IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

210 премиери, специално построени сгради и над 12 000 представители на медиите

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Малка част от центъра. Снимка: IAA

Автосалонът във Франкфурт не е най-големия в Европа. Тазгодишното му издание обаче със сигурност може да се нарече автомобилно събитие номер едно. Салонът е базиран в известния изложбен център във Франкфурт, чиято площ може да се мери със среден столичен квартал.

Въпреки че не се провежда ежегодно като изложението в Женева, а се редува със салона в Париж, автосалон Франкфурт е най-зрелищната автомобилна сцена на континента. Няма друго изложение с толкова посетители и толкова мащабни сцени.

Голямото немско трио - Audi, BMW и Mercedes, се съревновават всеки път за вниманието на посетителите и журналистите, изграждайки невиждани щандове.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Audi. Снимка: IAA 2015

И през тази година Audi построи цяла сграда на площада на изложението, за да покаже най-новите си модели. Съоръжението с размери на жилищна кооперация има два високи етажа, няколко стълбища, асансьори и дори ескалатори. Атракцията обаче е абстрактна стая, чиито стени са изцяло създадени от лед. Усилията определено си струват, тъй като марката представя новото поколение на най-продаваната си кола - A4, както и концепция, представяща бъдещето на гамата й от кросовъри.


Залата на BMW. Видео: BMW

BMW не остана по-назад, все пак Франкфурт е сцена за премиерата новото поколение на флагмана 7-Series. Базираната в Мюнхен компания зае цяло хале, в каквото обикновено се събират поне 4-5 автомобилни компании. Въпреки че не е изградена от нулата, сградата е напълно префасонирана с нови облицовки, настилки, тавани. Интегрирана е дори писта за тест на автомобилите, която се вие през всички етажи на съоръжението.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Mercedes. Снимка: Ройтерс

На сходна концепция, но без тестова писта, заложи и Mercedes. Разположената пред централния вход на изложението сграда е напълно преобразена за събитието, като има три етажа - един за основните премиери, един за спортните модели и един за кросовърите. Акцентът са новите S-Class кабриолет и C-Calss купе.

Останалите марки също са се постарали да привлекат окото на посетители и журналисти. Изложени са всевъзможни стимулатори, атракциони и щандове, като за обикалянето им са необходими поне 2-3 дни. Площта е настина голяма, като поради това са налични шатъли, които се използват за придвижване между различните сгради.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Един от многобройните симулатори. Снимка: IAA

За да добиете по-ясна представа за мащабите на събитието, ще изброим няколко факта - 210 премиери, 1100 свързани с автомобилната индустрия компании от 40 страни в света и над 12 000 представители на медии от 87 различни държави.

Всичко това превръща Франкфурт в автомобилен мегаполис. Дори намирането на хотел е трудна задача - наличните в града стаи се изчерпват 2-3 месеца преди старата на изложението. По-далновидните, направили резервация навреме, трябва да платят по около 400 евро на вечер за най-обикновена стая. А тези, които са закъснели, трябва да се бръкнат за няколко пъти по-висока сума.

Имайки това предвид, много родни и чуждестранни медии избират хотели в съседни градове - в радиус от 30 до над 200 км. Това е възможно, тъй като германците са подсигурили пълноценна железопътна гара в самия изложбен център. Бързите влакове в страната преодоляват разстояние от около 150 км. за приблизително 1 час. Пътуването с автомобил е също добър вариант, тъй като градът е опасан с отлична пътна инфраструктура.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Изложението предлага дори игра на футбол с робот. Снимка: IAA

Организаторите на събитието правят всичко възможно да осигурят удобства на журналистите. Изградени са няколко пресцентъра, както и малки места за по няколко човека във всяко хале. Броят на отразяващите събитието обаче е толкова сериозен, че местата се изчерпват моментално. А достъпът до работеща интернет мрежа е буквално невъзможен.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Не само китайците прекопират новите автомобили. Снимка: Automedia.bg 

През последните години расте и броят на "журналистите" от Китай. Те не идват на салона, за да отразят събитието, а за да прекопират най-новото на автомобилната сцена. Проверката е пълна - с рулетка, линийка и голям тефтер. Новите модели биват измервани и снимани в детайли от всеки ъгъл. Инспектират се дори панелите под мокета, вътрешността на багажника, пантите, лостчетата и т.н. Този тип "журналисти" са най-многобройни. Не се сърдете ако на някоя снимка на нов автомобил има дребен китаец, който разглежда колата отдолу.

Изложението е отворено за посетители до 27 септември.

Всичко интересно от салона може да намерите на страниците на Automedia.bg

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 8 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    Не ми казвай какво да уча и какво не ! А бягай на преглед при психиатър , преди да е станало късно!!!
  • #17
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Научи се да пишеш правилно.Няма такава дума :сигорно:
  • #16
    6 rate up comment 10 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    Ха не знам кои са сектанти и кои не,но кой вярва безрезервно в пропагандитее е очевадно. Цитират се някакви американски агенций и трябва да им вярваме безрезервно ли ? След като е толков на сигорно доказано за канцерогенното влияние на немското автомобилостроене,защо няма още никой осъден, нито в Европа нито в САЩ. Държа да подчертая , че съм по-скоро фен на немските автомобили,но нямам нищо против и японските дори съм имал такива,но съм още по-голям фен на природата...
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Taka za parvi pat niama da se nalaga da gi gazia s djipa a 6te gi obgaziavam.Muhahshahahahahshahahahaa
  • #14
    9 rate up comment 6 rate down comment
    RRE S3 ( преди 10 години )
    Bih si kupil star nemski dizel,samo ako znaeh,4e vsiaka sutrin kato minavam pokrai niakoi beden kvartal na trotoara sa naredeni bedni toyotodjii koito vdi6vat dalboko.Muhahshshahahahaha
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    И сектанти, оказва се, сте точно вие - защото безрезервно вярвате на очевидните пропагандни партенки. Ние, интелигентните хора, си проверяваме информацията и не толерираме канцерогенното автомобилостроене като вас зомбираните маймунки.
  • #12
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    Ние хубаво ще си караме "каручките", ама пак не разбрах какво ви дава право да ни тровите с канцерогенниците си? Има далеч по-логично решение на проблема - конфискация на всички канцерогенници и - на скрап. Материалите да се предоставят на японците за поризводство на чисти хибриди. Всички разходи да бъдат заплатени от ВАГ. А шараните-собственици да си търсят парите от концерна-майка и лично от оня с рулетката.
  • #11
    7 rate up comment 8 rate down comment
    sektanti ( преди 10 години )
    Каруцари, свръхинтелигентни сектанти, карайте каручки, нали казах. Но вие сами си дърпайте каруцата, понеже вашите "специални квалификации", отличаващи вас от нас, са достатъчни само за това.И черпи по - често 12-годишната ти приятелка с две, три ракии, че да не се заглеждат толкова често в нашите немски каляски.
  • #10
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 години )
    И кое ви дава право на вас простите чалгари да тровите нас интелигентните хора със "супер-спортните" си и "естетически издържани" канцерогенници, според теб? ВАГ са за затвора - целия им мениджмънт. А зомбираните им празноглави фенчета също, защото тъотията ви взема криминални висоти.
  • #9
    10 rate up comment 15 rate down comment
    sektanti ( преди 10 години )
    Нека ние чалгарите да си караме коли от ВАГ групата, а вие сектанти и "еко-защитници" обикаляйте с каручки, ще пазите околната среда ;) Вашите хибриди, с които толкова се гордеете нали ги виждаме в Льо Ман. И също така виждаме дизеловите хибриди на ВАГ. Както си намерил тъпата ти американска статия, намери и колко загуби имат Ауди от Тойота. Аз ще ти кажа, ЕДНА загуба, за последните 45 години. Затова когато германеца говори, оризарите да слушат и да си записват.