 euros in Frankfurt, extending the stocks slump for the year to 31 percent. The drop wiped out about 15.4 billion euros ($17.4 billion) in value.
  • #27
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Leberknoedel ( преди 10 години )
    Кое точно японците са копирали от немците? Може би силовата електроника или последните поколения литиеви и никелови батерии? През първата половина на 20-век японците копират автомобилно ноу-хау от американците. Немците от 30 години насам са трагикомично изостанали в технологично отношение. Всичките им "инвестиции" са в пропагандни партенки. Дори комън рейл системите на немските дизели са клонинг на японска разработка.
  • #26
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Японците учили немците? След като копираха всичко от тях ли? На какво ги учат по-точно? На това да правят роботи динозаври за рецепционисти или женски манга роботи за подмокрени нърдове? Ходи и се скрий!
  • #25
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до ку-ку ( преди 10 години )
    Не е толквоа просто. В Европа и САЩ се контролира, но цялата китайска икономика е базирана на кражби! Китай, въпреки безрбойните дела и апели и споразомения, не контролира колите, които се копират. Китай от това се изхранва. А санкции не мога да се налагат на Китай, защото пазарът е гигантски и всеки иска да стъпи на него. Ситуацията е изключително сложна.
  • #24
    6 rate up comment 3 rate down comment
    гост ( преди 10 години )
    Ми кво да ти кажа, фалирала държава, как искаш да има хубави коли ? :D :D :D
  • #23
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хо-хо, ама тия 18 милиарда са само началото. После ще ги заринат дела от "доволни" собственици които са платили пари за коли които не могат да карат. След това ще ги почнат и в Европа - ЕК отдавна се чуди защо замърсяването расте при положение че навлизат все по-стрикни стандарти за емисии. Ако ВАГ оцелеят ще е само защото баба Меркел не може да си позволи нови 300 000 безработни в бюрата на труда.
  • #22
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 10 години )
    При годишен приход от почти 200 милиарда и чиста печалба от над 20 милиарда, пред фалит сме, да, направо сме за съчувстване, знаеш ли ?
  • #21
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ох, вагонетки, направо ви съчуствам. Толкова пяхте за невероятните рекорди за исък разход, а тях вече ги няма в сайта на Гинес. Мдаа, рекорди правени с автомобили непокриващи стандартите за емисии просто не се зачитат. Тъжно, но истина. Кога ще закриваме ментеливата ви фирмичка? Щатите ви гласят 18 милиарда глоба, ВАГ директно обявявва банкрут ако трябва да я плати.
  • #20
    11 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    sektanti, istinata boli, a!?celiqt svqt govori dnes za akciqta sre6tu VW, ti si suskai! pregledai v google da vidi6!
  • #19
    13 rate up comment 5 rate down comment
    до sektanti ( преди 10 години )
    Ами тя цяла България знае ,че Фолксваген= чалгари и селяци....нищо ново не каза. Карайте си ги даже Ви се радваме колко сте заблудени.