IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

210 премиери, специално построени сгради и над 12 000 представители на медиите

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист

Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Малка част от центъра. Снимка: IAA

Автосалонът във Франкфурт не е най-големия в Европа. Тазгодишното му издание обаче със сигурност може да се нарече автомобилно събитие номер едно. Салонът е базиран в известния изложбен център във Франкфурт, чиято площ може да се мери със среден столичен квартал.

Въпреки че не се провежда ежегодно като изложението в Женева, а се редува със салона в Париж, автосалон Франкфурт е най-зрелищната автомобилна сцена на континента. Няма друго изложение с толкова посетители и толкова мащабни сцени.

Голямото немско трио - Audi, BMW и Mercedes, се съревновават всеки път за вниманието на посетителите и журналистите, изграждайки невиждани щандове.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Audi. Снимка: IAA 2015

И през тази година Audi построи цяла сграда на площада на изложението, за да покаже най-новите си модели. Съоръжението с размери на жилищна кооперация има два високи етажа, няколко стълбища, асансьори и дори ескалатори. Атракцията обаче е абстрактна стая, чиито стени са изцяло създадени от лед. Усилията определено си струват, тъй като марката представя новото поколение на най-продаваната си кола - A4, както и концепция, представяща бъдещето на гамата й от кросовъри.


Залата на BMW. Видео: BMW

BMW не остана по-назад, все пак Франкфурт е сцена за премиерата новото поколение на флагмана 7-Series. Базираната в Мюнхен компания зае цяло хале, в каквото обикновено се събират поне 4-5 автомобилни компании. Въпреки че не е изградена от нулата, сградата е напълно префасонирана с нови облицовки, настилки, тавани. Интегрирана е дори писта за тест на автомобилите, която се вие през всички етажи на съоръжението.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Залата на Mercedes. Снимка: Ройтерс

На сходна концепция, но без тестова писта, заложи и Mercedes. Разположената пред централния вход на изложението сграда е напълно преобразена за събитието, като има три етажа - един за основните премиери, един за спортните модели и един за кросовърите. Акцентът са новите S-Class кабриолет и C-Calss купе.

Останалите марки също са се постарали да привлекат окото на посетители и журналисти. Изложени са всевъзможни стимулатори, атракциони и щандове, като за обикалянето им са необходими поне 2-3 дни. Площта е настина голяма, като поради това са налични шатъли, които се използват за придвижване между различните сгради.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Един от многобройните симулатори. Снимка: IAA

За да добиете по-ясна представа за мащабите на събитието, ще изброим няколко факта - 210 премиери, 1100 свързани с автомобилната индустрия компании от 40 страни в света и над 12 000 представители на медии от 87 различни държави.

Всичко това превръща Франкфурт в автомобилен мегаполис. Дори намирането на хотел е трудна задача - наличните в града стаи се изчерпват 2-3 месеца преди старата на изложението. По-далновидните, направили резервация навреме, трябва да платят по около 400 евро на вечер за най-обикновена стая. А тези, които са закъснели, трябва да се бръкнат за няколко пъти по-висока сума.

Имайки това предвид, много родни и чуждестранни медии избират хотели в съседни градове - в радиус от 30 до над 200 км. Това е възможно, тъй като германците са подсигурили пълноценна железопътна гара в самия изложбен център. Бързите влакове в страната преодоляват разстояние от около 150 км. за приблизително 1 час. Пътуването с автомобил е също добър вариант, тъй като градът е опасан с отлична пътна инфраструктура.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Изложението предлага дори игра на футбол с робот. Снимка: IAA

Организаторите на събитието правят всичко възможно да осигурят удобства на журналистите. Изградени са няколко пресцентъра, както и малки места за по няколко човека във всяко хале. Броят на отразяващите събитието обаче е толкова сериозен, че местата се изчерпват моментално. А достъпът до работеща интернет мрежа е буквално невъзможен.
Салонът във Франкфурт през очите на един български журналист
Не само китайците прекопират новите автомобили. Снимка: Automedia.bg 

През последните години расте и броят на "журналистите" от Китай. Те не идват на салона, за да отразят събитието, а за да прекопират най-новото на автомобилната сцена. Проверката е пълна - с рулетка, линийка и голям тефтер. Новите модели биват измервани и снимани в детайли от всеки ъгъл. Инспектират се дори панелите под мокета, вътрешността на багажника, пантите, лостчетата и т.н. Този тип "журналисти" са най-многобройни. Не се сърдете ако на някоя снимка на нов автомобил има дребен китаец, който разглежда колата отдолу.

Изложението е отворено за посетители до 27 септември.

Всичко интересно от салона може да намерите на страниците на Automedia.bg

0 от 500
  • #38
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    Ама щом са виновни нека си го отнасят,ако ще и да ги затрият, и без това от доста години не са направили свестен автомобил... Само че за такъв голям скандал,как така медийте мълчат, пак чадъри се разпъват или..малко пак мирише на корпоративни машинизаций...те тия неща ги умеят! В много удобен момент се лансира, когато Меркел спря да им играе по свирката или ...Ще сам благодарен ако пак не ми затриете поста!
  • #37
    8 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    pozdravqvam nemskite naftovi pe4ki s nastupvaneto na noviq otoplitelen sezon!a az sum tuk... ;-)***.motorheadcruise.com
  • #36
    8 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    po povod skandala VW se izvinili - kazali, izvinete, tolkova mojem...govori se za niva na emisii do 400 puti nad obqvenite... ne se 4udete posle za6to deteto vi e predrazpolojeno kum dihatelni zabolqvaniq!software ot4ital koga kolata se testva i togava obqvqval lujliv razhod i emisii, a prez ostanaloto vreme - nema zna4enie!govori se i za turkalqne na glavi po vurhovete v kompaniqta - vuob6te, samo mediqta ne razbrali!ot porsche kolko vi pla6tat da si mal4ite, be!? dobre, 4e ima BBC...
  • #35
    7 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    482000 koli X 37000 usd globa na kola = ima-nqma 18 mlrd.akciite na VW padnali s 19 % za 1 den...francuzite revat i za EVRO-razsledvane, 6toto imalo samneniq...mediqta, spite!pak povtarqm, istinata boli, a osven tova e i skupa!verno e i drugoto, 4e USA dosta efikasno izviva rucete na EU - purvo FIFA, sega VW, i to ba6 po vreme na IAA...
  • #34
    8 rate up comment 0 rate down comment
    ttt ( преди 10 години )
    Avtomedia,една новина разцепи мрака, излагане се, не сте в час с актуалните новини в автомобилната индустрия
  • #33
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    вагоне много си прос бе братчед. много. какво значение има кой коя година прави първата си кола. ако има значение то е че немците по рано са е направили и там са си останали а японците по късно но за сметка на това по модерни ги правят и са ги изпипали от всякъде. япония дърпа автоиндустрията напред с високите си технологии и много иновации. на немеца му дай само далъже и заблуждава.
  • #32
    6 rate up comment 4 rate down comment
    ммм ( преди 10 години )
    В Калифорния не карат ли пикапи ?
  • #31
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до:Leberknoedel ( преди 10 години )
    Коя година японците правят 1я си автомобил ? А немците ?
  • #30
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    А тази медия кога ще публикува новината за най-новите ВАГ изпълнения?Масово се трият коментари, но да се пущат новини, които са копи/пейст не може. Предполагам и това ще бъде изтрито, защото е критика, а предните не бяха, а просто споделих мнение и моето виждане по въпроса. Такава цензура и през бай тошово време не е имало. Дано поне соцВАГен добре да ви плащат, но скоро ще свършат парите, защото ще трябва да си платят за дяволиите!
  • #29
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    котайците = китайците